Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Har Blackvue 500. Har lyst på cam bak og. Bare kjøpe en billig en? Kjøpe en 550 eller en 500 til...?

 

Jeg ville muligens ha vurdert DR500-GW bak.

Spesielt når du har et fra før av.

 

Fordelen med DR500 er at det har høyere bitrate, som gjør at kvaliteten blir noe bedre enn kameraet bak på DR550.

 

Fordelen med DR550 derimot er at begge kameraene er synkronisert. Får et greit overblikk i film-viseren osv.

 

Hadde du ikke hatt noen kameraer, så ville nok 550 vært det beste alternativet (om du ønsker 2 kameraer that is).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Blackvue har kommet med en ny kameramodell nå. Blackvue DR750LW.

Bare synd at kameraet forran er så stort. Liker modellene slik som det var i 380\450\500\550GW-serien :p

dr750lw_00.jpg

 

 

 

Ellers så ser de at de har kommet med et Blackvue DR3500-FH men det er bare ett kamera, ikke 2 :p

dr3500-FHD_01.jpg

dr3500-FHD_04.jpg

 

 

 

http://blackvueshop.co.uk/product/blackvue-dr750lw-2ch-front-and-rear-in-car-full-hd-lcd-wifi-vehicle-recording-system-optional-gps-version/

Endret av nor50
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@nor50, takk filmen. Jeg synes 550 passer bedre, leker ikke og savner ikke integrert skjerm.

 

+

 

Hvordan kan jeg spille av en kjøretur i 30x? Eller såpass raskt at man ser hvor man er men milene flyr?

 

Testet Blackvue sin app for mac og der gikk det ikke. Sikkert enkelt, hvis man vet.

Lenke til kommentar

@nor50, takk filmen. Jeg synes 550 passer bedre, leker ikke og savner ikke integrert skjerm.

 

+

 

Hvordan kan jeg spille av en kjøretur i 30x? Eller såpass raskt at man ser hvor man er men milene flyr?

 

Testet Blackvue sin app for mac og der gikk det ikke. Sikkert enkelt, hvis man vet.

Så vidt meg bekjent så går det ikke.

 

Du kan jo selvsagt åpne filene i et annet avspillingsprogram som kan vise den raskere da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok ikke brukt dette som et ryggekamera pga forsinkelsen i "live" overføringen til mobil.

Har prøvd det, og det er som jeg sier 'kan' brukes. Men selvfølgelig bør man ta hensyn til at det er trådløst. Men rygger man slik man skal, rolig, så merker man ikke mye til forsinkelsen. Men man bør uansett være obs på det, samt trådløst kan falle helt ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, pussig sak - har glemt manualen...

 

Bruker PowerMagic på Blackvue 550, fungerer glimrende det - tror jeg - eller gjør det det?

 

Greia er at ikke får opptak når bilen står i ro, om natten osv. Det kan jo være at det ikke er kraftige bevegelser som trigger bev. detektoren.

 

Første spørsmål: Hvor mye skal til for at det blir opptak når bilen står i ro? Bevegelse bak/foran bilen - eller må det et støt til? Jeg har "default" settings på dette i "konfig", ref. ikke lest manualen... :confused:

 

Andre spørsmål: Når bilen starter våkner Blackvue til liv, den sier noe ala "for safe driving". Når jeg stanser motoren kommer det "shutting down". Er det normalt? Jeg trodde kanskje at systemet stod på hele tiden, ref. PowerMagic men kanskje jeg tar feil.

 

Kompisen som monterte dette er offshore i noen uker slik at jeg ikke aner hvordan han koblet det hele.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Når jeg stanser motoren kommer det "shutting down". Er det normalt? Jeg trodde kanskje at systemet stod på hele tiden, ref. PowerMagic men kanskje jeg tar feil.

Når den går over i park-mode, så sier den det. (hvis du ikke har slått det av. men da sies ingenting) Mener jeg bestemt det var.

 

Tror muligens det er koblet feil hos deg, og derfor får du heller ikke opptak når den ikke har strøm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...