Gå til innhold

Test: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser spørsmålet er stilt tidligere, me har ikke funnet svar.
Er det mulig å innstallere TV2sumo evt NRK app på Chromecast?
Hadde vært greit å slippe å streame dette gjennom pcen.

Er den "kresen" ift nettilgang, eller reduserer den automatisk kvaliteten om signalstyrken på nettverket synker?

Lenke til kommentar

Ser spørsmålet er stilt tidligere, me har ikke funnet svar.

Er det mulig å innstallere TV2sumo evt NRK app på Chromecast?

Hadde vært greit å slippe å streame dette gjennom pcen.

 

Nei, det er stort sett bare Netflix og Youtube som fungerer med Chromecast per i dag. Når det gjelder resten må vi nesten vente på at innholdsleverandørene implementerer støtte. I noen tilfeller kommer det nok snart, mens andre er enten unnvikende eller helt stille. Selv har jeg ventet på støtte fra Spotify, og "vær så snill, støtt Chromecast"-tråden på Spotify-forumet er 53 sider lang, uten et pip fra selskapet. De siste par sidene har vært mye "All Access lansert her også, fireårig kunde hos Spotify, men nå hopper jeg av". :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ser spørsmålet er stilt tidligere, me har ikke funnet svar.

Er det mulig å innstallere TV2sumo evt NRK app på Chromecast?

Hadde vært greit å slippe å streame dette gjennom pcen.

 

 

Det har kommet en uoffisiell app for å streame NRK (NRK Cast). Den fungerer glimrende hos meg. TV2 holder på å utvikle app.

Lenke til kommentar

Joda, du kan bruke chromecast til å caste faner, netflix osv. Kommer til å støtte mye mer senere også, etter hvert som populariteten øker.

 

I starten hadde jeg kun en smart TV (litt eldre sony, så ikke like avansert som Samsung osv), men brukte den til å streame ting gjennom PS3 Media Server. Så skaffet jeg meg en PS3/4 som brukes til Netflix osv. Så fikk jeg tak i en WD TV Live som tok over (mtp. det er mye lettere å skru av og på osv). Nå som jeg har Chromecast, som er ENDA enklere, så brukes den stort sett til alt den kan brukes til (minus streaming av lokal media, da jeg kobler ekstern HDD rett til WD TV Live).

 

Oppsummering: Chromecast brukes til alt av streaming som støttes, WD TV LIve brukes til å spille av filmer/seier fra ekstern harddisk.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Jeg har en såkalt smart TV. Jeg har ikke brukt den til Youtube eller Netflix siden jeg fikk Chromecast. Det er mye enklere å søke frem ting via mobilen enn å knote med fjernkontroll til tv'en.

 

I tillegg til Youtube og Netflix bruker jeg også Google Music og Pocket Cast fra mobil. Det er digg å komme inn døra, og flytte lyd fra musikk/podcast på mobil til anlegget.

 

I tillegg bruker jeg en blu-ray spiller med støtte for usb-disk for lokal media. Selv om jeg hadde byttet ut denne med en NUC/mediapc ville jeg nok fortsatt brukt Chromecast for å "sende" ting til tv/anlegg.

Lenke til kommentar

Prøver meg igjen,

Er det noen som har erfaring med avspilling av lokale filer fra f.eks datamaskin?

 

Tester litt engang iblant, men det finnes ennå ingen fullgode løsninger. Personlig vil jeg bruke Chromecast, mobil og NAS til filmavspilling, men såvidt jeg kan se fungerer ikke dette spesielt godt per i dag. På den annen side, så lenge Netflix, Youtube og Chrome funker greit nok klager jeg ikke på å ha brukt 300 kroner på dingsen, selv om jeg forsåvidt håper på mer etterhvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...