Gå til innhold

Mulig og importere Xbox one?


Ultrabad

Anbefalte innlegg

Leste i dag triste nyheter nokk en gang fra microsoft.. Nå har de bestemt seg for att xbox ikke skal komme til Norge før 2014 Etter det jeg har forstått er det vell november den var planlagt. Er det da mulig og kjøpe xbox fra et annent land lovelig. Og er det regionslås på xbox?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox One er ikke regionlåst, men du bør tenke over kostnadene over å gjøre dette. Med tollgebyr, MVA og porto kan du i verste fall ende opp med å betale i underkant av 5000 kr. I tillegg kan det by på problemer med tanke på garanti.

Aaaaa gidd ikke vente da, får vell bare kjøpe en Playstasion for første gang! :/

Lenke til kommentar

Aaaaa gidd ikke vente da, får vell bare kjøpe en Playstasion for første gang! :/

http://www.microsoftstore.com/store/msde/de_DE/pdp/productID.283497100

Kjøp den du, koster 499 euro som er rett under 4000 kr, er gratisk frakt og tysk mva er trukket fra og norsk mva er lagt til.

Sånn som jeg forstår det så får du den levert på døra for 3914,- kr

 

Edit:

Får nok bare 2 års garanti visst du bestiller fra tyskland tror jeg.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

eg har familie i tyskland, kan eg få de til å sende den til meg å slippe å tenke på toll osv? eller hvordan blir det evt. med slikt?

 

Det enkleste er vel bare å bestille den fra ms Tyskland, kommer på rett under 4000, ferdigt momset levert i norge

Lenke til kommentar

Er et eller annet med tollfrihet ved gaver, men husker ikke hva som er grensen. Kanskje noen andre som shopper mye rundt i verden vet?

 

Tollgrensen på gaver er på 1000 kr. Å være fritatt moms på "gaver" gjelder uansett kun mellom to privatpersoner. Så snart tollvesenet ser en firmaadresse på enten mottaker eller avsender, så gjelder ikke denne regelen.

Lenke til kommentar

Snakk om å være utålmodig. Lanseringen av Xbox 360 var katastrofal, og endte meg at mange måtte få erstattet sine konsoller. Om det samme samme skjer med en importert Xbox One, så sitter dere i saksa. Alt dette for å kunne spille et par litt tidligere? Jesus..

Du skjønner vel det at det er garanti på boksen på dem som bestiller fra Tyskland også?

Lenke til kommentar

 

Ja, men det koster nok over 500 kr i frakt hver vei. Har han noe garanti for at butikken i Tyskland betaler dette?

 

Det er microsoft store sin butikk i tyskland vi bestiller fra.

Vi betaler ikke noe ekstra for frakt med UPS enn om vi hadde bestilt fra norge, da er det godt mulig ved en evt retur at vi ikke må betale noe da heller.

 

Vet om flere som har sendt ntsc xbox 360, og xbox 360 med ødelagt garantiforseglig som ikke betalte noe for frakt eller rep.

Vi får håpe xbox one blir levert uten noen problemer, tror ikke RROD er noe problem hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...