Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat tom for strøm og fjernkontroll fungerer ikke


Lomeus

Anbefalte innlegg

Hei. Lånte bilen til min kjære og glemte desverre et lys på. Dette resulterte med et tom batteri over natten, og fjernkontrollen fungerer derfor ikke. Det er en VW Passat 2000 modell. Det har seg sånn at bilnøkkelen ikke fungerer i dørene, det har vært litt ymse som har skjedd (tyveriforsøk?) og derfor står jeg da her med bilen parkert og ingen måte å komme inn i den.

Noen som har noen tanker på hvordan jeg kan få bilen opp? Kommer jeg meg inn kan jeg bare dytte den igang og få lada batteriet. Skal teste med en annen nøkkel, men for å få opp garasjen hvor det ligger en ekstra nøkkel må man ha brikka som ligger inni bilen.

Er vell ikke mulig å få lada batteriet uten å komme inn i bilen heller?

MvH: Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange låser har nøkkelhull? Bare førerdøra, eller flere?

 

Har bileieren en reservenøkkel?

 

Det er usannsynlig at flere låser er defekte samtidig.

Da er det mer sannsynlig at nøkkelen har fått noen ekstra hakk så den ikke passer...

Eller at låsen krever elektrisitet for å gå rundt???

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Man bruker en slik pute til å blåse ut dørramma, og drar opp dørhåndtaket fra innsiden.. Dette funker på type 99% av alle biler.

 

Du kan kontakte Falck, Viking, NAF elns for å få hjelp til dette om du ikke får det til selv.. Det er rutinemessig for disse firmaene.

De fleste har en lav egenandel på dette om man bruker forsikringen sin. (Forutsetter minimum delkasko)

Lenke til kommentar

Begge dørene fremme og bagasjeluka har nøkkelhull, fikk åpnen bilen i natt engang ved hjelp av en reservenøkkel. Siden jeg ikke er eieren av bilen vet jeg ikke hva som har skjedd, men nøkkelhull og nøkkelene har hatt det tøft :p Etter å ha fått bilen opp med makt og bruk av reservenøkkelen, så fikk jeg ikke nøkkelen ut igjen! Etter et par timer med diverse sprayer og enda mer makt fikk jeg lirka den ut :)

takk for alle svar, og fra nå av skal jeg huske å ikke ta livet av den forbanna bilen :p

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen tanker på hvordan jeg kan få bilen opp? Kommer jeg meg inn kan jeg bare dytte den igang og få lada batteriet.

 

Bare et lite tips.

Siden batteriet har vært helt flatt bør du koble til en batterilader og la den stå natten over. Du får ikke batteriet helt på topp med vanlig kjøring og med tanke på at vi snart har snø og kulde kan det være lurt å få dette i orden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tom for strøm. skru ut et skiltlys og sett batterilader på + og - så får du strøm nok i systemet til å låse opp bilen via fjernkontrollen.. Triks brukt av falck og viking i mange år.

 

Ser trådstarter fikk låst opp bilen. men trikset ovenfor her er fremdeles et bra råd fra andre i samme situasjon.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Tom for strøm. skru ut et skiltlys og sett batterilader på + og - så får du strøm nok i systemet til å låse opp bilen via fjernkontrollen.. Triks brukt av falck og viking i mange år.

 

Ser trådstarter fikk låst opp bilen. men trikset ovenfor her er fremdeles et bra råd fra andre i samme situasjon.

God knall på eldre biler, men nyere biler med canbus ville jeg ikke prøvd dette uten at en fagmann sa at det var helt trygt.... :-)

Lenke til kommentar

hmm går da fremdeles 12v over ledningen. Er jo ikke snakk om å lade bilen, bare nok strømm til å få sentralen til å låse opp. Tror ikke canbus skulle ha noe si, har det på saaben min, men har aldri hatt bruk for å teste det på den.. Min har i hvertfall ikke canbus på skiltlyspærene ( men på brems og blink har den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...