Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men StreamTV og SmoothStreams er stengt for registrering nå. Du må via MyStreams, men det er akkurat samme opplegg. Anbefales på det sterkeste. De har også oppdatert opplegget sitt nå, så mange flere streams sendes konstant med 720p-støtte. I tillegg til de største eventene fortsatter kommer med støtte for 1080p også.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt SS i over 1 år nå, men tatt pause i ferien.

Vurderer å bytte løsning til Informirs MAG 254 IPTV og kjøpe IPTV sub ifra UK. Kan også da få norske kanaler og over 4500 kanaler ifra hele verden til £65 pr/år.

 

Usikker på kvaliteten på dette, men MAG 254 virker jo utrolig grei. Vurderer også Zgemma H2S da denne kan settes opp med likt utseende som Sky sine originale bokser har.

 

$_86.JPG

Zgemma H2S.

 

 

Noen som har prøvd IPTV?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig hovedargumentet for å kjøpe en mag boks istedenfor å bare kjøre en android boks, annet enn at det ligner på sky sitt oppsett? Satt og vurderte mag boks en gang, men falt ned på en android boks istedenfor av noen enkle grunner:

- Billigere (200-400,- kontra 700-800,- for mag boks).

- Muligheten til å kjøre andre apper, som spotify, netflix etc. uten å måtte kløne for mye med linux

- Specs (mer minne, bedre prosessor etc. Trenger i og for seg ikke bety så mye, opplevd ytelse er viktigere)

 

Får man noe mer med en mag boks? Dedikerte servere som kanskje ikke er like belastet fra IPTV leverandørene? Hvilken side tenkte du å joine forresten, til 65 pund i året?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig hovedargumentet for å kjøpe en mag boks istedenfor å bare kjøre en android boks, annet enn at det ligner på sky sitt oppsett? Satt og vurderte mag boks en gang, men falt ned på en android boks istedenfor av noen enkle grunner:

 

Nå er det Zgemma som du kan få plugin og echannelizer til å se lik EPG som Sky har. Ikke MAG 254. For min del er det det norske kanalene i Canal Digital pakka jeg ønsker meg da jeg ikke har noen norske kanaler i det hele tatt. Hadde multirom på parabolkort før, men har ikke dette lengre.

Også sender de i SD, HD og FHD. Samt alle kanaler 24/7 ifra flere ulike land. Også har det fleste VOD og Playback på sine kanaler, noe ikke SS har.

 

Kvaliteten på stabil streaming er jeg usikker på men hos de fleste får du alltid 24h free test linje.

 

Vurderer bare om jeg skal gå for 254 eller 256. 256 har vist noen software bug i seg, siden den er nesten ny på markedet. Så vurdere å gå for 254. Ja prisen er nok litt høyere. Får med std fjernkontroll da.

 

Betalte for nye 3 mnd på SS idag, for £18. Men er jo veldig hakkete (stopper opp også) nå på Sky kanaler ifht til hva det var i Mai synes jeg. Men kanskje det blir bedre etterhvert...

Så usikker på om SS er som de var for noen mnd siden...

 

 

 

 

- Billigere (200-400,- kontra 700-800,- for mag boks).

- Muligheten til å kjøre andre apper, som spotify, netflix etc. uten å måtte kløne for mye med linux

- Specs (mer minne, bedre prosessor etc. Trenger i og for seg ikke bety så mye, opplevd ytelse er viktigere)

MAG 254/255:

Processor     STiH207

RAM         512 Mb

Flash memory     256 Mb

 

MAG 256/257:

Chipset     STiH301

Processor     ARM Cortex A9 1.5 GHz

Perfomance     3500 DMIPS

RAM         1 Gb

Flash memory     512 Mb

 

 

Får man noe mer med en mag boks?

Boksen kan kjøpes tom, eller du kan får IPTV sub til å sette den opp. Ellers gjør du dette selv, enkelt.

 

Dedikerte servere som kanskje ikke er like belastet fra IPTV leverandørene?

ja så lenge du ikke går til en reseller, skal de fleste ha dedikerte/private servere.

 

Hvilken side tenkte du å joine forresten, til 65 pund i året?

privat server.

Endret av ferale74
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...