Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Ser ut til at Blackvue.com og Blackvue.co.kr har brukt det ene test-klippet mitt av Blackvue DR550 på nettsiden deres.

 

La merke til at jeg plutselig hadde 7000 visninger, så måtte spore trafikk-kilden.. :p

 

Ellers vurderer jeg nytt dastcam. Kameraet bak fusker mye. ikke alltid det kommer bilde på det ol. :(

 

Er det fremdeles Blackvue som er kongen på haugen når det kommer til små, dual kameaer i 2000kr~ prisklasen?

Lite som mulig, samtidig så god kvalitet som mulig. Må være GPS, god bildekvalitet og 2 kameraer. Gjerne WiFi på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det er rart at ikke finnes DOD med front og bak kamera, eller andre produsenter.
Selv valgte jeg å oppgradere til Blackvue DR750LW-2CH, siden utvalget ble for smått.
Kameraet koster ganske mye, og gps-antenne må man kjøpe utenom.
Men kameraet mangler f.eks overspeed-varsler og slikt. Og om man velger å bruke skjermen som ryggekamera, så må man huske at bildet ikke blir speilvendt som bakspeilet. Har også merket en sjelden gang at det kan forekomme korte forstyrrelser på kameraet bak, noe som sikkert skyldes kabelen.

Lenke til kommentar

Ren batteri finnes ikke?

Kan nok koble til eget batteri, men det beste er jo at du kobler den på strømnettet i bilen. Enten med en av\på bryter, eller bare direkte slik at det står påskrudd heletiden. Bare kjøpe en "Magic box" i mellom som passer på at det hele tiden er nok spenning på batteriet i bilen.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en del i både mørke og belyste veier med BlackVue 600 og DOD LS460W parallelt i kveld. Skal kjøre litt på lyse dagen på mandag. Er det noen som har utstyr og kunnskap til å legge filmene fra disse 2 side ved side for å sammenligne bildene, så si i fra...

Første inntrykk etter å ha montert og prøvd DOD'en i kveld etter å hatt BlackVue ei stund:

BV er veldig kompakt/liten i forhold til DOD (feste som gjør den store forskjellen). DOS tar mye av synet. Veldig greit med display ved oppsett på DOD. Irriterende at det ikke går an å skru displayet helt av (så langt jeg har funnet ut). Man kan velge mellom å se bildet som filmes, eller hastighet og kompassretning. Kompasset var vel helt på jordet og hastigheten var og veldig ujevn. Om jeg kjørte ganske jevn hastighet kunne det fort variere 4-5 km/t. Det er det jeg kommer på nå i farta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en del i både mørke og belyste veier med BlackVue 600 og DOD LS460W parallelt i kveld. Skal kjøre litt på lyse dagen på mandag. Er det noen som har utstyr og kunnskap til å legge filmene fra disse 2 side ved side for å sammenligne bildene, så si i fra...

Første inntrykk etter å ha montert og prøvd DOD'en i kveld etter å hatt BlackVue ei stund:

BV er veldig kompakt/liten i forhold til DOD (feste som gjør den store forskjellen). DOS tar mye av synet. Veldig greit med display ved oppsett på DOD. Irriterende at det ikke går an å skru displayet helt av (så langt jeg har funnet ut). Man kan velge mellom å se bildet som filmes, eller hastighet og kompassretning. Kompasset var vel helt på jordet og hastigheten var og veldig ujevn. Om jeg kjørte ganske jevn hastighet kunne det fort variere 4-5 km/t. Det er det jeg kommer på nå i farta.

 

Ser for meg at det beste for å slippe å se og irritere seg over ting med DOD er å prøve å få festet det bak/høyre for midt speilet.

Angående redigering, har du jo software som sony vegas. Men usikker på hvor godt det er å se forskjell etterpå.

Du kan jo alltids legge opp filmene hver for seg, også får vi som vil sammenligne bare spille de av likt i 2 vinduer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...