Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Lurer på om det er noen her som vet hvordan sikring som passer til dette kameraet?

http://www.dx.com/p/h-264-720p-wide-angle-6-led-night-viewing-digital-car-dvr-camcorder-w-mini-usb-sd-hdmi-2-5-lcd-54137

 

Har hatt kameraet ett år og er godt fornøyd. Har hatt det kobla i sigarettuttaket, men tenkte å koble det til batteri. Tenkte å sette på en 2,5 ampere sikring. Vil det passe?

 

 

Takk for svar!

 

JTK

Jeg tror dette er en kopi. Jeg har brukt originalen i to år og synes det har gitt veldig mye for pengene. Om jeg ikke tar feil så er den synlige hovedforskjellen mellom disse to at mitt har HDMI-utngang. De KAN henge seg i avspillingsmodus, men da er det bare å bryte strømmen og vippe ut batteriet et sekund, så er alt greit igjen. Blir det liggende ubrukt veldig lenge kan det gå strømtomt og miste datoinnstillingene, disse bør være rette pga loopopptak. IR kan du bare deaktivere med én gang, den er helt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Det er ikke kopien jeg tenker på, for jeg har den også. ;)

Stemmer at kopien er uten HDMI. Den er også uten IR.

 

Kameraet kostet 320 når jeg kjøpte det, så det er en del billigere nå.

 

På det ene året jeg har hatt kameraet har det vel hengt seg opp 2-3 ganger.

Har vel måtte stille inn datoen like mange ganger..

 

Er enig at kameraet er værdt pengene. :)

Lenke til kommentar
@Merko. + @KarpeSkrotum, takk for tips hittil.
Dere og andre BlackVue brukere:
) i bilen, hadde med en kompis som strakk kablene og det hele ble meget pent.
Av specs. ser jeg:

 

Front Camera Full HD (1920x1080) @30fps

Rear Camera HD (1280x720) @30fps
Image Quality, High, Normal, Low
Frame Rate, 30, 25, 20, 15, 10 frames per second
Record file units settable in minutes, 10, 5, 3, 2, 1
Event/Parking units settable in minutes, 3, 2, 1

 

I den forbindelse lurer jeg på noe:
1. Hvor langt opptak lagres? Finnes det (jeg fant ikke) en oversikt som viser oppløsning/fps og varigheten?
2. Filene mine er på 1 minutt, sikkert default. Er dette å foretrekke, evt. argumenter for andre innstillinger.
Følte ikke at Iphone-programmet viste alle innstillingene, bør jeg heller teste fra PC/Mac? Noen med erfaring? - helst mac.
PS: Power Magic Pro ble bestilt tirsdags morgen og hentet i går, fredag. OK sak men absolutt ikke nødvendig.
Lenke til kommentar

Record file units settable in minutes, 10, 5, 3, 2, 1

Event/Parking units settable in minutes, 3, 2, 1

Mener det bare er 1, 2 og 3 min det er mulig å sette det på. Selv har jeg satt det til 3, for jeg syns det er en fin lengde og man har kanskje lettere for å få hendelse på et klipp istedet for flere.

 

Har funnet total opptak i de forskjellig oppløsninger på respektive 16 og 32 gb kort. (som postet tidligere)

 

post-27338-0-42399200-1403532023.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt mitt første dash cam, til noen hundrelapper på ebay: GS608 er søkeord for å se typen. Jada, jeg vet akkurat hvilken kvalitet jeg kan forvente for den prisen, men det funker faktisk. Hadde ikke kjøpt minnekort til det da det kom i posten etter bare få dager, så jeg plukket frem et par 1 og 2 GB jeg hadde i roteskuffen. Kamera feilet på begge kortene, det ene sa den at den ikke fant, det andre sa den var korrupt. Begge funket fint i PCen. Bestilte så et nytt klasse 10 UHS-1 kort, og nå funker kamera fint. Har kjørt kun i default settting, som er 720p/30fps, og i dagslys, og det er omtrent som forventet. Bildene er ikke akkurat i det jeg vil kalle HD, men bilskilt er lesbare. Har ikke testet i mørke enda, men har ikke særlig forhåpninger her, forventer ikke topp optikk med stor blenderåpning i denne prisklassen. Andre som har erfaringer med cams i denne prisklassen? Hvor mye bedre blir det ved å gå opp til en tusenlapp eller to?

Lenke til kommentar

Ser Blackvue har kommet med en ny kameramodell nå. Blackvue DR750LW.

Bare synd at kameraet forran er så stort. Liker modellene slik som det var i 380\450\500\550GW-serien :p

dr750lw_00.jpg

 

 

 

Ellers så ser de at de har kommet med et Blackvue DR3500-FH men det er bare ett kamera, ikke 2 :p

dr3500-FHD_01.jpg

dr3500-FHD_04.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som hovedfokus har vært skjerm + innebygget batteribackup for parkeringsmodus. GPS-enheten er flyttet ut og har blitt tilbehør. Ingen nevneverdig sensorforbedring eller bedre optikk så vidt jeg kan se. Fortsatt kun 30 fps FullHD og 8 Mbps hastighet H264.

 

Jeg vil mye heller ha endringer som økt sensorstørrelse for bedre lysfølsomhet, høyere bitrate og H265. Batteri er også kjekt, men i stedet for innebygget skjerm burde de laget en app for å strømme video via BT/Wifi til telefonskjermen og gjøre innstillinger derfra. Apropos sensorforbedringer så har Sony nå mulighet for RGB-IR sensorer. IR-piksler vil gi bedre bilder når det er mørkt.

Lenke til kommentar

Når ser vi biler med dette integrert?

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=42373

BMW på skjermen

Nå skal ikke russiske sjåfører lenger ha monopol på hårete in-car-videoer. Nå integrerer BMW slike kameraer i bilens infotainment-system.

Dessverre er ingressen litt misvisende, for det er kun snakk om at bilen skal kunne kommunisere med et GoPro-kamera som du selv må skaffe og montere. Dette gjelder også kun i USA, men det er likevel et skritt i riktig retning.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...