Gå til innhold

Test: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du kan fint ordlegge deg mindre nedlatende.

 

Har du prøvd dette selv? Å si at det fungerer er å smøre ganske tjukt på; ytelsen er helt håpløs sammenlignet med Windows. Ikke sjanse for at stue-PCen min får til dette på tilfredsstillende vis.

Lenke til kommentar

Hva med å kommentere ting du vet noe om? Processor - Amlogic 8726-MX (dual-core Cortex A9 chip at 1.5GHz, along with a dual-core Mali 400 GPU at 400MHz)

Memory - 1GB DDR3 / 8GB FLASH

Content Download Manager w/ cloud storage for games.

WiFi - 802.11 b/g/n

Bluetooth - LE 4.0

O/S - Android Jelly Bean

Controller - Bluetooth, 3 mode controller: gamepad, mouse and keyboard with support for up to 4 controllers.

Full 1080p HD video decoding

40GB of internal storage and MicroSD card expansion slot

MHL support to take power directly from the HDMI slot (Power options are also available for older TVs)

Support for XBMC & DLNA from Sept via optional firmware update.

Support for iOS and Android mobile devices to be used as controllers

 

Haha, du er ikke helt med skjønner jeg. Mhl og hdmi er ikke synonymt, mhl er også veldig lite utbredt.

 

Nei, de fleste nye hdmi porter har støtte for strøm ut via porten.. ;)

 

Tull

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Når denne pluggen gjør alt og en ikke trenger en ekstern enhet over hodet (utover selve monitoren du skal se programmene på), først da er vi i mål i forhold til smart-tv og liknende.

Lenke til kommentar

Syntes det var en voldsomt negativ flom her da gitt. Syntes det er et godt initiativ fra Google jeg, husk at mange ikke har annet enn mobil/nettbrett om dagen. Glad de velger å støtte Chrome og ikke Windows, da forblir det plattformuavhengig.

 

Tipper prisen faller kjapt også. Kjøper en til dama så fort den er tilgjengelig, ikke undervurder "ease of use".

 

Google har kommentert på sperringen av streaming av lokalt innhold også, dette var ikke ment som noe block i det heletatt, er bare at API er i så tidlig stadige at små forandringer har store konsekvenser. De har verifisert at streaming av lokalt innhold er på vei.

Lenke til kommentar

Så hvilke produkter som ligner Chromecast og ATV kan spille av lokalt innhold? Jeg bruker verken Netflix eller HBO Nordic, og alt jeg er ute etter er en dongle som kan spille lokalt innhold over trådløst nettverk.

 

WD TV Live håndterer det forholdsvis bra, men interfjeset er ikke på høyde med Apple og Googles løsninger.

Lenke til kommentar

 

Du kan fint ordlegge deg mindre nedlatende.

 

Har du prøvd dette selv? Å si at det fungerer er å smøre ganske tjukt på; ytelsen er helt håpløs sammenlignet med Windows. Ikke sjanse for at stue-PCen min får til dette på tilfredsstillende vis.

Kjører selv Netflix i Mint. Fungerer helt fint det. Får til og med velge om jeg vil bruke norsk eller amerikansk netflix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av dere bør nok heller kjøpe en slik:

http://www.rikomagic.com/en/product/showpro_id_39_pid_19.html

Da kan dere gjøre mye mer med lokalt innhold og kjøre alle apper som går til Android. Jeg har en slik i tillegg til Chromecast.

Chromecast har for meg blitt noe som fungerer helt smertefritt og bra på det den gjør. Hverken mer eller mindre. Kanskje får vi bare se godkjente apper på CC i fremtiden, kanskje ikke. I mellomtiden bruker jeg MK802 iv.

Lenke til kommentar

Kjører selv Netflix i Mint. Fungerer helt fint det. Får til og med velge om jeg vil bruke norsk eller amerikansk netflix.

 

Ja, som sagt, det fungerer like bra som Wine vanligvis gjør, dvs. med betraktelig økte ytelseskrav. Typiske kompakte media-PCer med Atom-prosessor vil ikke være nok, man trenger en "skikkelig" PC, som ellers er fullstendig overkill for filmbruk. I tillegg til prisen kommer jo også strøm- og plassbruk.

Lenke til kommentar

Æsj, jeg venter fortsatt på en dings som kan overføre det jeg spiller av på VLC til tven, selv om det er 1080p. Enda ikke funnet den perfekte dings for trådløs overføring. Fint at den kan vise Netflix, men jeg har så mye "lokalt lagret" av serier og filmer at dét er mer viktig for meg. Antar at det er endel andre der ute som også har det på samme måte. Inntil videre får jeg leve med HDMI-kabel fra laptopen i stua til tven. Ikke funnet noe som kan nå opp mot det. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...