Gå til innhold

Test: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg faktisk til å spille av lokale filer fra pc over på chromecast? Har gått inn på min server via programmet på pc, og spiller av filen i en nettbasert avspiller, men får ikke castet denne over på chromecast, er ingen chromecast-logo noe sted? (jeg har gratisversjonen)

Lenke til kommentar

Ikke hatt noe problemer med lyden her, så usikker på hvorfor det skjer hos deg.

 

Etter litt googling kan det se ut som Chromecast rett og slett ikke støtter lyd-codecen både mine egenproduserte og nedlastede .mkv-filer bruker. Da er det vel ikke stort man får gjort.

Lenke til kommentar

 

Prøver meg igjen,

Er det noen som har erfaring med avspilling av lokale filer fra f.eks datamaskin?

 

Tester litt engang iblant, men det finnes ennå ingen fullgode løsninger. Personlig vil jeg bruke Chromecast, mobil og NAS til filmavspilling, men såvidt jeg kan se fungerer ikke dette spesielt godt per i dag. På den annen side, så lenge Netflix, Youtube og Chrome funker greit nok klager jeg ikke på å ha brukt 300 kroner på dingsen, selv om jeg forsåvidt håper på mer etterhvert.

 

Jeg har nå funnet Videostream (Google App) for å streame fra pc. Man laster ned denne pc-appen (merk at man også må ha den vanlige Google cast appen på pc), innstallerer på vanlig måte, og så er det bare å finne den filen du har lagret på pcen og spille av. Prøvde med en 1080p film (2gb, de normale som yify legger ut påTPB), og dette gikk sømløst, i tillegg til at den støtter subtitles.

Prøvd dette både hjemme og hos en kompis,og det fungerer kjempebra, veldig lettvindt og absolutt å anbefale

Lenke til kommentar

 

 

Prøver meg igjen,

Er det noen som har erfaring med avspilling av lokale filer fra f.eks datamaskin?

 

Tester litt engang iblant, men det finnes ennå ingen fullgode løsninger. Personlig vil jeg bruke Chromecast, mobil og NAS til filmavspilling, men såvidt jeg kan se fungerer ikke dette spesielt godt per i dag. På den annen side, så lenge Netflix, Youtube og Chrome funker greit nok klager jeg ikke på å ha brukt 300 kroner på dingsen, selv om jeg forsåvidt håper på mer etterhvert.

 

Jeg har nå funnet Videostream (Google App) for å streame fra pc. Man laster ned denne pc-appen (merk at man også må ha den vanlige Google cast appen på pc), innstallerer på vanlig måte, og så er det bare å finne den filen du har lagret på pcen og spille av. Prøvde med en 1080p film (2gb, de normale som yify legger ut påTPB), og dette gikk sømløst, i tillegg til at den støtter subtitles.

Prøvd dette både hjemme og hos en kompis,og det fungerer kjempebra, veldig lettvindt og absolutt å anbefale

 

Høres meget bra ut! Virker som den støtter Windows og OSX, veldig bra.

Takk for det! Da blir det innkjøp av Chromecast til påske:)

Lenke til kommentar

Sumo har veldig bra bilde gjennom chromecast. Jeg synes den var bedre enn når jeg har HDMI fra laptopen.

Har hatt et Windows nettbrett tilkoblet TV-en med kabel, kjøpte Chromecast i dag for å strømme. Foreløpig er ikke Chromecast i nærheten av å gi samme bilde som brett. håper de klarer å bedre det.

Lenke til kommentar

 

Sumo har veldig bra bilde gjennom chromecast. Jeg synes den var bedre enn når jeg har HDMI fra laptopen.

Har hatt et Windows nettbrett tilkoblet TV-en med kabel, kjøpte Chromecast i dag for å strømme. Foreløpig er ikke Chromecast i nærheten av å gi samme bilde som brett. håper de klarer å bedre det.

Streamer du opptak eller live-sendinger på Sumo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...