Gå til innhold

Fantasy Premier League 2013/2014


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det første sesong jeg spiller så jeg er ganske noob.

 

Hvorfor ville du gjort de byttene? Hazard oser jo poeng. Lampard hadde jeg tenkt til å selge, men taper så mye penger på det fordi han er skadet. Mertesacker og Koscielny er jo solide. Arsenal får ofte clean sheet med de to, og da får jo begge en del poeng for det.

 

Fikk det for meg at det var lurt å ha to keepere fra samme lag, ettersom man da var garantert at en spilte. I tillegg er det jo billig å ha reservekeeperen.

Lenke til kommentar

Men hva når Everton møter City borte, og Cardiff (f.eks) møter WBA hjemme. F.eks i starten av sesongen hadde jeg Marshall og Vorm, for Swansea eller Cardiff spiller alltid hjemme. Nå har jeg Krul og Marshall.

 

Jeg liker ikke å ha to spillere fra samme lag i forsvar. Hazard er jeg enig i, men ville ikke hatt Lamps. Du har ingen City-spillere i offensive posisjoner f.eks, ei heller Arsenal.

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med det?

 

 

 

Alle er så dyre :(

 

Et av Wales-laga spiller borte, det andre spiller hjemme. Swansea-Cardiff spiller aldri begge borte/hjemme på likt. Det gjelder flere klubber. Manchester-klubbene, Noen av London-klubbene osv.

 

Hvilken team-value har du? Du har jo et veldig dyrt forsvar f.eks.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det mye smartere å ha førstekeeper og reservekeeper enn å ha to middels dyre som spiller fast begge to for å rullere. Enig i at det ikke alltid er like heldig å putte alle eggene i én kurv med tanke på forsvarsspillere. 6.4 for Mertesacker er alt for dyrt.

 

Lampard er piss å ha på FPL til den prisen sett bort i fra at han kan være en grei differential de gangene han putter et straffemål f.eks. Er skadet nå i tilegg, så jeg hadde definitivt kvitta meg med han.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det mye smartere å ha førstekeeper og reservekeeper enn å ha to middels dyre som spiller fast begge to for å rullere. Enig i at det ikke alltid er like heldig å putte alle eggene i én kurv med tanke på forsvarsspillere. 6.4 for Mertesacker er alt for dyrt.

 

Lampard er piss å ha på FPL til den prisen sett bort i fra at han kan være en grei differential de gangene han putter et straffemål f.eks. Er skadet nå i tilegg, så jeg hadde definitivt kvitta meg med han.

 

Det som er fint med å ha to middels dyre keepere, er at man kan være heldig med differentials i ny og ne. Når man har to keepere som begge koster over 4.5 så har man alltid råd til å hive innpå reservekeeperen til de aller beste lagene. Så om De Gea plutselig blir skadet ut sesongen, så kan jeg hive ut Marshall og få inn Lindegaard uten å ta noe -4, mens om man har Robles som bare koster 4,2 f.eks så funker ikke det.

 

Så er det også det med hjemme/bortekamper. Man har også større valgmuligheter mtp at keeperne man har møter to forskjellige lag, så sjangsen for at det ene laget er i dårlig form blir større.

 

Jeg er hvertfall meget godt fornøyd med Krul og Marshall.

 

Det jeg dog treger mest på er at jeg solgte Coleman. Hadde han fra GW1, og solgte han vel etter 7-8 runder for en eller annen idiotisk grunn. River meg enda i hodet over det.

Lenke til kommentar

Kvier meg fra å bruke over 9.5 på to keepere og da klarer jeg ikke finne et bedre alternativ enn Mignolet + en keeper som ikke spiller, men du har gode poenger og så lenge prisen keeperen du har på benken påvirker kjøp av en bedre midtbanespiller eller spiss, så er det streit nok.

 

Laget ser tusen ganger bedre ut nå, Bright. Walcott inn er essensielt.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Laget mitt er verdt 105,6 og har 0,7 i banken. Vet ikke hvordan jeg har tjent så mye.. Jeg kjøpte f.eks. Suarez ganske seint.

 

neste runde kjører jeg forøvrig:

Sczcesny

Coleman - Mertesacker - Ward

Lallana - Hazard - Nasri - Yaya - Oscar

Suarez - Chamakh

 

 

 

Usikker på om jeg skal kjøre Moxey eller Ward i forsvarsrekka. Tanker?

EDIT: Det blir nok Ward, Moxey har jo ikke starta alle kampene i det siste en gang...

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...