Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det din modell heter? Min er fra 2007 :p Leste rundt på nettet og fant ut at den var grei på sin tid, Men det er 7år siden :p

CFT-1200G-DF

 

Den skulle være grei, men i lys av bedre testmetodikk så har den egentlig aldri vært særlig bra.

 

Men har bestilt noen deler som jeg skal sette inn i PSUen slik at den kommer seg opp på et tilfredsstillende nivå. Elektrisk sett.

Den har svært god over-strøm beskyttelse, så jeg ønsker ikke helt gi slipp på den enda. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Hva er det din modell heter? Min er fra 2007 :p Leste rundt på nettet og fant ut at den var grei på sin tid, Men det er 7år siden :p

CFT-1200G-DF

 

Den skulle være grei, men i lys av bedre testmetodikk så har den egentlig aldri vært særlig bra.

 

Men har bestilt noen deler som jeg skal sette inn i PSUen slik at den kommer seg opp på et tilfredsstillende nivå. Elektrisk sett.

Den har svært god over-strøm beskyttelse, så jeg ønsker ikke helt gi slipp på den enda. :)

 

Da kan jeg beholde min litt til da vell :) Skader vel ikke kortet mitt? (andre komponenter kan dra, Bare ikke Mitt Classy :D) haha! :0

Lenke til kommentar

 

Noen som vet når EVBot rev2 kommer? Satser på at det er mulighet for flash gjennom EVBot da. :[[

 

Ingen vet enda. Ikkje engang EVGA. De sier at det er tidelig i utvilingen, og at det mest mulig blir en APP til en telefon ol.

 

Jeg kan da vel ikke koble mobilen rett på GPU'ene?

 

:p

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det din modell heter? Min er fra 2007 :p Leste rundt på nettet og fant ut at den var grei på sin tid, Men det er 7år siden :p

CFT-1200G-DF

 

Den skulle være grei, men i lys av bedre testmetodikk så har den egentlig aldri vært særlig bra.

 

Men har bestilt noen deler som jeg skal sette inn i PSUen slik at den kommer seg opp på et tilfredsstillende nivå. Elektrisk sett.

Den har svært god over-strøm beskyttelse, så jeg ønsker ikke helt gi slipp på den enda. :)

 

Da kan jeg beholde min litt til da vell :) Skader vel ikke kortet mitt? (andre komponenter kan dra, Bare ikke Mitt Classy :D) haha! :0

 

Umulig å si, men at dårlige PSUer har potensialet til å skade eller senke levetiden er i hvert fall faktum.

Ville byttet om man har mulighet.

 

 

 

Litt mer offtopic:

 

 

Andrull ? har du bilder av den PSUen du holder på å lage/fikse?

Den jeg skal lage fra scratch har blitt lagt litt på sidelinja, inntil videre. Venter på noen komponenter for å lage en tidlig prototyp, men siden det oppstod en del ekstra trøbbel med kabinettet/PCen som må fikses først så vet jeg ikke når jeg får den ferdig.

 

I mellomtiden så må jeg ta en kjapp fiks for å reparere den cheiftechen jeg har fra før av. Hovedsakelig flere og bedre kondensatorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet når EVBot rev2 kommer? Satser på at det er mulighet for flash gjennom EVBot da. :[[

 

Ingen vet enda. Ikkje engang EVGA. De sier at det er tidelig i utvilingen, og at det mest mulig blir en APP til en telefon ol.

 

Jeg kan da vel ikke koble mobilen rett på GPU'ene?

 

:p

 

 

USB til HK eller blåtann gjør nok susen :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet når EVBot rev2 kommer? Satser på at det er mulighet for flash gjennom EVBot da. :[[

 

Ingen vet enda. Ikkje engang EVGA. De sier at det er tidelig i utvilingen, og at det mest mulig blir en APP til en telefon ol.

 

Jeg kan da vel ikke koble mobilen rett på GPU'ene?

 

:p

 

 

USB til HK eller blåtann gjør nok susen :)

 

Ja det gjør vel det men da må man sikker ha EVGA HK, på samme måte som med R4E og DCU kortene til ASUS der du kan sette vcore i bios eller via SW om man har koblet de sammen

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er det din modell heter? Min er fra 2007 :p Leste rundt på nettet og fant ut at den var grei på sin tid, Men det er 7år siden :p

 

CFT-1200G-DF

 

Den skulle være grei, men i lys av bedre testmetodikk så har den egentlig aldri vært særlig bra.

 

Men har bestilt noen deler som jeg skal sette inn i PSUen slik at den kommer seg opp på et tilfredsstillende nivå. Elektrisk sett.

Den har svært god over-strøm beskyttelse, så jeg ønsker ikke helt gi slipp på den enda. :)

Da kan jeg beholde min litt til da vell :) Skader vel ikke kortet mitt? (andre komponenter kan dra, Bare ikke Mitt Classy :D) haha! :0

Umulig å si, men at dårlige PSUer har potensialet til å skade eller senke levetiden er i hvert fall faktum.

Ville byttet om man har mulighet.

 

 

Litt mer offtopic:

 

 

Andrull ? har du bilder av den PSUen du holder på å lage/fikse?

 

Den jeg skal lage fra scratch har blitt lagt litt på sidelinja, inntil videre. Venter på noen komponenter for å lage en tidlig prototyp, men siden det oppstod en del ekstra trøbbel med kabinettet/PCen som må fikses først så vet jeg ikke når jeg får den ferdig.

 

I mellomtiden så må jeg ta en kjapp fiks for å reparere den cheiftechen jeg har fra før av. Hovedsakelig flere og bedre kondensatorer.

Kan jeg bruke en fata1ly 550watt til Gpuen? Den skal vel holde i bøtter og span samt fata1ly er vel et greit merke? :)
Lenke til kommentar

På toppen av det hele vil effektiviteten være på topp rundt 40-60% og man vil betale mer for strømmen etter det. Amperen på 12v-linjene vil være dårligere samt DB-kurven går ofte rett til himmels fra 80% last.

Mine AX1200W slår ikke en gang på viften før 400W

 

Pleier å kjøpe 50% mer watt en pcen trekker på full load, stille og effektgjerring.

Lenke til kommentar

På toppen av det hele vil effektiviteten være på topp rundt 40-60% og man vil betale mer for strømmen etter det. Amperen på 12v-linjene vil være dårligere samt DB-kurven går ofte rett til himmels fra 80% last.

Mine AX1200W slår ikke en gang på viften før 400W

 

Pleier å kjøpe 50% mer watt en pcen trekker på full load, stille og effektgjerring.

Som du selv nevnte så liker de seg best over 40% belastning. Og når man ikke bruker maskinen tungt/IDLE (som er det de fleste maskiner vil drive mest med), så kan det med for stor PSU bli rimelig dårlig effektivitet igjen. Fra 50% last mot 90-100% last skiller bare noen få prosentpoeng, og om målet er å spare strømregninga (ikke at jeg tror den blir betalt av thenorwegiangamer). Mens på lav last kan vi snakke om fall på flere titals prosentpoeng. Og spesielt med dagens svært energigjerrige komponenter og store PSUer så vil kan faktisk ha noe å si.

 

Men konklusjonen er jeg enig i. Ta en kvalitets-PSU, og gjerne en som er større enn du umiddelbart ser for deg. Satte opp en liste hvor flere av dem kommer innenfor ditt budsjett, eller så vidt er utenfor. F.eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=489568

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...