Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kun 1% gutter vil være i åpent forhold?


Anbefalte innlegg

Skilnaden mellom ei prostituert og ei kravstor slut er enkel: Den kravstore slut pular berre alfahannar, altså gutar som er 7/10-10/10 på skalaen. Den prostituerte, derimot, kan også ha sex med menneskje som ikkje er fult så heldige.

 

Og til det siste: Jenter føretrekkjer å bli handsama nedlatande. Det nyttar ikkje å vera tøffel om skal ein få pult.

Man kan ikke noe for hva man tiltrekkes av, fordi om man gjerne skulle ønske at det var annerledes. Og da tenker jeg ikke bare på deg, som sitter der bitter og full av fordommer.

 

Går den andre veien også, skjønner du. Ta deg sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig dette her med "skalaer"; de er ikke særlig gjennomsyrende og universale. Det jeg ser rundt meg er en liten gruppe i området 2-4/10 som holder seg til hverandre - selv om noen av disse er selverklærte 7/10ere og oppover - mens resten på en måte er rundt, eller er villig til å ta 5/10. Og der er jeg, og de fleste andre.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en stor barriere som må bli brutt for å ha et åpent forhold. Jeg kaller barrieren for sjalusi. Er selv tilhenger av at mennesker skal være fri og bestemme over egen kropp og sjel, og at en partner ikke eier deg og omvendt.

 

Er faktisk ikke så uvanlig at det er mange som liker å dele dama si, men dette er jo selvfølgelig litt "hysj hysj" fordi det er stigmatiserende i 2013. Synd, men kanskje det er på vei til å bli mer sosialt akseptert/normalt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke noe for hva man tiltrekkes av, fordi om man gjerne skulle ønske at det var annerledes. Og da tenker jeg ikke bare på deg, som sitter der bitter og full av fordommer.

 

Går den andre veien også, skjønner du. Ta deg sammen!

 

Eg ventar framleis på å få belegg for påstanden om at sexlystne jenter ikkje får seg noko.

Lenke til kommentar

 

Virker som omtrent alle gutter ikke takler at dama puler andre. Nesten alle jeg har spurt sier at de aldri i livet kunne tenkt seg å være i et åpent forhold. Er nok derfor jeg er og alltid kommer til å være singel. Jeg orker ikke å være i et forhold med mindre det er et åpent et, handler om tillit og ikke ta sex så innmari høytidelig. Den dagen jeg skal date en gutt, lurer jeg også på om jeg trenger å si i starten av forholdet hvordan jeg ønsker det? Eller er dette ting som man kan si etter hvert?

 

Anonymous poster hash: 419dc...7bb

 

 

Ett åpent forhold er ikke ett tradisjonelt-hvit-brud-forhold, det er jo kompis-forhold med noko attåt (dvs. sex) i min bok. Intimitet er høytidelig for meg og jeg ville følt meg temmelig sårbar om dette ikke var viktig hos kjæreste. Men om jeg bare hadde hatt kompis-følelser for ei dame, ville det vært enklere å forholde seg til ett åpent forhold. Jeg er ikke ekspert på dette og kan ikke svare for andre, men jeg tror den "1 %" som du nevner kan strekkes og er avhengig av hvordan kompis-følelsene utvikler seg.

 

Selvsagt må du fortelle hva du ønsker tidlig, ellers havner du i hvit-brud-forhold.

 

Du må forstå at satt på spissen, så ønsker menn å erobre. Men her er det du som erobreren. :p

Lenke til kommentar

Det står da ingenting om "at sexlystne jenter ikkje får seg noko." Det står at jeg er godt kjent med åpne forhold og at det går begge veier. Om du behøver en nærmere forklaring av "går begge veier" får du si fra, men for de fleste andre er det forholdsvis innlysende hva det betyr.

Lenke til kommentar

Må innrømme at når jeg leser det som skrives her innser jeg at jeg er er en av dem som driter i skalaer. Jeg har hatt sex med jenter jeg anser som 2-10 på disse skalaene. Jeg er ganske sikker på at slike skalaer ikke tilfører noe positivt.

De som bruker slike skalaer er folk som tror at personer faktisk kan defineres av skalaer. De prøver å finne en logisk forklaring på problemene sine, og det viser en fullstendig mangel på innsikt i hvordan tiltrekning fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullprat, med sånne svar framstår du som en sutrete guttunge som ikke får pult. Jeg er godt kjent med åpne forhold og det går begge veier.

 

 

Det står da ingenting om "at sexlystne jenter ikkje får seg noko." Det står at jeg er godt kjent med åpne forhold og at det går begge veier. Om du behøver en nærmere forklaring av "går begge veier" får du si fra, men for de fleste andre er det forholdsvis innlysende hva det betyr.

 

At du sier at "det går begge veier" tyder jo på en noenlunde gjensidighet i sjansen til "å få seg noe" hvis man vil. Men fakta viser at tilfelle er at det absolutt ikke er noe i nærheten en gang av like sjanser for en gutt og en jente til "å få seg noe" hvis de har lyst.

 

Her er f.eks fra okcupid:

http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Male-Attractiveness-Ratings.png

Som du ser er menns rating av kvinner en nesten perfekt normalfordelingkurve.

=> menn har realistiske forventninger og vurderinger av kvinner

 

Female-Messaging-Curve.png

Mens for kvinners rating av menn så blir utrolige 80% av menn vurdert som under middels attraktive!

=> kvinner har totalt urealistiske vurderinger av menn.

 

 

Også til hvor lett det er å få seg sex. Disse to klippene taler for seg selv:

[/media]
[media]

 

Og dette burde vel være ganske åpenbart for alle som ikke har levd isolert i en hule eller noe slikt i hele sitt liv.

 

 

 

Som du ser tilsier fakta (og det burde også din fornuft) at kvinner har MYE lettere tilgang på sex. Når man da er i "et åpent forhold" så sier det seg selv at dette vil skape et meget skjevt forhold med mindre mannen er en kjekk megakjendis og kvinnen er en butt ugly feit kjærring.

Og dette er nok mye av grunnen til at menn unngår slike forhold hvis de kan, for de vil ikke dele på den sexen de får fra dama når de selv ikke har noe særlig stor mulighet for å få det samme. Pluss kanskje en dose med redsel for å miste dama til en av disse elskerne.

Endret av flesvik
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg tar ikke statistikken til flesvik for god fisk uten videre -- det ligger en presumsjon i innlegget for at OKCupids brukergruppe faktisk er representative for befolkningen som helhet.

 

Når det gjelder TS' bemerkninger om gutter og åpne forhold antar jeg det er problemet med manglende eksklusivitet. Gutter er oppdratt til at de skal være helten i sin personlige historie. Helten må aldri dele dama. (Menn, derimot, har innsett at det ikke fungerer slik.)

Endret av krikkert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullprat, med sånne svar framstår du som en sutrete guttunge som ikke får pult. Jeg er godt kjent med åpne forhold og det går begge veier.

Et åpent forhold vil sannsynligvis ikke fungere om det er ujevn tilgang på sex. For de fleste kvinner er det ikke vanskelig å få sex, men for de fleste menn krever det en del innsats og kunnskap. De mennene som ønsker åpne forhold er antageligvis de som har lett for å finne en sexpartner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For enkeltindivider kan Flesviks analyse være feil, men for menn og kvinner som gruppe er dette spot on. En mann som er i et åpent forhold kan risikere å få mindre sex enn om han var i et monogamt forhold fordi de fleste menn ville i all hovedsak kun ha sex med kjæresten og dermed måtte dele henne med flere. Dette er tilbud og etterspørsel i praksis.

Lenke til kommentar

Virker som omtrent alle gutter ikke takler at dama puler andre. Nesten alle jeg har spurt sier at de aldri i livet kunne tenkt seg å være i et åpent forhold. Er nok derfor jeg er og alltid kommer til å være singel. Jeg orker ikke å være i et forhold med mindre det er et åpent et, handler om tillit og ikke ta sex så innmari høytidelig. Den dagen jeg skal date en gutt, lurer jeg også på om jeg trenger å si i starten av forholdet hvordan jeg ønsker det? Eller er dette ting som man kan si etter hvert?

Fordi det da blir ubalanse i forholdet. Jenter har mye lettere for å få seg noe, så da vil de ikke lengere være likestillte.

Lenke til kommentar

For enkeltindivider kan Flesviks analyse være feil, men for menn og kvinner som gruppe er dette spot on. En mann som er i et åpent forhold kan risikere å få mindre sex enn om han var i et monogamt forhold fordi de fleste menn ville i all hovedsak kun ha sex med kjæresten og dermed måtte dele henne med flere. Dette er tilbud og etterspørsel i praksis.

Ja og nei. Det er nettopp fordi det er snakk om enkeltindivider at dette er et mulig problem. Hvis åpne forhold var regelen og ikke unntaket ville situasjonen vært som følger: Det er omtrent like mange kvinner som menn i alderen 16+. (103 menn pr. 100 kvinner i alderen 16-30.)

 

Det betyr at det er en mann pr. kvinne. Skal mange kvinner ha seg med flere menn, så må det enten være noen menn som har seg med flere kvinner, eller det må være flere kvinner enn menn som ikke får noenting, slik at det blir et mannsoverskudd på tilbudssiden.

 

Så lenge det er enkelttilfeller, så kan vi finne disse blandt de 3 overskytende hanene i statistikken.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja og nei. Det er nettopp fordi det er snakk om enkeltindivider at dette er et mulig problem. Hvis åpne forhold var regelen og ikke unntaket ville situasjonen vært som følger: Det er omtrent like mange kvinner som menn i alderen 16+. (103 menn pr. 100 kvinner i alderen 16-30.)

 

Det betyr at det er en mann pr. kvinne. Skal mange kvinner ha seg med flere menn, så må det enten være noen menn som har seg med flere kvinner, eller det må være flere kvinner enn menn som ikke får noenting, slik at det blir et mannsoverskudd på tilbudssiden.

 

Så lenge det er enkelttilfeller, så kan vi finne disse blandt de 3 overskytende hanene i statistikken.

 

Geir

Jeg forstod ikke helt hva du mente her Geir, men jeg mistenker at du går i den klassiske fellen å tenke at hvert ligg er med ny partner.

 

Som Flesvik viser over så er kvinner mer kresne enn menn så dermed er det nærliggende å tro at noen få menn står for de fleste liggene i mannegruppen, la oss kalle disse mennene alfahanner (hvis alfa er ensbetydende med å få damer til sengs). I praksis er menn mer tilbøyelig å gå til sengs med damer de ikke finner så attraktive bare for å få sex, mens kvinner er mer selektive. Dermed er det noen få menn som får mye sex, mens de fleste menn får en sjelden gang. Kvinnene derimot får lettere sex fordi menn er mer tilbøyelig til å ha sex med en partner som ligger lavt på attraktivitetsskalaen enn damer er.

 

I praksis er også menn mer tilbøyelig til å ha uforpliktende sex, mens kvinner krever mer tilknytning. Det betyr ikke at kvinner liker sex mindre enn menn, men at de heller velger å avstå om tiltrekningen ikke er sterk nok.

Lenke til kommentar

Vi kan selvsagt diskutere polygami vs. seriemonogami, men uansett må det jo være noen (vanligvis to) som har sex med hverandre.

 

Jeg ser ikke hvordan det du sier står i strid med påstanden min: "skal mange kvinner ha seg med flere menn, så må det enten være noen menn som har seg med flere kvinner, eller det må være flere kvinner enn menn som ikke får noenting, slik at det blir et mannsoverskudd på tilbudssiden."

 

Noen må de jo ha sex med disse mennene, enten det er enkeltvis eller på omgang eller flere samtidig. Har vi fire menn og fire kvinner, og to av kvinnene er med to menn hver, så betyr det enten at to jenter ikke får noen mann, eller må dele ham med de frilynte.

 

Vi kan selvsagt tenke oss at de to frilynte jentene er sammen med de samme to "alfahannnene", i så fall er det to menn igjen til to damer. Om de vil ha hverandre er en annen sak.

 

Men poenget er altså at hvis åpne forhold var regelen, måtte damene dele på mennene like mye som mennene måtte dele på kvinnene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...