Gå til innhold

Så dyr PC må du ha for å spille Battlefield 4


Anbefalte innlegg

 

Du må uansett ta livet av fienden før den tar livet av deg. Klart millisekunder har noe å si, selv om det ikke er all verden, I Call of Duty-serien er det hvertfall ikke mye som skal til før du har en bakdel mot konkurrentene dine.

Joda, men nå må du huske på at CoD-spillene har et generelt høyere tempo enn BF-spillene har ;)

Det er stor forskjell på CS1.6 og BF3 på denne måten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Joda, jeg minnes de to-tre timene med BF3 med skrekk og gru :p løpe rundti fem minutter før en eller annen sender deg en kule i skallen fra en steinrøys eller noe slikt.

Løper du rundt som en hodeløs kylling i 5 minutter så fortjener du å få en kule i skallen :p Visst du tar CoD spillestilen over i BF3, så er du dømt til å havne nederst på lista fordi de to spillene er helt forskjellige.

Lenke til kommentar

Løper du rundt som en hodeløs kylling i 5 minutter så fortjener du å få en kule i skallen :p Visst du tar CoD spillestilen over i BF3, så er du dømt til å havne nederst på lista fordi de to spillene er helt forskjellige.

 

Jeg skjønte det, og jeg har alltid likt CoD-style - helt siden det første spillet. Regner med det går litt motsatt vei også, hehe. Men: nok om det. Er vel ikke en spill-tråd :p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor er det så viktig?

 

Jeg regner iallefall HD7970GE/770 som borderline middelklassekort all den tid GTX780 koster over 5000 kroner. Men om man skal utelukke de sitter man igjen med HD7950 og enkelte versjoner av GTX660Ti som de eneste middelklassekortene med 3GB minne. Alle HD7950-kort har 3GB. Er vel ikke et ukjent fenomen at AMD har 3GB minne på de dyreste kortene sine denne generasjonen pga 384bits minnebuss?

Minnes jeg så et 780 for 4600. De synker kanskje også litt når amd's nye serie kommer om ca 10 dager?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

 

Så med i7-2600k, 16GB ram, W8, men også min beskjedne Asus gtx 650 ti boost 2GB så går jeg glipp av litt eyecandy pga sistnevnte? Hadde tenkt å kjøpe et likt 650 til SLI om jeg skulle trenge bedre grafikk, men da grafikkminnet ikke stacker, hjelper kanskje ikke det? Spørsmålstegn? :p

Sli vil gi deg flere fps, men ikke nødvendigvis så mye bedre spillopplevelse. Sli har sine svakheter. Du bør lese litt om det. Når resten av komponentebe dine ee ganske kostbare, så syns jeg at du kan kjøpe deg et bedre skjermkort. Speid etter et brukt 680/7970. Vil gi deg et større smil.

 

Sent, men likevel - takk for tipset. Det ble et likt 650 :p Eneste jeg spiller er Skyrim uansett. -- Fantastisk spill, men når jeg kjører det i SLI, flikker hele skjermen i grønt. Har ingen anelse om hva det skyldes. Vurderte å feste SLI-broen på nytt, men har ikke giddet hittill..

Lenke til kommentar

 

Så med i7-2600k, 16GB ram, W8, men også min beskjedne Asus gtx 650 ti boost 2GB så går jeg glipp av litt eyecandy pga sistnevnte? Hadde tenkt å kjøpe et likt 650 til SLI om jeg skulle trenge bedre grafikk, men da grafikkminnet ikke stacker, hjelper kanskje ikke det? Spørsmålstegn? :p

Vist det er rammen som holder deg tilbake vil det ikke hjelpe med sli, men jeg er ganske sikker på at du vil få bedre ytelse med 2x 650 selv om du fortsatt bare vil ha 2gb tilgjengelig.

 

SLI begynner desuten å virke ganske greit kontra for noen år siden. Vist ikke jeg husker feil så funker 650 meget godt i sli, og på 1 skjerm på 1080p burde 2gb holde i massevis for å kjøre meget pen grafikk

Sent, men likevel - takkk for innspill. Det ble et likt 650 :p Eneste jeg spiller er Skyrim uansett. -- Fantastisk spill, men når jeg kjører det i SLI, flikker hele skjermen i grønt. Har ingen anelse om hva det skyldes. Vurderte å feste SLI-broen på nytt, men har ikke gjort det hittill.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har nylig bestilt en Komplett Gamer i30 Crazy Winter fra komplett.no med egendefinerte deler, skjerm og tastatur etc., og jeg håper at den tåler battlefield 4 på ultra uten å trenge å overclocke PCen. Jeg trenger også å kunne ha flere vinduer åpen (Sony Vegas, Fraps, Internett, Skype, Origin etc.) og fortsatt ha mere enn 60 fps på ultra presets. PCen har et GeForce GTX 970 4gb PhysX CUDA, i5 4690K, 8gb RAM og en 24" 1ms skjerm. Hvilken FPS vil denne PCen kjøre i på ultra presets?

Lenke til kommentar

Har nylig bestilt en Komplett Gamer i30 Crazy Winter fra komplett.no med egendefinerte deler, skjerm og tastatur etc., og jeg håper at den tåler battlefield 4 på ultra uten å trenge å overclocke PCen. Jeg trenger også å kunne ha flere vinduer åpen (Sony Vegas, Fraps, Internett, Skype, Origin etc.) og fortsatt ha mere enn 60 fps på ultra presets. PCen har et GeForce GTX 970 4gb PhysX CUDA, i5 4690K, 8gb RAM og en 24" 1ms skjerm. Hvilken FPS vil denne PCen kjøre i på ultra presets?

Godt over 60fps ihvertfall.

Lenke til kommentar

 

Hvilke av de nye Radeon HD 9000 kortene tror dere må til for å få god flyt på maks oppløsning?

 

R9 290X, evt R9 290 (eller brukt 7970, basert på samme chippen) men da drar det ikke maks har man fått vite. Har du 6-8 kjerner cpu fra før?

 

7970(Tahiti) er basert på 280X(teknisk sett motsatt). 290 har Hawaii kjerne.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når eg ikke streamer ligger eg vell på ca 70-110fps (Spørs hvilken bane) Ligger omtrent på det samme når eg stremer men da med innstillingene jekket ned til en plass mellom very high og ultra. Har AsusGTX780@1150mhz riktignok så 970 vil muligens ligge på et litt høyere enn mitt kort

Endret av Clydeyp0o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...