Gå til innhold

Så dyr PC må du ha for å spille Battlefield 4


Anbefalte innlegg

Spent på om hvor bra jeg klarer og dra det. Men er det noe merkbar forskjell på DX11 og 11.1 da? Bruker fortsatt win7, men vist forskjellen er stor spørs det om jeg må vurdere og oppgradere windowsen. :p Vil jo selvfølgeli ha mest mulig eye-candy :D

Har ikke noe å si, Nvidia-kortene støtter ikke DirectX11.1

 

Overklokket i7-3770k og Sapphire 7950, ser fram til å kjøre på full guffe!

Tviler på at du vil få kjørt alt på maks med grei framerate, men du kan jo alltid håpe.

 

Folk i kommentarfeltet glemmer at "anbefalt" krav stort sett lar deg kjøre spillet på rundt medium innstillinger. Det vil være et stort sprik fra disse kravene, til hva som trengs for å kjøre på maks. Hvis 660 er anbefalt, så vil nok ikke 780 holde til maks.

Nettopp!

 

Så med andre ord,min Gtx 680 OC 2gb vil ikke dra BF4 på max,siden jeg mangler 1 gb på skjermkortet??

Tror ditt 680 mangler mer enn bare VRAM for å kjøre BF4 på maks, og hvorfor egentlig bry seg om å kjøre på maks?

 

Helt klart! Men vi vet enda ikke sikkert hvor krevende maksimal-instillingene blir...

Hvorfor bry seg om maksimale innstillinger? Mest sannsynlig blir det som med BF3 der Medium gir 90% av bildekvaliteten for 40% av ytelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bry seg om maksimale innstillinger? Mest sannsynlig blir det som med BF3 der Medium gir 90% av bildekvaliteten for 40% av ytelsen.

 

Fordi det er morsomt å kunne gjøre det. Selv kan jeg kjøre BF3 på maksimale innstillinger, men har en bedre spillopplevelse på medium/high. På max spiller jeg bare hvis jeg vil ha den visuelle super-opplevelsen. Men spiller jeg på medium så har jeg konstant 90fps eller mer.

Eye-candy faktoren er høy *sikle*

Lenke til kommentar

Fordi det er morsomt å kunne gjøre det. Selv kan jeg kjøre BF3 på maksimale innstillinger, men har en bedre spillopplevelse på medium/high. På max spiller jeg bare hvis jeg vil ha den visuelle super-opplevelsen. Men spiller jeg på medium så har jeg konstant 90fps eller mer.

Eye-candy faktoren er høy *sikle*

Crysis var morsomt å kjøre på maksimale innstillinger, der var det en klar og åpenbar forskjell i bildekvalitet, i dag er utviklingen alt for begrenset av konsollene til at det er en forsvarlig forskjell på Medium og Ultra.

Det er ikke noen super-opplevelse å kjøre BF3 på Ultra, og jeg ser virkelig ikke hvorfor folk er så sabla fascinert med å måtte kjøre alt av spill på Ultra 256x AA @ 7200x4800

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...