Gå til innhold

Augustfest 2013 - HelenaN - Prosjekt: Mennesker i urbane omgivelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes bildene dine i tråden har vært veldig fine, og jeg er ikke akkurat noen fotograf, så jeg føler meg litt teit som kommer med kritikk som mitt eneste innlegg i tråden, men synes det siste bildet kanskje ikke var så spennende, kanskje ikke så mye som trekker oppmerksomhet i det, selv om jeg liker sykkellogoen nede i hjørnet. Så mye regn det va ri dag, så synes jeg kanskje regnet blir litt "usynlig" i svart hvitt? Noen farger som hadde framhevet det sturselige været litt mer hadde kanskje vært bedre?

 

Men som sagt, ta det som du vil, jeg kan egentlig veldig lite om sånt, så du kan sikkert trygt ignorere mine meninger. Resten av bildene dine er veldig fine. Liker spesielt bilde 3 og 4.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takk Randi! For et vär vi har idag.

 

 

Jeg synes bildene dine i tråden har vært veldig fine, og jeg er ikke akkurat noen fotograf, så jeg føler meg litt teit som kommer med kritikk som mitt eneste innlegg i tråden, men synes det siste bildet kanskje ikke var så spennende, kanskje ikke så mye som trekker oppmerksomhet i det, selv om jeg liker sykkellogoen nede i hjørnet. Så mye regn det va ri dag, så synes jeg kanskje regnet blir litt "usynlig" i svart hvitt? Noen farger som hadde framhevet det sturselige været litt mer hadde kanskje vært bedre?

 

Men som sagt, ta det som du vil, jeg kan egentlig veldig lite om sånt, så du kan sikkert trygt ignorere mine meninger. Resten av bildene dine er veldig fine. Liker spesielt bilde 3 og 4.

 

AtW

 

Tusen takk for konstruktiv kritikk! Det er alltid velkommet. Tok noen andre som kanskje er bedre (og der man virkeligen ser at det regnet). De kommer etter hvert. Dog er jeg relativt fornöyd med dagens bilde. Liker blikken gutten gir jenta og at jeg torte ta bilde rett fremifra. :)

Lenke til kommentar

Takk Randi, Nelson09 og CardinalGuzman!

 

Bilde 10:

 

Vel, her ser man i hvert fall at det regnet massevis. :) Det er tatt gjennom to lag vått glass. Jeg ble lei av de strikte geometriske komposisjonene og har lekt litt, men det blir nok mer av de mer "kliniske" bildene igjen snart.

 

post-178020-0-21363800-1376377786_thumb.jpg

 

EXIF: RX1 35mm, 1/800, f/2.8, ISO 100.

Lenke til kommentar

Her har det skjedd en del siden jeg var innom sist. Jeg liker at du leker deg litt, som i bilde 10. Jeg sitter med følelsen at det var en meget våt og grå dag. Meget Bra.

 

Jeg liker også de som går på broen over de to arbeiderne. Ro og kaos på en gang.

 

Jeg er ikke helt sikker på bilde 9. Synes det ble litt trangt i topp og bunn. Det er nok fordi det er mennesker i bevegelse, for det like trangt i bunn på bilde 11. Og der er det helt fint.

Lenke til kommentar

Bilde 9: Spennende bilde av folk. Regnværsbilder blir ofte interessante. Her har du fått med møte mellom mennesker på en glimrende måte. Flott lys og fin kontrast. Ser ut som han skal treffe kjæresten sin eller en som betyr noe. Her er det masse rom for tolkning. Bildet er et fyrverkeri av detaljer. Herlig.

 

Bilde 10: Her ser det ut som tidstrøbbel. Bildet ser ved første øyekast enkelt ut men bakgrunnen er veldig stilig. Og jeg synes jeg ser noen båter. Flott kontrast mellom de lyse omgivelsene og de mørke punktene på jenta.

 

Bilde 11: Flotte linjer og veldig fin atmosfære. Dydben er utrolig fin og dette er et utrolig fint urbant bilde. Her er det ikke mye å trekke. Veldig bra.

 

Bildene dine har utrolig høy kvalitet jevnt over. Flott levert.

Lenke til kommentar

Tusen takk igjen for hyggelige kommentarer! Veldig "encouraging" (hva heter det på norsk? På svensk sier man "uppmuntrande") og inspirerende.

 

Tom, takk for konstruktiv kritikk. Har beskåret bilde 9 litt i toppen og bunnen for at jeg ville ha vekk en del på sidene. Kanskje borde jeg ha holdt meg til å croppe sidene, selv om det da ble et litt rart format på bildet. Skal teste.

 

Fikk det travelt og har ikke hatt tid til å sjekke deres tråder, for vi drar til Sverige tidlig imorgen, men vi er hjemme igjen allarede på lördag kveld. Det blir mest natur på turen, men håpentligvis får jeg tatt noen bilder til festen når vi er i Östersund og handler litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...