Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Fatigue mage er en greie, hørtes ut som det var det han prøvde seg på. Det er mange som bruker lang tid på turns. Kanskje han tenker nøye gjennom alt han kan gjøre for å lære seg decket. Kanskje han streamer for å lære til andre og prater om det. Kanskje han bare er treg.

 

jeg har sett flere profesjonelle spillere som tar seg god tid. Lifecoach (som ofte kalles Ropecoach fordi han er treg) spilte i turneringen Pinnacle 2 i helgen, og det brennende tauet viste seg i nesten hver turn. Så på StrifeCro på stream igår og, han og brukte lang tid på turns. Han prater om tankeprosessen, og han tenker igjennom ting veldig nye, og er forberedt på det meste. Det gjør at han spiller veldig bra også.

 

TL;DR: det kan være mange grunner til å være treg i det spillet her. Noen vare er det, andre for å irritere, andre for å planlegge trekkene og tenke gjennom mulighetene.

Nå som du har nevnt litt om Lifecoach og hvor det ikke er uvanlig at han venter til rope på turn 1.

Sjekk denne videoen hvor Anti-Lifecoach kortet kommer inn i spill :p

 

LINK 18m30s

 

 

 

Endret av Nerowulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra de siste dagene virker det nesten som det har blitt en slags taktikk å spille ekstremt tregt de første 2-3 rundene (i håp om at motstander leaver?) Møtt usedvanlig mange som går til slutten av tauet helt uten grunn, hvor de highlighter diverse kort for å vise at de ikke er afk.

Det funker på meg hvertfall, spiller for å ha det gøy, og bryr meg ikke om stjerner før rank 4, så jeg bare leaver å starter ny kamp

Lenke til kommentar

Utifra de siste dagene virker det nesten som det har blitt en slags taktikk å spille ekstremt tregt de første 2-3 rundene (i håp om at motstander leaver?) Møtt usedvanlig mange som går til slutten av tauet helt uten grunn, hvor de highlighter diverse kort for å vise at de ikke er afk.

Det funker på meg hvertfall, spiller for å ha det gøy, og bryr meg ikke om stjerner før rank 4, så jeg bare leaver å starter ny kamp

 

Vært sånn så lenge jeg kan huske i hvert fall, selv om det selvfølgelig varierer. Virker som om mange også sjekker twitch for å se om de kan jukse. Hearthstone viser også hvor usedvanlig mange dårlige tapere det er der ute.. Men man kan ikke forvente noe annet fra et online spill. Å være oppegående på internett er litt som å være edru på fest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du poste decket ditt? Jeg klarer ikke å lage noe som funker :p

 

Freeze / Spell mage:

hakpvb.jpg

 

Her er det viktig at kortene blir spilt i korrekt rekkefølge, ellers er mye av poenget borte.

Ice Lanee, Frostbolt, Fireball og Pyroblast kjøres direkte på hero. Er også lurt om man sparer kortene til man har rundt 20-25dmg.

Feks. Først frost bolt (3dmg), så ice lanee 2x (4+4(8dmg)). Totalt 11dmg, med 2 fireball runda etter er man oppe i 23dmg så evt avslute med pyroblast, eller få ut Archmage Antonidas slik at man får opp litt flere fireballs.

 

Bør også bruke Doomsayer sammen med Frost nova, slik at man får clearet mest mulig. Kan også bruke Duplicate spellen når man legger ut Explosive sheep. Da får man plutselig 2x med 4dmg aoe til 6mana (2x sheep + fireblast). Blir en billig Flamestrike.

Lenke til kommentar

Skal prøve den :) mangler et par kort, men tror jeg har de mest essensielle.

De mage deckene jeg har konstruert har hatt litt av den samme tankegangen, men har vært litt mer "minion heavy".

 

Hvor viktig syns du antonidas er? Har brukt det kortet selv en stund, men er ikke så ofte det klaffer..

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Skal prøve den :) mangler et par kort, men tror jeg har de mest essensielle.

De mage deckene jeg har konstruert har hatt litt av den samme tankegangen, men har vært litt mer "minion heavy".

 

Hvor viktig syns du antonidas er? Har brukt det kortet selv en stund, men er ikke så ofte det klaffer..

Kommer an på situasjonen. Spiller det som regel når jeg har 10 mana. Frostbolt + Ice Lanee, slik at jeg får 2 fireballs.

 

Ofte at jeg får bruk for antonidas, om de andre 2 fireballsa ikke dukker opp tidlig nok. Men ikke noe "must have" kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...