Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken deck bør jeg gå for om jeg skal kontre Cancer Hunters uten å bli for sårbar mot alle andre classes i denne metaen? Veldig mange som rusher med hunter nå etter sesongskifte.

Har en winrate på minst 70% mot hunter med en ganske standard control warrior, så det kan anbefales. Priest med wild pyromancer funker også fett, og er dessuten veldig underholdende å spille. Sikkert mange andre decks på hearthpwn som er laget for å knuse hunters :)

Lenke til kommentar

 

Forventet ikke vinne denne kampen hvor jeg hadde 1 hp i en lengre periode.

 

mdhpff.jpg

Pyroblast? Er det et kort som gir nok ift å koste 10 mana?

 

Det kan være avgjørende, men har ikke fått brukt det noe særlig da jeg nettopp har lagt den inn i decken.

Jeg brukte det forøvrig ikke i denne kampen, tok han med minionsa som var der ute.

Lenke til kommentar

Må ha vært grøsselig irriterende for han. Spilte en likende, bare motsatt kamp i stad, da jeg hadde litt over 20 HP igjen, motstanderen 1, og jeg tapte som hunter. 1 runde ifra...

 

Hehe ja, spesielt når han heletiden måtte trykke "Well played" "Thank you" osv. gjennom hele matchen.

Lenke til kommentar

 

Må ha vært grøsselig irriterende for han. Spilte en likende, bare motsatt kamp i stad, da jeg hadde litt over 20 HP igjen, motstanderen 1, og jeg tapte som hunter. 1 runde ifra...

 

Hehe ja, spesielt når han heletiden måtte trykke "Well played" "Thank you" osv. gjennom hele matchen.

 

Vel derfor finnes det en squelch knapp ;)

Lenke til kommentar

Spillte også den kjedeligste kampen jeg har gjort noen sinne i går, mot en mage. Magen brukte Duplicate og Echo of Medivh, Deathlord, Sludge belcher, coldlight oracle, polymorphs, flamestrikes og diverse andre kort ment kun for å trenere kampen. Det tok så lang tid at vi havnet i fatigue, jeg etpar kort før ham og han med en større hånd pga alle kopiene han hadde skaffet seg. Som bonus brukte han dritlang tid på hver tur, samme om det var 1 mana pass, 2 mana fireblast eller annet. Mot slutten endte det med at jeg gjorde turen min kjapt og gikk fra PCen og fikset småtteri, lot tauet brenne og kom tilbake på min egen tur igjen...

 

Hva er vitset med å spille sånne deck? Det tar en halv time å spille en kamp, håper man på at motstanderen gir seg eller dør av kjedsomhet? Det er ikke spesielt effektivt heller, han hadde tapt hadde ikke det eneste kortet jeg brant vært KT rett før et fullt bord... :grumpy:

Lenke til kommentar

Spillte også den kjedeligste kampen jeg har gjort noen sinne i går, mot en mage. Magen brukte Duplicate og Echo of Medivh, Deathlord, Sludge belcher, coldlight oracle, polymorphs, flamestrikes og diverse andre kort ment kun for å trenere kampen. Det tok så lang tid at vi havnet i fatigue, jeg etpar kort før ham og han med en større hånd pga alle kopiene han hadde skaffet seg. Som bonus brukte han dritlang tid på hver tur, samme om det var 1 mana pass, 2 mana fireblast eller annet. Mot slutten endte det med at jeg gjorde turen min kjapt og gikk fra PCen og fikset småtteri, lot tauet brenne og kom tilbake på min egen tur igjen...

 

Hva er vitset med å spille sånne deck? Det tar en halv time å spille en kamp, håper man på at motstanderen gir seg eller dør av kjedsomhet? Det er ikke spesielt effektivt heller, han hadde tapt hadde ikke det eneste kortet jeg brant vært KT rett før et fullt bord... :grumpy:

Det er glede i å vite at motstanderen kjeder seg. Da har man allerede vunnet.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

 

Spillte også den kjedeligste kampen jeg har gjort noen sinne i går, mot en mage. Magen brukte Duplicate og Echo of Medivh, Deathlord, Sludge belcher, coldlight oracle, polymorphs, flamestrikes og diverse andre kort ment kun for å trenere kampen. Det tok så lang tid at vi havnet i fatigue, jeg etpar kort før ham og han med en større hånd pga alle kopiene han hadde skaffet seg. Som bonus brukte han dritlang tid på hver tur, samme om det var 1 mana pass, 2 mana fireblast eller annet. Mot slutten endte det med at jeg gjorde turen min kjapt og gikk fra PCen og fikset småtteri, lot tauet brenne og kom tilbake på min egen tur igjen...

 

Hva er vitset med å spille sånne deck? Det tar en halv time å spille en kamp, håper man på at motstanderen gir seg eller dør av kjedsomhet? Det er ikke spesielt effektivt heller, han hadde tapt hadde ikke det eneste kortet jeg brant vært KT rett før et fullt bord... :grumpy:

Det er glede i å vite at motstanderen kjeder seg. Da har man allerede vunnet.

 

Vel hvis målet ditt med å spille et spill er å få motstanderen til å kjede seg så har du problemer. Du er kanskje en sånn som koser seg når han spiller WoW og spawncamper folk 40 lvler lavere enn seg også... :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fatigue mage er en greie, hørtes ut som det var det han prøvde seg på. Det er mange som bruker lang tid på turns. Kanskje han tenker nøye gjennom alt han kan gjøre for å lære seg decket. Kanskje han streamer for å lære til andre og prater om det. Kanskje han bare er treg.

 

jeg har sett flere profesjonelle spillere som tar seg god tid. Lifecoach (som ofte kalles Ropecoach fordi han er treg) spilte i turneringen Pinnacle 2 i helgen, og det brennende tauet viste seg i nesten hver turn. Så på StrifeCro på stream igår og, han og brukte lang tid på turns. Han prater om tankeprosessen, og han tenker igjennom ting veldig nye, og er forberedt på det meste. Det gjør at han spiller veldig bra også.

 

TL;DR: det kan være mange grunner til å være treg i det spillet her. Noen vare er det, andre for å irritere, andre for å planlegge trekkene og tenke gjennom mulighetene.

Lenke til kommentar

Hva er vitset med å spille sånne deck? Det tar en halv time å spille en kamp, håper man på at motstanderen gir seg eller dør av kjedsomhet? Det er ikke spesielt effektivt heller, han hadde tapt hadde ikke det eneste kortet jeg brant vært KT rett før et fullt bord... :grumpy:

 

Fatigue mage kan være ganske så effektivt det. Eller effektivt er det vel kanskje ikke fordi kampene tar så lang tid, men det er en bra deck. Og poenget er nettopp det du beskriver her, å vinne på fatigue. Noe litt annet enn control, og noe helt annet enn aggro. Grunnen til at han brukte lang tid er fordi dette er en komplisert deck å spille. Man har latterlig mange valg i nesten hver runde, og det gjelder å planlegge et stykke frem i tid.

 

Selv om det er dritkjedelig å møte så hyller jeg gjerne de som spiller fatigue mage og som tenker over avgjørelser de tar, fremfor de som pøser på med 100% aggro decker som ikke krever noe av personen som spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot at man spiller fatigue deck, de er kanskje gode mot control men feiler stort mot rush og kan sånn sett slås. Problemet mitt er at man i tillegg bruker full rope flere turer på rad med 4 kort på hånda og 3 mana å spille ut, SÅ vanskelig er det faktisk ikke å tenke seg til hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...