Gå til innhold

Elbilen Tesla satser stort i Norge


Anbefalte innlegg

 

Det er fordi forbrenningsmotor-biler med tilsvarende ytelser får engangsavgift som øker drastisk i takt med blant annet effekt.

 

Jada, dette er jeg selvsagt klar over. Men resultatet er jo at man da får veldig mye mer for pengene ved å velge en Tesla Model S vs en konkurerende bil, som var mitt opprinnelige poeng i denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg nok ikke. Det er Tesla som bygger disse ladestasjonene for å støtte teslas løsning på superlading og gi gratis strøm til Tesla kunder. Dette er en del av pakken ved å kjøpe en Tesla bil.

 

(I en perfekt verden skulle slike ladere gjerne vært standardisert ja) :)

 

Det er jo helt idiotisk. Tenkt hvordan det ville vært dersom hver bilprodusent hadde egne bensinstasjoner med kobling for fylling som kun virket for deres biler. De hadde ikke trengt å gjøre energien gratis.

 

Tesla har kommet med den første ordentlige elbilen, men i framtiden vil det nok være mange flere elbiler fra andre produsenter og da vil ikke den nåværende infrastrukturen passe inn.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Nå er det jo drøssevis av ladestasjoner rundtom som passer til alle elbiler, og slik vil det nok være i fremtiden også.

 

Men, akkuratt nå er det bare Tesla som har teknologi for superlading, og for å gi kjøpere en ekstra bonus så tilbyd Tesla superladestasjoner med gratis lading slik at de enkelt kan komme seg på langturer.

 

Jeg klarer ikke helt å se at dette skal være så idiotisk...menmen. :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om det lønner seg å kjøpe en Tesla med tanke på kostnadene på nytt batteri.

Tenk hvis batteriet må byttes ut om 7 år, og et nytt koster 100.000kr ?

Med tanke på at de har 8 års garanti så er de nok ganske så sikre på at batteriene holder endel lenger enn det - kanskje 10 år ++ ?

Uansett så blir vel det heller et "sjansespill" for de som kjøper bilen brukt om noen år, men mye kan ha skjedd på den tiden og kanskje kostnaden ved produksjon o.l. har gått ned. De skal jo etterhvert også tilby bytte av batteripakke mot en liten sum istedenfor lading. Hvis man da bytter ut denne, så er man jo da isåfall reddet(?)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...