Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett United-kampen nå via Plex plugin. Virker som om nyeste versjon er kraftig forbedret! :)

EU Random som server.

 

Ingen problemer whatsoever i dag heller, og bildekvaliteten var upåklagelig.

 

 

Sannsynligvis det ja. Går helt fint å spille skysports i Plex på pcen. Men FPS, det er ikke det samme som hz? For Tven min skal klare 100hz. Finner ikke noe om FPS i spesifikasjonene. Tven er ca 4-5 år gammel. 

 

Argh... Irritererende at den viktigste kanalen streiker. Noe smarte tekno-sjeler der ute som vet om mulig tiltak for å få Skysport opp å gå på tven? Bortsett fra å kjøpe nytt smart-tv... :no:

 

 

Det er jo godt mulig at det ikke er TVen som sådan, men en Plex app som ikke er helt 100% på smart-TV.

Men jeg vet ikke. Hvilket merke har du?

Har selv en Samsung 8000-etellerannet som jeg kan teste på om det er relevant.

Lenke til kommentar

Jeg har sett United-kampen nå via Plex plugin. Virker som om nyeste versjon er kraftig forbedret! :)

EU Random som server.

 

Ingen problemer whatsoever i dag heller, og bildekvaliteten var upåklagelig.

 

 

Sannsynligvis det ja. Går helt fint å spille skysports i Plex på pcen. Men FPS, det er ikke det samme som hz? For Tven min skal klare 100hz. Finner ikke noe om FPS i spesifikasjonene. Tven er ca 4-5 år gammel. 

 

Argh... Irritererende at den viktigste kanalen streiker. Noe smarte tekno-sjeler der ute som vet om mulig tiltak for å få Skysport opp å gå på tven? Bortsett fra å kjøpe nytt smart-tv... :no:

 

 

Det er jo godt mulig at det ikke er TVen som sådan, men en Plex app som ikke er helt 100% på smart-TV.

Men jeg vet ikke. Hvilket merke har du?

Har selv en Samsung 8000-etellerannet som jeg kan teste på om det er relevant.

 

Mulig mulig. Har denne Tven: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE46ES6715XXE/samsung-46-3d-led-smart-tv-ue46es6715#tab-specs-trigger

 

Står at den har en bildefrekvens på 100. Det har kanskje ikke noen med FPS?

 

En annen ting: Hvordan skifter du til "EU Random" som server i Plex appen? Og må man både gjøre dette tv og pc appen? 

Lenke til kommentar

Mulig mulig. Har denne Tven: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE46ES6715XXE/samsung-46-3d-led-smart-tv-ue46es6715#tab-specs-trigger

 

Står at den har en bildefrekvens på 100. Det har kanskje ikke noen med FPS?

 

En annen ting: Hvordan skifter du til "EU Random" som server i Plex appen? Og må man både gjøre dette tv og pc appen? 

 

 

Jeg skal se om jeg ikke får testet på min Samsung TV i kveld.

FPS er det samme som bildefrekvens, så TVen din støtter det. Mulig det er Plex app.

 

For å endre til EU Random må du ha nyeste plugin fra Smoothstreams installert (utgitt 10. september).

I forrige versjon fantes ikke valget. Det skal ligge som et option der du velger "EU NL I3D", "EU NL EVO" osv.

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å skjønne at så mange er skuffa over SS jeg, syns det er en helt fantastisk streamingtjeneste..! Eneste problemet jeg har hatt er når EU serverne var overbelastet, + at jeg ble litt skuffet over å ikke få sett Derby-Liverpool på tirsdag, men ellers føler jeg det er minst like godt som sumo. Har vært flere ganger sumo har fått klagestorm mot seg under og etter storkamper der folk har detti ut og ikke kommet inn på sendinga i det hele tatt.. Og når man da til slutt tenker over prisen, som bare er en brøkdel, og man får omtrent all slags sport man kan tenke seg, da vil hvertfall jeg si meg fornøyd..!??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fikk testet litt nå! Occultum fungerer bra også i Plex, men kun på hjemme PC, ikke jobbnettverk dessverre.

 

Har du åpnet port (32400) og satt opp at serveren din skal dele?

 

Ja, får tilgang til alt av mitt eget innhold på Plex, men når jeg prøver å bruke Occultum på IPTV så står det bare å buffrer.

Det fungerer på PC'en hjemme. Kanskje det fungerer med SmoothStreams. :)

 

Bruker Plex pakken som heter "IPTV".

Lenke til kommentar

Er heilt i startgropen av å teste Occultum! Virker bra.

Er det noen som har en invite til SmoothStream for å teste/sammenligne? Takk på forhånd! :)

 

Er det mulig å få noe av dette inn på Plex? Fungerer ikke med Kodi programvaren på jobbnettverket.

 

Occultum har langt dårligere bildekvalitet med side 25/30 fps mot SS sine 50/60. Noe høyere bitrate på Occultum, men blir fort sliten av å se på kanalene der grunnet lav fps.

 

Integreringen mot kodi er veldig elegant på Occultum, men det er også eneste fordelen de har mot SS. De har begge en lang liste med kanaler. Occultum sin liste består av ekstremt mange sd/hd av samme kanal, og en hel del backup kanaler. Fjerner en disse er ikke listen veldig imponerende lengre likevel. 

 

SS har bedre bildekvalitet og mye lavere pris og er mitt soleklare valg av disse to tjenestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...