Gå til innhold

Ryktebørsen: Får vi GTA V på PC, eller ikke?


Anbefalte innlegg

Så det ble mange tråder på "Den store GTA V tråden", og generelt på Diskusjon.no - som handler om nettop dette. Er derfor ønskelig (fra min side) at vi prøver å samle alt til en tråd.

 

Jeg har sjekka litt rundt på internett, og fremdeles ikke funnet noe veldig interessant. Eneste er kansje dette (datert 9. Juli)

 

http://www.pcgamer.com/2013/07/09/rockstar-job-listing-hints-at-possible-gta-5-pc-release/

 

samt at sjefen for nVidia har vert ute å slengt litt med kjeften

 

http://www.pcgamer.com/2013/08/13/gta-5-pc-release-date-hinted-at-by-nvidia-director/

 

Dersom det er flere som finner noe, eller finner ut av noe hadde det vert fint om dere postet her.

 

Jeg håper virkelig vi får GTA V på PC!

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart får vi GTA 5 på PC, det er jo ikke noe tvil om dette. Det er et stort marked men det har også dessverre en bakdel, piratkopiering. Ved å la være å annonsere versjonen til etter lanseringen på konsoll sikrer de seg mest mulig salg.

 

Det er bare å smøre seg med tålmodighet, håper at den ikke er så langt unna selv om den ikke er annonsert enda. Jeg orker ikke å spille spillet på denne konsollgenerasjonen hvertfall, horribel framerate og oppløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var jo ikke lenge siden R* søkte etter folk nettop for å lage en PC versjon. men de lanserer PC versjonen seinere for å få PC gamerne til å kjøpe det på konsoll først og så til PC. på en måte litt irriterende, men det bryr meg ikke så veldig mye, for alle spill jeg har på konsoll har jeg på PC også utenom 2-3 "exclusives"

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Såklart får vi GTA 5 på PC, det er jo ikke noe tvil om dette. Det er et stort marked men det har også dessverre en bakdel, piratkopiering. Ved å la være å annonsere versjonen til etter lanseringen på konsoll sikrer de seg mest mulig salg.

 

Det er bare å smøre seg med tålmodighet, håper at den ikke er så langt unna selv om den ikke er annonsert enda. Jeg orker ikke å spille spillet på denne konsollgenerasjonen hvertfall, horribel framerate og oppløsning.

 

 

Jeg lurer fremdeles på hvorfor det er så vanskelig å lage et spill som er sikrere mot piratkopiering... Med tanke på dagens teknologi.

Nå er det da slik at alt kan gå begge veier.. Og man kan få til det meste, selv det å piratkopiere de sikreste spillene.

 

Jeg skjønner likevel ikke hvorfor folk orker å ta seg alt bryderiet med å piratkopiere spill. Det er jo mye lettere å faktisk kjøpe det, da får man jo CD-platene i samlingen sin også. Jeg synes hvertfal det er kjekt... =)

 

Det var jo ikke lenge siden R* søkte etter folk nettop for å lage en PC versjon. men de lanserer PC versjonen seinere for å få PC gamerne til å kjøpe det på konsoll først og så til PC. på en måte litt irriterende, men det bryr meg ikke så veldig mye, for alle spill jeg har på konsoll har jeg på PC også utenom 2-3 "exclusives"

 

Ja, anonsen ble vist fjernet fra R* sine sider samme dag (dette linket jeg til i første innlegg)

Lenke til kommentar

Slik jeg tenker: Først selger de til nåværende konsoller (x360, ps3), deretter til new gen konsoller (x1 og ps4) og deretter til PC.

 

Da kjøper man det til nåværende konsoll som man selvfølgelig eier, så kjøper man det når man kjøper new gen konsoll, og deretter kjøper man det til PC...

 

Håper virkelig det er en PC versjon tilgjengelig FØR nextgen konsoller.

Jeg kommer ikke til å kjøpe GTA V på PS3, PS4 og så på PC, og jeg tror heller ikke så veldig mange kommer til å gjøre dette, det er jo helt borte i natta.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe PS4 med en gang det kommer heller. Mest sansynig kommer jeg til å vente til en av SLIM versjonene kommer der. Mange av de spillene som kommer ut til PS4 nå, vil jo uansett være langt dårligere og mindre innholdsrike enn GTA V på PS3 (Nextgen starter nå, på tirsdag...).

 

Satser fremdeles på en PC release før nextgen konsoller (har i det heletatt en liten tvil på om GTA V kommer på nextgen konsoller. Da er det bedre å utvikle et helt nytt GTA, som kommer mot slutten av nextgen sin levetid.).

 

Gi meg en PC versjon, så skal jeg klare meg veldig lenge frem mot neste GTA i serien.... :)

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-games-dont-make-a-pc-version-of-gta-v#share

ser ut som om noen ikke vil at gta v skal se dagens lys på pc

 

lol, folk ass.. :p

 

Jeg ser egentlig ikke noe grunn til at GTA V skal komme på PS4 eller Xbone, da hadde det sikkert vært annonsert allerede. Rockstar tjener jo like mye på at folk kjøper det der som på dagens konsoller, det er kun PC markedet som kan gi en strek i regningen med tanke på piratkopiering.

 

Nå skal det sies at PC markedet er ENORMT når det kommer til salg, og onlinedelen vil nok få veldig mange PC gamere til å ville kjøpe spillet istedenfor å gå ulovlige veier for å spille.

Det skal også sies at spillutviklere er flinke til å prøve å "måle" antall ulovlige nedlastinger og sammenligne det med reelle salgstall som er tapt, når det strengt tatt er veldig mange av de som laster ned et spill som aldri ville kjøpt spillet for penger.

Lenke til kommentar

Kommer det ikke til PC kommer jeg aldri til å spille det.

Så håper som faen på at det kommer til PC. Men må sikkert vente 6mnd-1år.

For hva er vitsen med å begynne å utvikle PC-versjonen før det kommer ut, så man har en bra port (eller porter PC->konsoll) før release?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skjønner ikke egentlig hvorfor noen foretrekker pc forran konsoller, har det noe med dårlig råd til å kjøpe en konsoll eller? jeg kunne aldri tenke meg å spille spill på pcen min når jeg kan spille det på konsoll med kontroll forran tven min, syns personlig at det å bruke tastatur til å spille platform eller skytespill er ubehagelig, vist man har en konsoll og spillet finnes på konsollen kan jeg ikke se noen grunn til å spille på pcen istedenfor:)

Lenke til kommentar

Har gaming PC samt alle konsollene denne generasjonen jeg. For det første ser jo nye spill helt grusomme ut på 360/PS3 i forhold til PC'en min. Jeg foretrekker å spille spill som involverer noe form for sikting med mus og tastatur, har spilt alle GTA spillene på PC og kan ikke tenke meg noe annet.

 

Jeg sitter flott foran PC'en min med svær skjerm og komfortabel stol, for min egen del er det egentlig mer ukomfortabelt å sitte i sofaen, foroverlent i kampens hete med en kontroll i hånda som jeg føler er dårligere å styre med.

 

Når jeg skal spille spill som er mere kontroller-sentrert (eksempel; Prototype 2) plugger jeg inn 360 kontrolleren i PC'en og kjører på. Smak og behag!

 

Det blir garantert mer konsollspilling når jeg får PS4 i hus men aldri i verden om jeg kjøper spill til konsollene mine nå som de ser såpass mye bedre ut på PC'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har gaming PC samt alle konsollene denne generasjonen jeg. For det første ser jo nye spill helt grusomme ut på 360/PS3 i forhold til PC'en min. Jeg foretrekker å spille spill som involverer noe form for sikting med mus og tastatur, har spilt alle GTA spillene på PC og kan ikke tenke meg noe annet.

 

Jeg sitter flott foran PC'en min med svær skjerm og komfortabel stol, for min egen del er det egentlig mer ukomfortabelt å sitte i sofaen, foroverlent i kampens hete med en kontroll i hånda som jeg føler er dårligere å styre med.

 

Når jeg skal spille spill som er mere kontroller-sentrert (eksempel; Prototype 2) plugger jeg inn 360 kontrolleren i PC'en og kjører på. Smak og behag!

 

Det blir garantert mer konsollspilling når jeg får PS4 i hus men aldri i verden om jeg kjøper spill til konsollene mine nå som de ser såpass mye bedre ut på PC'en.

Vi har vell alle forskjellig smak, jeg har aldri brydd meg oppi kvaliteten til spill så lenge gameplayen og historien er bra :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Ikke har råd til konsoll? Jeg kjøpte Xbox 360 slim til 1500 kr og PCen min kostet meg 15000 kr...

 

Grunnen til at jeg liker PC bedre er fordi alt blir mer presist med mus. Med mus kan du bevege deg/snu deg mye enklere og mer presist enn du kan med joystick, som gjør det lettere å treffe riktig. I tillegg har dagens konsoller gammel hardware som gjør at de nyeste spillene ikke kommer seg over 30 FPS, mens jeg på PCen min kan få 60 FPS med min nåværende skjerm, som gir mye mer flyt og en behageligere spillopplevelse. I tillegg er grafikken mye bedre slik det er nå.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke egentlig hvorfor noen foretrekker pc forran konsoller, har det noe med dårlig råd til å kjøpe en konsoll eller? jeg kunne aldri tenke meg å spille spill på pcen min når jeg kan spille det på konsoll med kontroll forran tven min, syns personlig at det å bruke tastatur til å spille platform eller skytespill er ubehagelig, vist man har en konsoll og spillet finnes på konsollen kan jeg ikke se noen grunn til å spille på pcen istedenfor:)

 

Det ser penere ut. Jeg liker mus og tastatur bedre enn 360/PS3 kontroller. Størrelsen på skjerm er en ting, men samtidig får jeg mindre input lagg på min skjerm enn jeg ville fått på en TV. Ca alle jeg kjenner spiller også på PC, så kan spille med dem der.

 

Med det sagt, kommer til å spille mye mer konsoll når PS4 kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...