Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du hadde helt rett, ProphetSe7en! Bestilte hos Gearbest og de satt prisen til 22€. Takker så mye for tipset ang boksen ?

Den boksen får du på ebay til 320 kroner ferdig levert. Bare husk å velg EU plugg.

 

Har dog aldri opplevd å få toll på varene mine fra Gearbest. Verdien er alltid satt til 20$.

Lenke til kommentar

Du hadde helt rett, ProphetSe7en! Bestilte hos Gearbest og de satt prisen til 22€. Takker så mye for tipset ang boksen

Den boksen får du på ebay til 320 kroner ferdig levert. Bare husk å velg EU plugg.

 

Har dog aldri opplevd å få toll på varene mine fra Gearbest. Verdien er alltid satt til 20$.

 

 

Godt å høre.

 

Da vil jeg virkelig anbefale deg å bruke LibreElec fremfor Android. Mer stabilt og du får tilgang til den viktigste innstillingen i kodi av de alle, "Adjust Display Refresh Rate" til always.

 

Boot LE i fra minnekort, da slipper du å risikere at noe går gale under flashing av internminne til boksen, og du beholder den original.

 

Riktig versjon finner du her

 

Pakk ut og flytt til minnekort ved bruk av rufus eller LibreElec usb-sd creator.

 

Sett minnekort i MiniMXIII, koble til strøm og den vil nå starte direkte i LE og Kodi. Vil du tilbake til Android igjen, ta ut minnekort og den er tilbake til originalen.

 

I noen tilfeller så vil den ikke boote til LE og Kodi etter å ha fulgt instruksene over. Da kobler du i fra strøm, holder inne reesetknappen under boksen samtidig som du kobler til strøm igjen. Dette trenger du bare gjøre første gangen om den ikke booter direkte til Kodi av seg selv :)

Lenke til kommentar

 

 

MiniMXIII

Den går opp og ned i pris hos Gearbest hele tiden, som oftest ligger den på rett under 40$ når jeg har sjekket. Jeg fikk to bokser i går, begge var satt med en verdi godt under 350 kr grensen. Er en i tvil kan en jo bare be de om å sette en lavere verdi på pakken også.

Så får det være opp til hver enkelt om de vil kjøpe fra Gearbest, eller om de vil kjøpe den fra en privatperson på Ebay.

Det er nylig kommet en nyere modell, men da får en ikke inn Elec som jeg virkelig vil anbefale om en skal kjøre Kodi og den er langt dyrere. Den jeg linket til over fungerer helt strålende og blir gang på gang foretrukket fremfor min 1 år gamle stuepc.

Er denne boksen best til å kjøre kodi på eller?? Vil denne boksen fungere bedre å kjøre kodi på denne enn for eks å kjøre kodi på en laptop med HDMI kabel til TVen. Hva er det som gjør denne boksen anbefalt? Hva er Elec?

Takker for svar..

Om du har en fungerende løsning trenger du ikke denne. Dette er ett billig alternativ til dem som ønsker å få SS på tv med enkel styring med fjernkontroll via kodi. I tillegg gir jo kodi en del andre fordeler når det gjelder filmer og serier.

LibreElec er et os som ikke gjør mer enn å kjøre kodi. Legger en dette på minnekort og booter fra det så får en mer stabil kodi installasjon enn om en kjører via Android. I tillegg kan en boote til Android om en heller ønsker det da LibreElec ligger på minnekort, og en slipper risikoen med å flashe direkte på boksen.

 

Er dette da den beste boksen for kodi eller bare den billigste. Hva Amazon firestick TV eller mxq pro. Blir streamer mer stabile når en bruker en slik boks enn f eks en bærbar PC med win 10 og kodi installert på laptop. Seff med hdmi kanel til TV.

Lenke til kommentar

 

 

 

MiniMXIII

Den går opp og ned i pris hos Gearbest hele tiden, som oftest ligger den på rett under 40$ når jeg har sjekket. Jeg fikk to bokser i går, begge var satt med en verdi godt under 350 kr grensen. Er en i tvil kan en jo bare be de om å sette en lavere verdi på pakken også.

Så får det være opp til hver enkelt om de vil kjøpe fra Gearbest, eller om de vil kjøpe den fra en privatperson på Ebay.

Det er nylig kommet en nyere modell, men da får en ikke inn Elec som jeg virkelig vil anbefale om en skal kjøre Kodi og den er langt dyrere. Den jeg linket til over fungerer helt strålende og blir gang på gang foretrukket fremfor min 1 år gamle stuepc.

Er denne boksen best til å kjøre kodi på eller?? Vil denne boksen fungere bedre å kjøre kodi på denne enn for eks å kjøre kodi på en laptop med HDMI kabel til TVen. Hva er det som gjør denne boksen anbefalt? Hva er Elec?

Takker for svar..

Om du har en fungerende løsning trenger du ikke denne. Dette er ett billig alternativ til dem som ønsker å få SS på tv med enkel styring med fjernkontroll via kodi. I tillegg gir jo kodi en del andre fordeler når det gjelder filmer og serier.

LibreElec er et os som ikke gjør mer enn å kjøre kodi. Legger en dette på minnekort og booter fra det så får en mer stabil kodi installasjon enn om en kjører via Android. I tillegg kan en boote til Android om en heller ønsker det da LibreElec ligger på minnekort, og en slipper risikoen med å flashe direkte på boksen.

 

Er dette da den beste boksen for kodi eller bare den billigste. Hva Amazon firestick TV eller mxq pro. Blir streamer mer stabile når en bruker en slik boks enn f eks en bærbar PC med win 10 og kodi installert på laptop. Seff med hdmi kanel til TV.

 

 

Som jeg skrev i innlegget du siterte:

 

Om du har en fungerende løsning er det ikke noe behov for å kjøpe denne boksen. Det er ett billig alternativ for å få SS over på tv og styre med fjernkontroll for dem som ikke har en dedikert enhet tilkoblet tv. Synes du det er greit å koble til laptop eller andre enheter hver gang du skal se så fortsetter du med det. Synes du Amazon Firestick eller mxq fungerer bra, så fortsetter du med det. Kodi på Android synes jeg ikke er spesielt stabilt, og det er også grunnen til at jeg anbefaler OE/LE.

 

MINIMXIII er ett rimelig alternativ som fungerer ypperlig og har støtte for LibreElec/OpenElec. Det finnes 100% sikkert en drøss med bokser som vil fungere like bra eller bedre, men boksen jeg refererer til er en jeg kan gå god for selv da jeg har testet den over tid og funnet den stabil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

MiniMXIII

Den går opp og ned i pris hos Gearbest hele tiden, som oftest ligger den på rett under 40$ når jeg har sjekket. Jeg fikk to bokser i går, begge var satt med en verdi godt under 350 kr grensen. Er en i tvil kan en jo bare be de om å sette en lavere verdi på pakken også.

Så får det være opp til hver enkelt om de vil kjøpe fra Gearbest, eller om de vil kjøpe den fra en privatperson på Ebay.

Det er nylig kommet en nyere modell, men da får en ikke inn Elec som jeg virkelig vil anbefale om en skal kjøre Kodi og den er langt dyrere. Den jeg linket til over fungerer helt strålende og blir gang på gang foretrukket fremfor min 1 år gamle stuepc.

Er denne boksen best til å kjøre kodi på eller?? Vil denne boksen fungere bedre å kjøre kodi på denne enn for eks å kjøre kodi på en laptop med HDMI kabel til TVen. Hva er det som gjør denne boksen anbefalt? Hva er Elec?

Takker for svar..

Om du har en fungerende løsning trenger du ikke denne. Dette er ett billig alternativ til dem som ønsker å få SS på tv med enkel styring med fjernkontroll via kodi. I tillegg gir jo kodi en del andre fordeler når det gjelder filmer og serier.

LibreElec er et os som ikke gjør mer enn å kjøre kodi. Legger en dette på minnekort og booter fra det så får en mer stabil kodi installasjon enn om en kjører via Android. I tillegg kan en boote til Android om en heller ønsker det da LibreElec ligger på minnekort, og en slipper risikoen med å flashe direkte på boksen.

 

Er dette da den beste boksen for kodi eller bare den billigste. Hva Amazon firestick TV eller mxq pro. Blir streamer mer stabile når en bruker en slik boks enn f eks en bærbar PC med win 10 og kodi installert på laptop. Seff med hdmi kanel til TV.

 

 

Som jeg skrev i innlegget du siterte:

 

Om du har en fungerende løsning er det ikke noe behov for å kjøpe denne boksen. Det er ett billig alternativ for å få SS over på tv og styre med fjernkontroll for dem som ikke har en dedikert enhet tilkoblet tv. Synes du det er greit å koble til laptop eller andre enheter hver gang du skal se så fortsetter du med det. Synes du Amazon Firestick eller mxq fungerer bra, så fortsetter du med det. Kodi på Android synes jeg ikke er spesielt stabilt, og det er også grunnen til at jeg anbefaler OE/LE.

 

MINIMXIII er ett rimelig alternativ som fungerer ypperlig og har støtte for LibreElec/OpenElec. Det finnes 100% sikkert en drøss med bokser som vil fungere like bra eller bedre, men boksen jeg refererer til er en jeg kan gå god for selv da jeg har testet den over tid og funnet den stabil.

 

 

 

Ja skjønner nå hva du mener med den boksen. Har idag en laptop som er dedikert til stue PC, med HDMI kabel tilkoblet til en LED TV. Men kan være enig at det blir litt tungvint nåe en skal f.eks skifte en stream, enten det er via kodi eller webleser.

Kan jo løse dette med evt trådløs mus og tastatur, men fremdeles litt tungvint.

 

Lest mye bra om den MXQ PRO boks, og om hvor bra den skal være med kodi. Det jeg er mest opptatt av er stabile og gode streamer for sky sports og BT sports sine kanaler. Så  vurderer nå om jeg skal gå for evt din anbefalte boks, eller en MXQ PRO. (lest og sett en del videor om denne på youtube), og den ser meget bra ut.

Om den funker mot SS er jeg usikker på.

 

Er MINMMXIII boks den lett å sette opp/konfiurere? Får du med minnekort med boksen eller må en kjøpe dette utenom?

Hva mener du med "en mer stabil kodi installasjon" ?

 

 

Takker for alle gode og utfyllende svar...

Lenke til kommentar

De tilbyr 50 fps på sine amerikanske kanaler som ESPN og NBC, men nå har de også tilbudt 50 fps på SKY sine sendinger.

 

Jeg sammenlignet i går Occultum med 25 fps mot SS sine 50 FPS på samme lerret. Halve lerret til hver stream. Jeg synes at Occultum ga marginalt bedre skarphet i bildet, men ble fort sliten i øynene av å se på deres stream. Occultum har også høyere bitrate enn SS og det er vel grunnen til bedre skarphet i bildet, men når bildet er ubehagelig å se på over tid så hjelper ikke det. 

 

Du vil få 50 fps på det meste av fotball på SS nå så lenge kampene vises på ESPN, NBC eller SKY. BT Sport sjekket jeg ikke i denne omgang, men om ønskelig kan jeg sjekke fps og bitrate på deres sendinger.

 

Edit: Angående Sumo så vet jeg ikke da det er lenge siden jeg hadde Sumo for å sammenligne. Jeg gikk over til SS i fra Sumo for 2 år siden da jeg likte SS bedre, men myke kan jo ha endret seg på de siste to årene. Vurderer å hive meg på en kampanje på Sumo for å sammenligne, men vi får se hva det blir til.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Har Sumo til over nyttår pga. et gavekort, og har tilgang til en annen betalingstjeneste som er ganske bra, men ingen av delene er jo 50 fps. Dessuten er det kjedeligere folk i TV2s studio i år enn i fjor.

 

Fint om du gidder å sjekke BT Sport, siden det er de som har rettighetene i England til PL. Men no rush, jeg kommer til å se på Sumo i dag uansett.

Lenke til kommentar

Har Sumo til over nyttår pga. et gavekort, og har tilgang til en annen betalingstjeneste som er ganske bra, men ingen av delene er jo 50 fps. Dessuten er det kjedeligere folk i TV2s studio i år enn i fjor.

 

Fint om du gidder å sjekke BT Sport, siden det er de som har rettighetene i England til PL. Men no rush, jeg kommer til å se på Sumo i dag uansett.

 

Kan sjekke senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...