Gå til innhold

Mulig og importere Xbox one?


Ultrabad

Anbefalte innlegg

Snakket med Coolshop nå og det er maskiner ifra England. Jeg spurte om det fulgte med noen overgang siden det er andre kurser og stikkontakter der. Det gjorde det ikke, men det er med kabel som passer her i Norge fikk jeg beskjed om.

 

Og det stemmer vel ikke? Hvorfor skal det ligge ved en kabel i engelske maskiner som passer i Norge..

Det er mange som sender med både engelsk og europeisk stikkontakt. F.eks. har alle Logitech produkter jeg har kjøpt hatt med begge deler.

 

Edit: UK har også 230 volt, 50 hz, så er bare selve utformingen av pluggen som er forskjellig.

Endret av Sveern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser jeg egentlig ikke mye vits i å bestille fra Coolshop fremfor den tyske MS store (Coolshop sender jo ut først en uke etter release).

 

2 års ekstra garanti (reklamasjon)? Ettersom Coolshop er en dansk nettbutikk, vil de følge norske lover?

 

De følger norske regler, og det er aldri kluss med toll osv.

 

Grunnen til at det tar en uke er trolig fordi Coolshop må vente på varene fra utlandet. Det blir vel å gå ihvertfall en uke fra Tyskland til Norge.

Lenke til kommentar

Er det andre steder man kan bestille det fra? Ser at MS store i Tyskland ikke har flere Xbox One på lager og på Coolshop må man vente en ekstra uke. Faen, føler jeg er sent ute. Er en av de som vil ha en Xbox One ASAP.

 

Det blir det samme? Coolshop leverer Xbox One ca en uke etter den er lansert. Den samme tiden som konsollen vil bruke på å ankomme fra Tyskland til Norge.

Lenke til kommentar

Ikke sant. Konsollen fra Tyskland vil bli sendt slik at du har den 1-2 dager etter lansering. Står ett eller annet sted.

 

Årsaken er vel at MS sender direkte hjem til deg, mens Coolshop først må vente på å få sine, for å så sende dem videre.

 

Konsollene Coolshop sender ut er visstnok fra England, så det kan virke som de sender direkte til oss fra dagen konsollen lanseres.

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg kommer til å bestille fra Coolshop da.

Men jeg har et par spørsmål (spørr de her også siden jeg ikke fikk svar fra Coolshop). Jeg ser at den versjonen man kjøper er en Xbox One European Version. Hva vil dette si? At dette er en Day One Edition med FIFA 14 som følger med?

Og jeg vil bestille spill i samme slengen, men spillene har to versjoner. Vanlig og nordic edition? Hva er forskjellen? I og med at det er regionfritt så burde det ikke være noe. Jeg vil bare ha den versjonen som kommer raskest, så jeg ble usikker på hvilke av de jeg bør bestille.

Ellers gleder jeg meg til den nye konsollen. Klarer selvsagt ikke vente til 2014, så må jo bestille fra et annet land. Står at butikken får det 29. november, og siden det er i Danmark antar jeg at vi i Norge får det 1-3 desember?

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg kommer til å bestille fra Coolshop da.

 

Men jeg har et par spørsmål (spørr de her også siden jeg ikke fikk svar fra Coolshop). Jeg ser at den versjonen man kjøper er en Xbox One European Version. Hva vil dette si? At dette er en Day One Edition med FIFA 14 som følger med?

 

Og jeg vil bestille spill i samme slengen, men spillene har to versjoner. Vanlig og nordic edition? Hva er forskjellen? I og med at det er regionfritt så burde det ikke være noe. Jeg vil bare ha den versjonen som kommer raskest, så jeg ble usikker på hvilke av de jeg bør bestille.

 

Ellers gleder jeg meg til den nye konsollen. Klarer selvsagt ikke vente til 2014, så må jo bestille fra et annet land. Står at butikken får det 29. november, og siden det er i Danmark antar jeg at vi i Norge får det 1-3 desember?

 

Microsoft har ingen Xbox One som kalles "Euro Edition". Det er et navn som Coolshop selv har valgt å bruke for å indikere at de importerer konsollen fra et annet sted i Europa. Om det er "Day One" må du spørre Coolshop om. Det er godt mulig at de selv ikke vet dette ennå.

 

Når du bestiller spill betyr som regel "Nordic Edition" at spillet inneholder en manual med et nordisk språk. Jeg vet ikke om de mener noe annet når det kommer til Xbox One.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...