Gå til innhold

Ryktebørsen: Får vi GTA V på PC, eller ikke?


Anbefalte innlegg

Får absolutt spillbar fps på Enb modder og er man grafikkhore så har man uansett et godt skjermkort.

 

Prøvde en av nyeste Enb her om dagen og fikk spillbar fps på high som ser umåtelig bedre ut enn orginalspillet, både i farger, oppløsning, lyssetting og skygger. Problemet var lagg/hakking hvert 2 - 3 sek som jeg også fikk uten mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Enig, preorders er idioti. GTA IV var en forbanna skam av en port. Vurderer å prøve det igjen nå som jeg har r9 290(byttet ut 5870). Værste ytelsen jeg noengang har vært borti

 

En kan få ganske god ytelse av spillet, men da må en ta ned på et par innstillinger. Her er innstillingene som skulle til for at jeg kunne spille uten at det ble problemer med shuttering:

 

51dxq3T.jpg

 

Men jeg er helt enig i at pre-order er helt meningsløst dersom en ikke vet om spillet vil funke optimalt. Det er ingen garanti at GTA V kommer til å være knirkefritt, i likhet med GTA IV. Men etter GTA IV kom tros alt Rockstar med Max Payne 3 som var en veldig god port.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Enig, preorders er idioti. GTA IV var en forbanna skam av en port. Vurderer å prøve det igjen nå som jeg har r9 290(byttet ut 5870). Værste ytelsen jeg noengang har vært borti

 

En kan få ganske god ytelse av spillet, men da må en ta ned på et par innstillinger. Her er innstillingene som skulle til for at jeg kunne spille uten at det ble problemer med shuttering:

 

 

 

Men jeg er helt enig i at pre-order er helt meningsløst dersom en ikke vet om spillet vil funke optimalt. Det er ingen garanti at GTA V kommer til å være knirkefritt, i likhet med GTA IV. Men etter GTA IV kom tros alt Rockstar med Max Payne 3 som var en veldig god port.

 

Pre orders er jo bra, man får ting man ikke ville fått uten

Lenke til kommentar

Sukk...

 

Pre-orders er for det meste en veldig negativ ting. Ja, man får gjerne noe ekstra man kanskje ikke ville fått ellers. Som oftest noe ganske uvesentlig eller helt kosmetisk. Iblant noe som ødelegger balansen i spillet, som f.eks bedre våpen eller lignende på en altfor tidlig fase i spillet. For multiplayer iblant urettferdige fordeler.

Samtidig støtter man en modell som gir uferdige spill uten garanti for hvor bra de er. Istedet for å kjøpe spill basert på kvaliteten, kjøper man det i ren og blind tro.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sukk...

 

Pre-orders er for det meste en veldig negativ ting. Ja, man får gjerne noe ekstra man kanskje ikke ville fått ellers. Som oftest noe ganske uvesentlig eller helt kosmetisk. Iblant noe som ødelegger balansen i spillet, som f.eks bedre våpen eller lignende på en altfor tidlig fase i spillet. For multiplayer iblant urettferdige fordeler.

Samtidig støtter man en modell som gir uferdige spill uten garanti for hvor bra de er. Istedet for å kjøpe spill basert på kvaliteten, kjøper man det i ren og blind tro.

Jeg kjøpte nylig en pre order av skyrim og fikk en t shorte, når jeg kjøpte special edition av gothic 4 fikk jeg kart laget av myk silke, bok med bilder av monstre og noe annet stash. Man får mye fint i special editions ;)

Lenke til kommentar

 

Sukk...

 

Pre-orders er for det meste en veldig negativ ting. Ja, man får gjerne noe ekstra man kanskje ikke ville fått ellers. Som oftest noe ganske uvesentlig eller helt kosmetisk. Iblant noe som ødelegger balansen i spillet, som f.eks bedre våpen eller lignende på en altfor tidlig fase i spillet. For multiplayer iblant urettferdige fordeler.

Samtidig støtter man en modell som gir uferdige spill uten garanti for hvor bra de er. Istedet for å kjøpe spill basert på kvaliteten, kjøper man det i ren og blind tro.

Jeg kjøpte nylig en pre order av skyrim og fikk en t shorte, når jeg kjøpte special edition av gothic 4 fikk jeg kart laget av myk silke, bok med bilder av monstre og noe annet stash. Man får mye fint i special editions ;)

 

 

Hva er den t-shorta eller collectors stæsj verdt om spillet er crap? Og hvorfor tror du at de slenger på litt ekstra om du pre-ordrer? Plutselig så er ikke spillselskaper avhengig av å lage gode spill for å selge og du undergraver altså din egen hobby ved å gi dem penga dine altfor lett.

 

Uansett kommer du til å lære etter at du har kastet bort 4-500,- ett par-tre ganger du også tenker jeg..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Sukk...

 

Pre-orders er for det meste en veldig negativ ting. Ja, man får gjerne noe ekstra man kanskje ikke ville fått ellers. Som oftest noe ganske uvesentlig eller helt kosmetisk. Iblant noe som ødelegger balansen i spillet, som f.eks bedre våpen eller lignende på en altfor tidlig fase i spillet. For multiplayer iblant urettferdige fordeler.

Samtidig støtter man en modell som gir uferdige spill uten garanti for hvor bra de er. Istedet for å kjøpe spill basert på kvaliteten, kjøper man det i ren og blind tro.

Jeg kjøpte nylig en pre order av skyrim og fikk en t shorte, når jeg kjøpte special edition av gothic 4 fikk jeg kart laget av myk silke, bok med bilder av monstre og noe annet stash. Man får mye fint i special editions ;)

 

 

Hva er den t-shorta eller collectors stæsj verdt om spillet er crap? Og hvorfor tror du at de slenger på litt ekstra om du pre-ordrer? Plutselig så er ikke spillselskaper avhengig av å lage gode spill for å selge og du undergraver altså din egen hobby ved å gi dem penga dine altfor lett.

 

Uansett kommer du til å lære etter at du har kastet bort 4-500,- ett par-tre ganger du også tenker jeg..

 

Men gothic 4 eller skyrim var ikke crap så jeg kasta ikke bort noe :)

 

Og jeg syns det er kult med en t shorte med skyrim bilde på

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som vet noe utover at det står "Coming this fall"?

Håper de ikke skal skvise det inn i oktober sammen alt det andre som har release den hektiske gamer mnd. Bedre om det finpusses fram til desember for å unngå en ny GTV 4 etterfulgt av en endeløs rekke modding og patching for å få det spillbart.. De ønsker jo at forskjellene skal væree så små som mulig i forhold til nexgen konsollene med en salgsstrategi som har fokus først og fremst på nextgen salg. Rockstar som begynte alt på PC har senere gått over til konsollutgivelser hvor de håper at de størske pengene vil ligge fremover. Det er bare da en grunn til å kunne bruke noe av konsollpengene på å jobbe seeriøst mot den utgaven som viser spillet ifra sin beste side. Ønsker man ikke det så har man gått over ifra spillutvikler til buisiness mann. Spesielt er dette bittert med tanke på at vi gamerne har fort lagt rundt15 000 eller mer i en PC som jeg kunne og burde ha fått fult utbytte av spillet istedenfor en forenklet verson med tv-spill grensesnitt/UI. Utvikleere som CD Project RED har selvrespekt og har fokus på at de skal kun lage det best de kan klarte med de verktøyene som trengs for å få utnyttet siste PC hardware. Samme filosofi hos Roberts med StarCitizen hvor de ikke gir noen kompromisser på utseende og detaljer. Kunstnerisk integretet heter det vel.

Lenke til kommentar

 

Sukk...

 

Pre-orders er for det meste en veldig negativ ting. Ja, man får gjerne noe ekstra man kanskje ikke ville fått ellers. Som oftest noe ganske uvesentlig eller helt kosmetisk. Iblant noe som ødelegger balansen i spillet, som f.eks bedre våpen eller lignende på en altfor tidlig fase i spillet. For multiplayer iblant urettferdige fordeler.

Samtidig støtter man en modell som gir uferdige spill uten garanti for hvor bra de er. Istedet for å kjøpe spill basert på kvaliteten, kjøper man det i ren og blind tro.

Jeg kjøpte nylig en pre order av skyrim og fikk en t shorte, når jeg kjøpte special edition av gothic 4 fikk jeg kart laget av myk silke, bok med bilder av monstre og noe annet stash. Man får mye fint i special editions ;)

 

Special Edition er ikke det samme som pre-order.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktige å få med seg her er at GTA V på pc ikke nødvendigvis er en port.

 

Siden spillet også lanseres på PS4 og Xbox One som har samme arkitektur som PCer har så er det ingen grunn til å tro at de blindt porter PS3 / xbox 360 over til denne arkitekturen (x86_64)

 

Mest sannsynnelig har de paralellutviklet til to plattformer - får vi håpe :) Hvis ikke vill det bli shitty på PS4 og Xbox One og det tror jeg ikke de risikerer etter GTA IV.

Lenke til kommentar

Rockstar har sagt at GTA V fremdeles kommer ut i år.

 

Samtidig er det også flere nettbutikker som har lagt opp spillet til en november-release. Ikke at det bekrefter noe.

 

Hadde det vært noe problem å sluppet spillet i høst hadde Rockstar sagt ifra i sommer, vil jeg tro. Spesielt viktig for Take-Two det å gi et forvarsel på noen måneder.

Lenke til kommentar

Planen var å ha en ferdig oppgradert PC innen Watch Dogs. Den planen gikk delvis i dass med en måneds forsinkelse etter lansering. Endte derimot med e 4790K istedet for en 4770K så det var ikke gale bare det.

 

PC står klar nå så gleder meg virkelig til GTA5 Remastered og de andre store titlene som kommer nå til høsten. Blandt annet Far Cry 4, The Evil Within, Assassin's Creed Unity.

 

 

For min del har høsten nå allerede bynt ganske bra med Dead Rising 3 på PC som har vært ganske gøy til nå. Har fortsatt flere stortitler fra i år som jeg ikke heller har kommer gjennom enda. Da f.eks Wolfenstein: The New Order.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...