Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Kjørte nettopp en runde Firestrike på 1500/2036 MHz med 1,4250 vcore og 400 PWM ferq satt i Classy controlleren men måler faktisk vcore på 1,5250V i første GPU test og i combined test. :eek:

Score 14072

http://www.3dmark.com/fs/1678645

Regner med at corsair tx 650w er nok til en 4770k @ 4.5 og et 780ti classified på 1500mhz ?

Eh! nei
Hehe ;) Ok. Hva er minimum da?

850W om du skal opp i 1500 MHz på core vil jeg tippe, bare GPU trekker 450-550W alene avhengig av vcore.

Det er sjukt ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke si noe på 780Ti, men med lillebroren 780 Classy, så måte jeg med tangamperemeter peak i 3Dmark på 40A gjennom PCI-e 8-pin kontaktene med vanlig Classy ved rett under 1500 MHz.

40A = 480W, men i tillegg så er det noen titals watt den får via PCI-e porten, ca 50W er mitt estimat.
Totalt: ca 530W.

Hadde dette vært et 780Ti classy, så kunne jeg nok raskt forventet nærmere 550-600W på grunn av en vesentlig større aktiv del på kjernen. XD

Litt morro å høre på de som synes 290/290x eller GTX 480 trekker mye med sine beskjedne 250W ish. :rofl:

 

Uansett. For med litt mer moderat overklokking på 1400 MHz-nivået og 1.3-1.35V så var peak strømtrekket på topp rundt 340-360W + 30-40W(ca) = 370-400W.

 

 

Men sjukt? Neh. ytelsen derimot, den er sjuk. :D Er ikke uten grunn at entusiastene gjerne tyr til to 1000W/1200W PSUer. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke si noe på 780Ti, men med lillebroren 780 Classy, så måte jeg med tangamperemeter peak i 3Dmark på 40A gjennom PCI-e 8-pin kontaktene med vanlig Classy ved rett under 1500 MHz.

40A = 480W, men i tillegg så er det noen titals watt den får via PCI-e porten, ca 50W er mitt estimat.

Totalt: ca 530W.

 

Hadde dette vært et 780Ti classy, så kunne jeg nok raskt forventet nærmere 550-600W på grunn av en vesentlig større aktiv del på kjernen. XD

 

Litt morro å høre på de som synes 290/290x eller GTX 480 trekker mye med sine beskjedne 250W ish. :rofl: Men med litt mer moderat overklokking på 1400 MHz-nivået og 1.3-1.35V så var peak strømtrekket på topp rundt 340-360W + 30-40W(ca) = 350-400W.

 

 

Men sjukt? Neh. ytelsen derimot, den er sjuk. :D Er ikke uten grunn at entusiastene gjerne tyr til to 1000W/1200W PSUer. ;)

2x 1200W må til med 2 stk 780 Ti Classy på 1500 MHz core og en CPU på 5,1-5,2 GHz med 1,5xx Vcore.

I Firestrike GPU-test 1 så var jeg oppe i over 1800W fra veggen her.

Lenke til kommentar

Vel, det er prisen du betaler for å ha mini-hovedkort. Med et normalt HK kunne du kjøpt et ekstra skjermkort for godt under halve prisen, og fått vesentlig større ytelsesforbedring. :w00t: (gitt at det er skjermkortet som holder deg igjen i det aktuelle spillet såklart)

 

Dog, noe kjipt at prisen på GTX 780 er en del høyere for tiden enn den en gang var nede i. (3400-3500kr var jo mulig å finne en eller to perioder).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vel, det er prisen du betaler for å ha mini-hovedkort. Med et normalt HK kunne du kjøpt et ekstra skjermkort for godt under halve prisen, og fått vesentlig større ytelsesforbedring. :w00t: (gitt at det er skjermkortet som holder deg igjen i det aktuelle spillet såklart)

 

Dog, noe kjipt at prisen på GTX 780 er en del høyere for tiden enn den en gang var nede i. (3400-3500kr var jo mulig å finne en eller to perioder).

Er klar over det. Men jeg <3 minikabinettet mitt ;)

 

Og med obligatorisk ny psu og vannblokk så hadde jeg ikke spart SÅ mye.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

 

Vel, det er prisen du betaler for å ha mini-hovedkort. Med et normalt HK kunne du kjøpt et ekstra skjermkort for godt under halve prisen, og fått vesentlig større ytelsesforbedring. :w00t: (gitt at det er skjermkortet som holder deg igjen i det aktuelle spillet såklart)

 

Dog, noe kjipt at prisen på GTX 780 er en del høyere for tiden enn den en gang var nede i. (3400-3500kr var jo mulig å finne en eller to perioder).

Er klar over det. Men jeg <3 minikabinettet mitt ;)

 

Og med obligatorisk ny psu og vannblokk så hadde jeg ikke spart SÅ mye.

 

Hehe, jaja. ^^ Minikabinett skal jeg ha til stue-PC, men til gaming så spiller det ingen rolle hvor stor. :D

 

Tja, det er klart, SÅ mye sparer du ikke. Ytelseforskjellen derimot, den blir vesentlig mye høyere. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, det er prisen du betaler for å ha mini-hovedkort. Med et normalt HK kunne du kjøpt et ekstra skjermkort for godt under halve prisen, og fått vesentlig større ytelsesforbedring. :w00t: (gitt at det er skjermkortet som holder deg igjen i det aktuelle spillet såklart)

 

Dog, noe kjipt at prisen på GTX 780 er en del høyere for tiden enn den en gang var nede i. (3400-3500kr var jo mulig å finne en eller to perioder).

Er klar over det. Men jeg <3 minikabinettet mitt ;)

 

Og med obligatorisk ny psu og vannblokk så hadde jeg ikke spart SÅ mye.

Hehe, jaja. ^^ Minikabinett skal jeg ha til stue-PC, men til gaming så spiller det ingen rolle hvor stor. :D

 

Tja, det er klart, SÅ mye sparer du ikke. Ytelseforskjellen derimot, den blir vesentlig mye høyere. :)

Sant det.

Lenke til kommentar

Hmm, typisk... Begrenset til Power-Target om jeg går over 1570 MHz... Ikke at det er en fin OC. :-D

 

Dette er da kun singelkort. (har ikke fått koblet på strømkontaktene til de to andre kortene)

 

Noen bios som IKKE har strømforbruk begrensning? (Molbo-funksjon)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hmm, typisk... Begrenset til Power-Target om jeg går over 1570 MHz... Ikke at det er en fin OC. :-D

 

Dette er da kun singelkort. (har ikke fått koblet på strømkontaktene til de to andre kortene)

 

Noen bios som IKKE har strømforbruk begrensning? (Molbo-funksjon)

Mener jeg har sett en bios med PT på 999W men husker ikke om den var til vanlig 780 eller 780 Ti på KPC forumet.

 

Hvilken bios bruker du nå?

Lenke til kommentar

 

ahh takk for tipset. :)

Fant denne: http://kingpincooling.com/forum/showthread.php?t=2416

Kanskje det er no futt i den. :) Men hvorfor står det som "part 1 og part 2"? I de så befinner det en .rom i hver.

Har ikke testet den :(

 

Fant du ut av part 1 og 2 greia?

 

Fant ut av part 1 og part 2. Bare dumme meg som ikke tenkte på at .rar filen var delt opp i to biter.

 

Men BIOSen sugde balle. Det stod jo at den klarte 999W, og bilde av at du fikk opp 300 % i precisionX , men den viser bare 200 % hos meg, og ved 200 % så slår power limit inn. :(

 

Den jeg hadde fra før av ga visstnok ca 300 % (selv om den bare viste 130 %), og kunne da gå opp til 1570 MHz + 1,44V før den slo inn. Denne jeg prøvde nå klarte bare ca 1,33V + 1460 MHz elns. RImelig crap. :(

 

Edit: Måtte visst åpne Afterburner først for å øke til 300 % power limit. Ikke at det endret noe i praksis... Blir fortsatt raskere begrenset enn før. Og er ikke i nærheten av 999W. (amp-meteret viser ca 28A gjennom 2x8pin PCI-e strømtilkoblingene som er knappe 340W)

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ikke lett å finne noen bra tråder på 780 classy. Drukner i gamle tråder og for nybegynnere på luftkjøling eller enkel vann.

Og så har du de beinharde som uansett bare kjører hardmod og LN2...

For ikke å snakke om 780Ti som er det eneste folk prater om for tiden. :p
(og som irriterende nok kun er det du får opp på google pga likt navn XD)

 

Edit: Nevermind. Hadde faktisk en lagret på PCen med høyere PT. Rart. Trodde det var den jeg opprinnelig brukte. XD

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...