Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det 100% stabilt, ingen lag, ingen buffering. Lik flyt som å se på hvilken som helst kanal via dekoder.

Jeg har nå kjøpt den anbefalte dekoderen fra Gearbest. Hvilket minne kort trenger jeg, størrelse? Har du tips til oppsett for SS mot KODI i dekoderen?

 

ProphetSe7en Er en ressurs innpå her og gjør forumet enormt nyttig å bruke ?

Lenke til kommentar

 

Her er det 100% stabilt, ingen lag, ingen buffering. Lik flyt som å se på hvilken som helst kanal via dekoder.

Jeg har nå kjøpt den anbefalte dekoderen fra Gearbest. Hvilket minne kort trenger jeg, størrelse? Har du tips til oppsett for SS mot KODI i dekoderen?

 

ProphetSe7en Er en ressurs innpå her og gjør forumet enormt nyttig å bruke

 

 

Velg et vanlig micro sd kort med ok hastighet, eventuelt kjør via usb.

 

Det er anbefalt å boote i fra minnekort/usb i starten for å se at alt virker som det skal. Da beholder du Android på boksen og du kan fjerne minnekort/usb om du ønsker å boote til slik boksen ble levert. Ulempen med dette er at Android da opptar en del minne.

 

Velger du å skrive direkte til nand så ta backup med for eksempel twrp i forkant slik at du kan komme deg tilbake til original rom om noe skulle skje. For min del så gikk jeg rett på Elec og Kodi da jeg ikke har behov for Android på den, men les nøye igjennom instruksene i forkant, og ikke minst risikoene som er.

 

Står fremgangsmåte og alt en trenger å vite her

Lenke til kommentar

Prøvd meg en stund på alphacs nå på appletv 4 i en periode. Synes dette streaminggreiene har fryktelig varierende kvalitet og enkelte ganger bortimot ubrukelig. Tilbudet man fikk til å begynne med har også skrumpet kraftig inn med fravær av VOD's feks. I begynnelsen opplevde jeg det som relativt stabit, men nå er det bortimot lag hver eneste gang man skal se kamper, hvertfall på engelske og man ender stort sett opp med arabiske kommentatorer.

 

Utvalget er jo bra med mange kanaler, men når det skal være så ustabilt selv med gode nettlinjer, så går vinninga litt opp i spinninga.

 

Ser smoothstreams nevnes..., er dette det samme konseptet som alphacs? Altså du mottar en m3u linje du setter inn i en iptv app? Hvordan er kvaliteten her? Dønn stabilt? Fungerer brillefint på appletv? Trenger ikke VPN?

 

Er jo snart så man må skrinlegge hele fotballen, noe som er trist i 2016 hvor det burde ha vært 100 talls forskjellige muligheter til å se all fotball for en konkurransedyktig penge og en overflod av ulike tilbydere som var i full krig om kundene. Men nei, alt skal monopoliseres og skyhøye priser prakkes på oss med en prisstigning på produktet ala hastighet som en månerakett. TV2 Sumo nekter jeg plent å betale for, sinnsyk pris med elendig innhold.

 

Graver fotballen sin egen grav med denne utviklingen? Jeg tror faktisk flere og flere blir luta lei det prissirkuset vi ser fotballen beveger seg i. Om noen tiår må man jo betale en årslønn for å få sett fotball.

 

Synd alternativene man ser seg nødt å benytte ikke holder allverdens kvalitet, men er bortimot dønn likt streamingprodukt fra 2007 fremdeles.

Endret av Aliventerio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd både Beelink MiniMXIII og Nexbox a95x. Anbefaler folk som skal gjøre noe annet enn kun å kjøre plex sistnevnte. Den virker på meg mye kjappere og har bedre oversettelse. Kodi fungerte ok på beelink, mens på Nexbox går det som et olja lyn. Kan selvfølgelig også ha noe med at det er Android 6.0 på Nexbox istedenfor 5.1 som Beelink har. I tillegg har den også minjack ut, HDR og støtte for 5ghz wifi som Beelink mangler. Byttet launcher på den så jeg kunne skreddersy litt mer selv da disse launcherene de har med som regel er ganske dårlige (kan ikke velge hva du vil ha overalt på hjemskjerm etc). Så nå har jeg endelig funnet en verdig arvtager til min NUC og da havner vel både den og Beelinken på finn ganske snart :D

Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd både Beelink MiniMXIII og Nexbox a95x. Anbefaler folk som skal gjøre noe annet enn kun å kjøre plex sistnevnte. Den virker på meg mye kjappere og har bedre oversettelse. Kodi fungerte ok på beelink, mens på Nexbox går det som et olja lyn. Kan selvfølgelig også ha noe med at det er Android 6.0 på Nexbox istedenfor 5.1 som Beelink har. I tillegg har den også minjack ut, HDR og støtte for 5ghz wifi som Beelink mangler. Byttet launcher på den så jeg kunne skreddersy litt mer selv da disse launcherene de har med som regel er ganske dårlige (kan ikke velge hva du vil ha overalt på hjemskjerm etc). Så nå har jeg endelig funnet en verdig arvtager til min NUC og da havner vel både den og Beelinken på finn ganske snart :D

Men da kjører du jo Kodi via Android, noe som absolutt ikke er anbefalt. Du mister jo også kanskje den viktigste innstillingen i Kodi når du kjører Android, innstillinger for refreshrate.

 

Så ta sammenligningen på nytt ved bruk av elec som er ett Kodi OS.

Lenke til kommentar

Om jeg kjøper nexbox'n vil det da være like rett fram å ordne meg Smoothstreams på Kodi inne på den boxen som når jeg gjorde det på mac'n min? Isåfall er dette ett must buy for min del!

 

Ja, bortsett fra at Kodi på Android er buggete og mangler den viktigste innstillingen i hele Kodi. Det er like rett frem på alle bokser som kjører Android, fordelen kommer når en bruker 20 min på å få inn LibreELEC fremfor Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...