Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen Paladin kort ble nerfet? Å dumpe 5 secrets på en runde er for meg overveldende. For de som spiller mer enn meg er det sikkert ikke noe problem men jeg mener en 6/6 for 6 mana som kan slenger ut kort verdt 5 mana er litt mye value. Decken blir med en gang tynnet ut slik at du får konsentrert selve decket mer enn andre classes greier.

 

Andre classes må bruke billig card-draw for å konsentrere decket til sine spesialiserte felt.

Lenke til kommentar

Jeg liker de fleste av forandringene til classic kort som de har annonsert: http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20097355/ men jeg synes noen ble litt for drøye.

 

Ancient of Lore:

7 mana 5/5 draw a card. Du betaler altså 5 mana mer for 4/4 ekstra i stats i forhold til novice engineer. Card draw er ca 1.5 mana (3 mana draw 2 arcane intellect) så da blir det på en måte 5,5 mana for en 5/5 minion. 

 

Keeper of the Grove: 

4 mana 2/2 for silence eller 2 skade er bare for dårlig. Sammenliknet med 4 mana 4/3 silence på spellbreaker er den for svak, da det stort sett er silence man bruker den for, spesielt med tanke på at det er et class card. 

 

Arcane golem:

3 mana 4/4 battlecry give your opponent a mana crystal. Dette kortet er nå dødt. Å gi motstander en manakrystall, spesielt på tur 3/4 er stort sett en fryktelig dårlig idé, så hvis man blir nødt til slikt så bør det gi deg en fordel på bordet når du spiller kortet. Å spille en 4/4 i stedet for en 3/4 Twilight Elder eller en Scarlet Crusader er ikke verdt å ligge 1 mana bak motstander de neste X rundene. Selv ikke Dancing Swords var like dårlig som dette, med 4/4 for 3 mana, dethrattle gi motstander et kort, og den ble aldri brukt.

 

Ellers så synes jeg at alle endringene er gode, selv om jeg savner nerfs til en del paladin kort som Keeper of Uldaman, None of your Bisniss og Peacekeeper. 

Lenke til kommentar

peacekeeper er no fair enough, men keeper burde vore epic så han dukka langt sjeldnare opp i arena. =)

Who am I...er en vits ja, men no speler nesten kun arena, så er ikkje like plaga. Kvaliteten på alle neutralcards derimot er langt høgare enn mange andre classes. Føler det er Warrior som trenger det største løftet på gode neutrals.

Lenke til kommentar

Jeg liker de fleste av forandringene til classic kort som de har annonsert: http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20097355/ men jeg synes noen ble litt for drøye.

 

Ancient of Lore:

7 mana 5/5 draw a card. Du betaler altså 5 mana mer for 4/4 ekstra i stats i forhold til novice engineer. Card draw er ca 1.5 mana (3 mana draw 2 arcane intellect) så da blir det på en måte 5,5 mana for en 5/5 minion. 

 

Keeper of the Grove: 

4 mana 2/2 for silence eller 2 skade er bare for dårlig. Sammenliknet med 4 mana 4/3 silence på spellbreaker er den for svak, da det stort sett er silence man bruker den for, spesielt med tanke på at det er et class card. 

 

Arcane golem:

3 mana 4/4 battlecry give your opponent a mana crystal. Dette kortet er nå dødt. Å gi motstander en manakrystall, spesielt på tur 3/4 er stort sett en fryktelig dårlig idé, så hvis man blir nødt til slikt så bør det gi deg en fordel på bordet når du spiller kortet. Å spille en 4/4 i stedet for en 3/4 Twilight Elder eller en Scarlet Crusader er ikke verdt å ligge 1 mana bak motstander de neste X rundene. Selv ikke Dancing Swords var like dårlig som dette, med 4/4 for 3 mana, dethrattle gi motstander et kort, og den ble aldri brukt.

 

Ellers så synes jeg at alle endringene er gode, selv om jeg savner nerfs til en del paladin kort som Keeper of Uldaman, None of your Bisniss og Peacekeeper. 

 

Enig i at Ancient of Lore er nerfet litt for mye

 

Keeper er kanskje greit om de ønsker å verdsette silence vesentlig mer. Men da er spellbreaker som du sier, for god.

 

At arcane golem er dødt driter jeg litt i, mange døde kort i settet, arcane-golem er ikke noe staple i noen deck jeg kommer til å savne.

 

AtW

Lenke til kommentar

peacekeeper er no fair enough, men keeper burde vore epic så han dukka langt sjeldnare opp i arena. =)

Who am I...er en vits ja, men no speler nesten kun arena, så er ikkje like plaga. Kvaliteten på alle neutralcards derimot er langt høgare enn mange andre classes. Føler det er Warrior som trenger det største løftet på gode neutrals.

 

Er Mysterios Challenger så vitse-aktig? Secret-paladin er jo ikke et ekstremt dominerende deck lenger?

 

AtW

Lenke til kommentar

peacekeeper er no fair enough, men keeper burde vore epic så han dukka langt sjeldnare opp i arena. =)

Who am I...er en vits ja, men no speler nesten kun arena, så er ikkje like plaga. Kvaliteten på alle neutralcards derimot er langt høgare enn mange andre classes. Føler det er Warrior som trenger det største løftet på gode neutrals.

 

Hvis det er fair med 4 mana 2/2 for en silence så er 3 mana 3/3 reduser angrepet på minion med alt fra 0-29 (The ancient one) for gode stats. Det samme gjelder keeper of uldaman som på sitt "verste" er 4 mana 3/4 gi en silver hand +2/+2

Lenke til kommentar

Ingen Paladin kort ble nerfet? Å dumpe 5 secrets på en runde er for meg overveldende. For de som spiller mer enn meg er det sikkert ikke noe problem men jeg mener en 6/6 for 6 mana som kan slenger ut kort verdt 5 mana er litt mye value. Decken blir med en gang tynnet ut slik at du får konsentrert selve decket mer enn andre classes greier.

 

Andre classes må bruke billig card-draw for å konsentrere decket til sine spesialiserte felt.

Litt nerfs i form av Standard. Avenge og Muster ut gjør vel sitt for at Pala må ha et mer normalt early game. I tillegg kommer jo tech kort som eater of secrets, som gjør at det finnes alternativer hvis secrets er avgjørende for at du taper ofte nok. Usikker på hvordan det vil påvirke meta generelt.

Lenke til kommentar

Kom akkurat over en fin sammenlikning av hvor dårlig Ancient of Lore er:

 

Ancient of Lore 7 mana 5/5 draw a card

Azure drake: 5 mana 4/4 draw a card + 1 spell damage

 

2 mana ekstra for 1/1 i stats, og du får ikke spell damage, ser ikke at dette kommer til å bli brukt i det hele tatt lenger...

Lenke til kommentar

 

Kunne de ikke bare endret secret pala med å la den hive utpå 3 random secrets, istedenfor alle du har.

 

Er ikke det for bra? Da slipper du å ha secrets i decket. Du betaler da (max) 1 mana for 3 random secrets, og det koster ikke et kort.

 

AtW

 

Mener av secrets du har i decket som den gamle, men den tar max 3 som den velger random.

Lenke til kommentar

 

peacekeeper er no fair enough, men keeper burde vore epic så han dukka langt sjeldnare opp i arena. =)

Who am I...er en vits ja, men no speler nesten kun arena, så er ikkje like plaga. Kvaliteten på alle neutralcards derimot er langt høgare enn mange andre classes. Føler det er Warrior som trenger det største løftet på gode neutrals.

 

Er Mysterios Challenger så vitse-aktig? Secret-paladin er jo ikke et ekstremt dominerende deck lenger?

 

AtW

 

Eg veit ikkje. Eg speler ikkje så mykje constructed. Det var det når eg "ga" meg med constructed.

Aldor er eg vant med, så er kanskje derfor eg ikkje reagerer så sterkt.

Men så kom alt det andre i tillegg til Aldor. Murloc knight, keeper, seal of champ, minibot. Og mykje av kvaliteten ligger på neutral, og dermed blir arenadraften god. Eg veit iallefall at Warrior kunne trengt litt kjærleik for arena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...