Gå til innhold

Min sjef vil ha samtale med meg om 3 uker!


Anbefalte innlegg

Ser egentlig ikke helt problemet her. Han vil jo tydeligvis ha et møte for å informere / diskutere om noe relevant.

Da noe du kan forbedre, noe du har gjort bra, eller noe du overhode ikke har gjort bra.

Er det kritikk, må du ta sjansen til å ta det til deg og jobbe med det.

 

 

Har vært borti det samme selv, og da var det for å fortelle at jeg gjorde en veldig god jobb, at han ville ha meg fast i mange år fremover og at jeg fikk mer ansvar. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er problemet, egentlig? Noen har klaget på deg. Han må ta det opp med deg, og han kan ikke gjøre det mens han er på ferie.

 

Siden du tydeligvis er nervøs eller ikke liker dette: Har du gjort noe du vet er jævlig dumt, siden du preventivt snakker med fagforbund og vurderer å fake sykemelding?

Lenke til kommentar

Hva er problemet, egentlig? Noen har klaget på deg. Han må ta det opp med deg, og han kan ikke gjøre det mens han er på ferie.

 

Siden du tydeligvis er nervøs eller ikke liker dette: Har du gjort noe du vet er jævlig dumt, siden du preventivt snakker med fagforbund og vurderer å fake sykemelding?

Ingen har sagt at han ikke kan ta opp klagen med meg!! Read it again. Sier han kunne ta opp med meg når han kommer tilbake!!

Endret av FEAR2
Lenke til kommentar

Hei.

Sjefen er på ferie t.o.m 19/08. En dag før han dratt til H""""e sendte han epost til meg. Han innkaller meg til samtale, tid 19/08 kl 13 . Klagesak!!! Han vil ta opp saken med meg da.Synes dere at det er riktig?!Burde han ikke vente med innkalling? Tok dette opp med fag forbundet.Skal ta med meg tillitsvalgt .

 

Siden du ikke har fortalt oss hva denne klagen går ut på så får man da bare trekke egne konklusjoner. Sjefen din hadde sikkert anledning til å ta en samtale med deg før ferien, men det valgte hen ikke å gjøre. Det er sikkert dermed bare en samtale angående klagen, hva du syntes og hvordan dere skal jobbe med en eventuell forbedring i fremtiden. Det er helt normalt og bare bra at sjefen din gjør noe med det

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får bare satse på at han ikke er bruker av dette forumet eller kjenner noen som kan tipse om det, for det ville kunne fort bli en kjedelig ting.

Ikke akkurat riktig sted for dette temaet, ta deg heller en samtale med tillitsvalgte hvis dette er en oppegående person.

 

Måten dette er blitt gjort på er ryddig, og han har gitt deg tid til å tenke gjennom om det er noe du ikke burde gjort og evt. til å finne en løsning for å unngå det i fremtiden.

 

Er du fast ansatt vil du neppe få fyken på dette møtet med mindre det dreier seg om noe meget alvorlig.

Vet du ikke hva klagen kan være er det heller ikke så alvorlig som du selv tror det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du ikke har fortalt oss hva denne klagen går ut på så får man da bare trekke egne konklusjoner. Sjefen din hadde sikkert anledning til å ta en samtale med deg før ferien, men det valgte hen ikke å gjøre. Det er sikkert dermed bare en samtale angående klagen, hva du syntes og hvordan dere skal jobbe med en eventuell forbedring i fremtiden. Det er helt normalt og bare bra at sjefen din gjør noe med det

Takk for fornuftig svar. I tråden skrev jeg: Min sjef vil ha samtale med meg om 3 uker. Om det er riktig eller ikke. Tenkte selvfølgelig på lover og regler!

Du skrev " Sjefen din hadde sikkert anledning til å ta en samtale med deg før ferien, men det valgte hen ikke å gjøre " . Det lurer jeg på hvorfor?. Vi jobbet jo sammen hverdag!

Endret av FEAR2
Lenke til kommentar

Først og fremst, ro deg ned og slapp av. Sjefen din har på ingen måte gjort noen som helst regelbrudd hverken i forhold til arbeidsmiljøloven eller noe du trenger å blande inn tillitsvalgt for.

 

Ta dette for det det er, en innkallelse hvor sjefen vil snakke med deg. Ikke vær så hysterisk. Det kan hende han vil diskutere noe du gjør feil på jobben, det kan hende han diskuterer noe du gjør bra.

 

Er det noe med en klage på deg så vil han ha din side av saken, da hjelper det ikke å være hysterisk og bli defensiv som du virker å være (fra det lille man får her ifra da). Det er en bra ting at han skal ha en samtale og ikke gir deg advarsel uten at du får ha noe å si på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor store puter er blitt sydd under armene dine iløpet av livet?

Jeg spør utelukkende fordi du faktisk klarer å involvere fagforening i en ikke-sak om at du må vente 3 uker før du får vite hva sjefen vil snakke med deg om. Det at du virkelig tror dette er regelbrudd/lovbrudd eller på noen måte ikke rett får meg til å tro du blir hysterisk for den minste ting, og det at du nevner å forlenge sykmeldingen får meg til å tro at sjefen kanskje burde ha sparket deg allerede siden du er en av de som anskaffer sykmelding for den minste bullshitting som ikke går din vei.

Lenke til kommentar

Takk for fornuftig svar. I tråden skrev jeg: Min sjef vil ha samtale med meg om 3 uker. Om det er riktig eller ikke. Tenkte selvfølgelig på lover og regler!

Du skrev " Sjefen din hadde sikkert anledning til å ta en samtale med deg før ferien, men det valgte hen ikke å gjøre " . Det lurer jeg på hvorfor?. Vi jobbet jo sammen hverdag!

 

Hvis leder ønsker å ha en samtale så tror jeg ikke det finnes noen spesifikke regler mtp innkallelse. Hvis du jobber sammen med sjefen din hver dag så har dere mest sannsynlig en god tone, spesielt siden du har jobbet der såpass lenge.

 

Det kan jo også tenkes at hvis det er en personalsak så ønsker ikke lederen din å ta en samtale med deg - for så å dra på ferie med en gang. Hvis det er flere sider som må presenteres så kan det hende at det er lurt å la det vente og heller ta det etter sommeren, slik at ikke saken utvikler seg til noe større enn hva det opprinnelig var!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis leder ønsker å ha en samtale så tror jeg ikke det finnes noen spesifikke regler mtp innkallelse. Hvis du jobber sammen med sjefen din hver dag så har dere mest sannsynlig en god tone, spesielt siden du har jobbet der såpass lenge.

 

Det kan jo også tenkes at hvis det er en personalsak så ønsker ikke lederen din å ta en samtale med deg - for så å dra på ferie med en gang. Hvis det er flere sider som må presenteres så kan det hende at det er lurt å la det vente og heller ta det etter sommeren, slik at ikke saken utvikler seg til noe større enn hva det opprinnelig var!

Ja da, vi har heldigvis en god tone. Jobbet sammen i dette firmaet 14 år + noen år før. Han var min referanse da jeg søkte på jobb.

Endret av FEAR2
Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke helt problemet her. Han vil jo tydeligvis ha et møte for å informere / diskutere om noe relevant.

Da noe du kan forbedre, noe du har gjort bra, eller noe du overhode ikke har gjort bra.

Er det kritikk, må du ta sjansen til å ta det til deg og jobbe med det.

 

 

Har vært borti det samme selv, og da var det for å fortelle at jeg gjorde en veldig god jobb, at han ville ha meg fast i mange år fremover og at jeg fikk mer ansvar. :w00t:

Ønsker deg lykke til :) . Han skrev i eposten at det er " Klagesak ".

Lenke til kommentar

skjønner ikke en dritt, hva er problemet?

 

Han vet sikkert selv problemet, men lufter sin frustrasjon her. Virker som om han håper på at noen skal skrive noe som beroliger han.

 

For meg så virker det som om han kommer til å få sparken. Forklarer hvorfor sjefen ventet så lenge, skulle sikkert sjekke at alle dokumenter er i orden. Hvis det ikke er sannsynlig så skjønner trådstarter det selv.

Lenke til kommentar

Det er ingenting galt med å gi beskjed 3 uker i forveien. Kan virke kjipt, ettersom du ikke vet hva saken gjelder, man blir jo litt nervøs og tankene løper om ditten og datten.

 

Men du sier også at du er sykemeldt. Kan godt hende det er i forhold til sykemeldingen, eller bare en klage som er kommet og han vil prate med deg om hvordan du gikk frem i saken, ikke uvanlig det. Kan hende tar to fluer i smekk.

 

Men med tanke på hvordan du reagerer på denne saken, samt folk som prøver å være behelpelig. Så virker det for meg (uten noe mer insikt i ditt arbeid eller væremåte at du kan være vanskelig). Og at du har en sykemelding som du åpenlyst er villig til å utvide for å slippe unna visse hendelser så tror jeg det møte kan være om litt av hvert. Det at man har jobbet i bedriften i 14+ år behøver ikke å bety at man er en "månedens ansatt" type eller uverdelig for bedriften.

 

Men sett bort ifra det så ville jeg møtt opp med rak rygg (dersom det ikke er ryggen det feiler noe ;P) og hørt hva han sa, vært sakelig o.l . Da ordner det seg nok, hadde det vært en no skikkelig baluba hadde han nok tatt møtet før ferien, for å få det unnagjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...