Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor varer Mercedeser så mye lengre enn andre biler?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Studerer jeg finn.no så ser jeg mange mercer som har gått veldig langt. Men mye færre av dem på Audi og BMW... finner kanskje noen Passater.

 

Hva er årsaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok en litt enkel konklusjon.

 

Litt av grunnen som gjør en slik statistikk hyperbolisk er jo at en veldig stor del av drosjer er mercedes -> drosjer kjører veldig langt -> det finnes mange flere mercedeser som har kjørt langt enn andre merker ....

  • Liker 2
Skrevet

Skuddsikre motorer, enkelt og greit.

Derfor du også ser mange minibusser, busser, og lastebiler/trailere fra Mercedes. Slike kjøretøyer er jo lagd for å holde 400 000 km ++, men kvaliteten er nok rett og slett bare veldig god.

  • Liker 1
Gjest Slettet+3124
Skrevet

Studerer jeg finn.no så ser jeg mange mercer som har gått veldig langt. Men mye færre av dem på Audi og BMW... finner kanskje noen Passater.

 

Hva er årsaken?

 

4 oljeskift i året, og 2 hovedservicer pr. år. Hadde alle biler hatt det slik så hadde ikke MB kommet så godt utav det. Det er mange år siden at MB var synonymt med kvalitet!

Skrevet

4 oljeskift i året, og 2 hovedservicer pr. år. Hadde alle biler hatt det slik så hadde ikke MB kommet så godt utav det. Det er mange år siden at MB var synonymt med kvalitet!

Har riktignok skjerpet seg kraftig de siste 4-5 årene.

Skrevet

J

eg eier Mercedes både privat og som taxi,motorene og girkasser holder lenge med regelmessige servicer,mens mange andre begynner å slite når dem bikker over 200000km,kan bare si at jeg ville aldri anbefalt en drosjekjørt BMW eller Opel som privat bil.

Skrevet (endret)

En Mercedes koster gjerne litt ekstra, så jeg vil tro at eierne derfor tar litt ekstra godt vare på dem.

 

Et annet aspekt kan være at Mercedes rykte for å vare lenge, faktisk gjør at de varer lengre. Når en tilfeldig annen bil runder 200 000 km og en får et større utlegg for å få den godkjent, kan det være lett for å tenke at bilen har gjort sitt, og det er ikke verdt å fikse den. Når en derimot får et litt større utlegg på en Mercedes som har rundet 200 000 km, tenker man at det er jo fult av Mercedeser som har gått godt over det dobbelte, så det er gjerne verdt å fikse den...

 

Ellers er nok Taxipoenget et godt poeng. I tillegg til at kvaliteten nok ikke er så dum.

Endret av Phileas Fogg
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Har riktignok skjerpet seg kraftig de siste 4-5 årene.

Mercedes holder seg også i interiøret. Meget slitesterkt.

Etter å ha kjørt MB B-klasse 2008 i 3 år, må jeg nok protestere på dette. Mulig jeg var uheldig med mitt eksemplar, men jeg har aldri hatt bil med så mange og relativt alvorlige feil og mangler, både mekanisk, elektronisk og i interiøret. De siste 8 månedene jeg hadde den stod den på verksted i tilsammen 3 måneder. Min første og siste MB.

Skrevet

Etter å ha kjørt MB B-klasse 2008 i 3 år, må jeg nok protestere på dette. Mulig jeg var uheldig med mitt eksemplar, men jeg har aldri hatt bil med så mange og relativt alvorlige feil og mangler, både mekanisk, elektronisk og i interiøret. De siste 8 månedene jeg hadde den stod den på verksted i tilsammen 3 måneder. Min første og siste MB.

 

B-klasse vil i mine øyne aldri bli en skikkelig MB, det er og blir en intromodell.

 

Du kan gjerne fortelle mer om hva du opplevde av feil allikevel.. Og gjerne litt om km-stand dette skjedde ved.

  • Liker 1
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Hadde bilen fra ca 75' til ca 115' km, og hadde følgende feil:

- Motor og gearkasse måtte ut/inn da gearkassen måtte overhales pga dårlig synk på 2. og 3. gear (manuell)

- A/C-kondensator måtte byttes pga lekkasje (før de oppdaget lekkasjen ble det tatt A/C-service til noen tusen...)

- Tannstang måtte byttes

- Ene hjullager foran måtte byttes

- Ene hjullager bak måtte byttes

- Ene drivaksel måtte byttes

- Setetrekk førersete måtte byttes pga sprekk i del-"skinn" (som er skai), sportsseter

- Antispinn virket av og til ikke

- Gassdempere bakluke for svake, måtte byttes

- Defekt tårnlager ene siden foran

- Regnsensor virket dårlig, pusset for ofte og på tørr rute

- Lyssensor defekt, nattstilling på alle lys (interiør, coming home / leaving home)

- De fant aldri ut av svak ulyd i drivverk under kjøring på motorvei (rundt 90-100)

Dette var det jeg kom på i farten, det var mye mer (som jeg har klart å fortrenge)

Skrevet (endret)

Siden vi er inne på kvalitet. Jeg synes det virker som nyere biler generelt er dårlige , vi har en 2010 toyota hilux 3.0 d4d gått 26000km som nettopp har vært å ordnet følgende på garanti:

 

-Ny tannstang(!)

 

-Nytt førersete pga at skinnet begynte å sprekke! De sier det er skinn, men det er piss trur jeg , for vi har en peugeot 605 gått 300.000 hvor førersetet så vidt har noen sprekker ..

 

-Ny stang som holder panseret oppe pga denne var helt opprustet.

 

-Rettet feil som gjorde at bilen gikk i D(drive) når spaken stod i N osv , var visst noen skruer som hadde løsnet.

 

Skulle ikke tru det var mulig med så lav km..

 

Så toyota er ikke lenger kvalitet hele veien for de som måtte tru det.

Endret av boundishh
Skrevet

Alle fabrikker er ute etter og bygge bilene så dårlig som de bare kan, rett over smertegrensa for kunden.

Biler er som alt annet skrot for tiden, innebygget begrenset levetid, skyhøye repkostnader og skal byttes ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...