Gå til innhold

Så dyr PC må du ha for å spille Battlefield 4


Anbefalte innlegg

Meget interessante kommentarer... "Jeg har ditt, jeg har datt, jeg kan spille det" - javel, fint for deg.

 

Disse pekepinnene er uansett rimelig vage, siden det finnes kjempegamle Intel CPUer med 4-kjerner. Såvidt jeg vet er det ingen spill idag som bruker mer enn 4 kjerner uansett, så hvorfor anbefaler de AMD 8 core? ...

 

jeg har 8 core amd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine komponenter er Intel 4770S og 2stk nVidia 780 og 16GB Ram på 1600 Mhz :)

Det holder får å få max. grafikk :) Gleder meg

4770S og 2stk 780? Du gikk nok på en bommert med valg av CPU. Den blir nok fort flaskehals med de kortene der.

 

Edit: For å få utbytte av 2 stk 780, så MÅ du overklokke prossesoren.

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Stusser litt over hvordan man klarer å få "andre nødvendige komponenter" til å bli 3000 kroner... Strømforsyning og hovedkort til ca 1800 (til dere sabretoothfans, så står det faktisk NØDVENDIGE komponenter) kaster du på et kabinett til 300-400 (for dere som ikke skjønner det kan man faktisk kjøre BF på kabinetter som koster 300-400 da kabinettet ikke gjør noe som helst for ytelesen) har du da "andre nødvendige" til 2300 og ikke 3000.

Lenke til kommentar

Stusser litt over hvordan man klarer å få "andre nødvendige komponenter" til å bli 3000 kroner... Strømforsyning og hovedkort til ca 1800 (til dere sabretoothfans, så står det faktisk NØDVENDIGE komponenter) kaster du på et kabinett til 300-400 (for dere som ikke skjønner det kan man faktisk kjøre BF på kabinetter som koster 300-400 da kabinettet ikke gjør noe som helst for ytelesen) har du da "andre nødvendige" til 2300 og ikke 3000.

 

Kabinettet gjør kanskje ingenting for spillytelse, men bedre kabinett er ofte lik bedre luftgjennomstrøming, som igjen minsker sjanse for overoppheting/krasj som igjen kan øke levetiden til komponentene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvor mye nytte det drar av multi-cpu oppsett ja. Trodde det var toppen 2 kjerner i turbomodus som gjaldt, men får nå se da :)

 

Tenkte det var på tide å vokse fra seg denne gamingen. Bruke pc'n til kontor/bilde -ting. Men kjenner jeg har lyst til å svi av noen tusenlapper, ta en uke ferie i starten av november, hamstre inn cola og frossenpizza og gjemme seg bort i onlineverden.

 

En i3-540 og 5850 holder nok ikke :s

Lenke til kommentar

4770S og 2stk 780? Du gikk nok på en bommert med valg av CPU. Den blir nok fort flaskehals med de kortene der.

 

Edit: For å få utbytte av 2 stk 780, så MÅ du overklokke prossesoren.

 

Stusset litt over denne selv. Ekstrem kraft på GPU, synd å ikke utnytte det fullt ut. Angrefrist fortsatt? Send inn og bestill en 4770k :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget interessante kommentarer... "Jeg har ditt, jeg har datt, jeg kan spille det" - javel, fint for deg.

 

Disse pekepinnene er uansett rimelig vage, siden det finnes kjempegamle Intel CPUer med 4-kjerner. Såvidt jeg vet er det ingen spill idag som bruker mer enn 4 kjerner uansett, så hvorfor anbefaler de AMD 8 core? ...

 

Kan det være dette er programert med tanke på en 8 kjerner amd mon tro?

Lenke til kommentar

Lurer på hva jeg må skru ned for å spille med god framerate på 2 gb videominne (gtx 770)

Å skru ned AA hjelper som regel. Dessuten er det ikke så stor forskjell på medium settings og ultra.

 

Bruker selv disse instillingene med I5 3570K @ 4,6Ghz og 2stk 660TI.

 

post-88331-0-21577100-1378839482_thumb.jpg

 

Kunne nok kjørt på med ultra, men synes ikke det er verdt det. 120+fps er mere viktig synes jeg.

Lenke til kommentar

Det er en ting har som jeg stusset lit over .

på den ene siden har w8 vært hatet av gamere på grunn av metro menyen

samtid så er de jo avhengi av w8 for å få siste utgave av directx

 

Ytelses forskjellen mellom w7 og 8 høres mere ut som å være mer teoretisk ( fra andre tråder )

Og her er du igjen med dine uvitende kommentarer. Hvorfor i guds navn skal gamere bry seg om "metro"? Ingen tvinger de bruke det, og det har ingenting med spillopplevelsen og gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her er du igjen med dine uvitende kommentarer. Hvorfor i guds navn skal gamere bry seg om "metro"? Ingen tvinger de bruke det, og det har ingenting med spillopplevelsen og gjøre.

Slik jeg husket det så var problemet at man kom borti en tast eller noe så dukket meny opp og overtok mesteparten av skjermen.

Så da er det ikke så enkelt å overse metro selv om man kan koble ut enkelte taster på noen tastatur

Lenke til kommentar

Slik jeg husket det så var problemet at man kom borti en tast eller noe så dukket meny opp og overtok mesteparten av skjermen.

Så da er det ikke så enkelt å overse metro selv om man kan koble ut enkelte taster på noen tastatur

Til forskjell fra Windows 7 og gaming i fullskjerm om man kommer borti Windowstasten da eller? for det er akkurat den samme knappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utifra anbefalt specs så virker det ikke som BF4 krever noe mer en BF3. Kanskje det er mer optimalisert, får alt til å se bedre ut og samtidig krever mindre stress av hw.
Får vente å se...

Tror man bør ha minst HD 7970 eller GTX 680/GTX 770 for å kjøre BF4 på Ultra med brukbare framrates. Men HD 7850 og GTX 660 klarer sikkert High greit..

Tror jeg skal kjøre BF4 ganske greit med specsa mine i dag :) (se signatur under)

 

BTW: Planer om å overklokke prosessoren etterhvert, satser på å nå 4,3-4,5 GHz (but you never know..) Husker jeg overklokka Intel E8400 fra 3.0 GHz til 4.0 GHz. Har bare ikke hatt behov for å overklokke CPUen i dag, enda..

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...