Gå til innhold

Test: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

TV2 har uttalt at de jobber med å bedre kvaliteten på "livecasting", så da er det ikke rart at du er skuffet over kvaliteten. Jeg så et program i opptak via Cast, og det så ut til å være akkurat like god kvalitet som via HDMI-kabel.

 

Så et opptak nå og kvaliteten var veldig bra og stabil Klarer de å få noe i nærhet på livesending blir dette genialt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke hatt noe problemer med lyden her, så usikker på hvorfor det skjer hos deg.

 

Etter litt googling kan det se ut som Chromecast rett og slett ikke støtter lyd-codecen både mine egenproduserte og nedlastede .mkv-filer bruker. Da er det vel ikke stort man får gjort.

 

 

Nå kan du streame fra PC med denne appen:

https://chrome.google.com/webstore/detail/videostream-for-google-ch/cnciopoikihiagdjbjpnocolokfelagl?utm_source=plus

Lenke til kommentar

Bruker Videostream til å streame lokalt innhold fra min pc, men er det noen som vet om en god app til å streame video fra nettlesere direkte på chromecast? Prøvde den innebygde utvidelsen til Chrome men den hakker for mye (er ikke nettet mitt).

Hei, tenker du deg noe som dette?

https://chrome.google.com/webstore/detail/vget-extension-video-down/hniladkejehjfchadikcbjmgjaogciic

Lenke til kommentar

 

Bruker Videostream til å streame lokalt innhold fra min pc, men er det noen som vet om en god app til å streame video fra nettlesere direkte på chromecast? Prøvde den innebygde utvidelsen til Chrome men den hakker for mye (er ikke nettet mitt).

Hei, tenker du deg noe som dette?

https://chrome.google.com/webstore/detail/vget-extension-video-down/hniladkejehjfchadikcbjmgjaogciic

 

Takk for tipset, men får ikke denne til å fungere med f.eks VG-tv. Den vil hverken laste ned video eller caste via Chromecast. Får beskjed om at den ikke finner noen DLNA-renderer

Lenke til kommentar

 

 

Bruker Videostream til å streame lokalt innhold fra min pc, men er det noen som vet om en god app til å streame video fra nettlesere direkte på chromecast? Prøvde den innebygde utvidelsen til Chrome men den hakker for mye (er ikke nettet mitt).

Hei, tenker du deg noe som dette?

https://chrome.google.com/webstore/detail/vget-extension-video-down/hniladkejehjfchadikcbjmgjaogciic

 

Takk for tipset, men får ikke denne til å fungere med f.eks VG-tv. Den vil hverken laste ned video eller caste via Chromecast. Får beskjed om at den ikke finner noen DLNA-renderer

 

Ja, beklager. Leste nettopp at Chromecast støtte er på vei. Trodde det sto at den er allerede støtter det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

 

Ikke hatt noe problemer med lyden her, så usikker på hvorfor det skjer hos deg.

Etter litt googling kan det se ut som Chromecast rett og slett ikke støtter lyd-codecen både mine egenproduserte og nedlastede .mkv-filer bruker. Da er det vel ikke stort man får gjort.

Nå kan du streame fra PC med denne appen:

https://chrome.google.com/webstore/detail/videostream-for-google-ch/cnciopoikihiagdjbjpnocolokfelagl?utm_source=plus

Aye, men jeg har ingen PC tilgjengelig for sånt. Filmene ligger på en NAS, og det hadde vært knall å få spilt dem av med Chromecast.

Lenke til kommentar

Funker Plex da?

Hvor da? Kan jeg installere Plex på nettbrett, finne filmen på nettverket og spille av med Chromecast? Såvidt jeg har skjønt må man installere Plex på serveren, men her er altså serveren en ren nettverksdisk uten mulighet for installasjon av programvare.

Lenke til kommentar

Sånn delvis. Med XBMC får jeg sortert og bladd fint i filmene, men avspilling er bare lokal (dvs. på nettbrett). I annen programvare jeg hae prøvd får jeg spilt av filmene, men må bla i mappestruktur, noe som er rimelig lite elegant, og lyden fungerer ikke pga. manglende codec. Kan være det ordner seg etterhvert, hadde vært supert å kunne bruke Chromecast også til lokalt innhold.

Lenke til kommentar

La oss si jeg har en datamaskin med noen .mkv filer og ønsker å spille disse av på tvn via chromecast men ønsker å styre alt gjennom telefonen(android), lar det seg gjøre?

Aye, det er jo det vi diskuterer. Det skal la seg ordne ved å bruke Plex på PCen, som da sender en ferdig dekodet video- og lydstrøm til Chromecast. Såvidt jeg forstår må man tegne et abonnement på Plex' tjenester da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

La oss si jeg har en datamaskin med noen .mkv filer og ønsker å spille disse av på tvn via chromecast men ønsker å styre alt gjennom telefonen(android), lar det seg gjøre?

Aye, det er jo det vi diskuterer. Det skal la seg ordne ved å bruke Plex på PCen, som da sender en ferdig dekodet video- og lydstrøm til Chromecast. Såvidt jeg forstår må man tegne et abonnement på Plex' tjenester da.

 

Ikke nå lenger: Plex - Chromecast free for everyone.

 

For de uten PC men med NAS: Har du avansert nok NAS, kan du installere Plex direkte på NASet, selv om det ikke bare er knirkefritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...