Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke en fata1ly 550watt til Gpuen? Den skal vel holde i bøtter og span samt fata1ly er vel et greit merke? :)

Ja, du kan gjøre det. Men er fatal1ty et greit merke?

Nei, egentlig ikke. (nå er vel merket OCZ, mens Fatal1ty bare er modellen)

 

Når et merke setter kallenavnet til en gamer/entreprenør og som visstnok skal gi hjelp for design av en PSU, så stikker det gjerne noe under. :p Ikke har han peiling om slikt what so ever, så de kunne like godt samarbeidet med en boms på gata.

 

PSUen er rimelig dårlig og aldri noe jeg ville kjøpt. Men om du har den fra før så kan du vel sikkert bruke den midlertidig til å drive GPUen. Blir uansett ikke værre enn chieftecen alene.

 

Ikke at det nødvensigvis gjør ting bedre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faaen, Skjermkortet tok FYR? hva faen i helvete skjedde?.... .

Haha, hva faen. XD :eek:

Men som Nizzen nevnte, vi vil ha bilder, og vi vil ha de nå! Ernærer meg på maskinvaretrøbbel. :dribble: Brann, gnister, røyk, korrosjon og eksplosjoner. Ikke noe bedre!

 

Men ærlig talt, med noen gode bilder så kan vi kanskje se hva som har skjedd. Aller helst et bilde slik den er koblet akkurat nå (med kabel i osv..), og så et bilde hvor du har tatt ut skjermkortet hvor vi får skikkelig nærbilde på baksiden og fremsiden av der du har hatt problem.

Men et viktig poeng. Ikke bruk den PSUen før du har fått funnet ut hva som er problemet. Vi vet alle at det er en døende PSU OG en elendig en i tillegg.

 

Men et par spørsmål. Du er sikker på at du koblet PCI-e kabelen riktig inn i PSUen?

Du er sikker på at det er en PCI-e connector, og ikke en 8-pin EPS for CPU? (man kan med litt kraft koble disse feil, og da blir det måneyst/kortslutning)

Kunne kabelen ha løsnet mens PCen stod på?

Eller var dette når du skrudde på PCen?

Noe spesielt du gjorde? Gamet?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Lærdom fra min sak

Romtemp 18c

Fan 100%

Kortet sto i maxitower alene.(590)

 

Grunn; Dårlige komponenter på nvidia 580\590-serie.

Mitt ser ikke brent ut men lukter brent :( Kobla i en annen Pc for å se om HK i dro det med sag idøden og da lyste koret opp, Koblet idag skjermkortet i et annet HK med cheiftecen og det begynte å lukte dritt 3sek etter på så sa poff et illflamme føyk over power connetsssdsaf greia og så sloknet Pcèn :( tror dere komplett gir meg nytt`HK og Gpu på 3DAGER??? :( har også levert tilbake 3produkter (kjøpt ca 15) men har det så mye og si? skal vente å ringe komplett :( kortet er allrede ute av Pcèn og har ikke lyst å røre kortet`? :(

Lenke til kommentar

 

Faaen, Skjermkortet tok FYR? hva faen i helvete skjedde?.... .

Haha, hva faen. XD :eek:

Men som Nizzen nevnte, vi vil ha bilder, og vi vil ha de nå! Ernærer meg på maskinvaretrøbbel. :dribble: Brann, gnister, røyk, korrosjon og eksplosjoner. Ikke noe bedre!

 

Men ærlig talt, med noen gode bilder så kan vi kanskje se hva som har skjedd. Aller helst et bilde slik den er koblet akkurat nå (med kabel i osv..), og så et bilde hvor du har tatt ut skjermkortet hvor vi får skikkelig nærbilde på baksiden og fremsiden av der du har hatt problem.

Men et viktig poeng. Ikke bruk den PSUen før du har fått funnet ut hva som er problemet. Vi vet alle at det er en døende PSU OG en elendig en i tillegg.

 

Men et par spørsmål. Du er sikker på at du koblet PCI-e kabelen riktig inn i PSUen?

Du er sikker på at det er en PCI-e connector, og ikke en 8-pin EPS for CPU? (man kan med litt kraft koble disse feil, og da blir det måneyst/kortslutning)

Kunne kabelen ha løsnet mens PCen stod på?

Eller var dette når du skrudde på PCen?

Noe spesielt du gjorde? Gamet?

 

Det var ikke til CPU, Vet forskjellen på de to :) men satte i Pci e kabel 6pin i strømforsyningen og 6+2pin i gpuèn startet og så sa det poff :(

Lenke til kommentar

 

Lærdom fra min sak

Romtemp 18c

Fan 100%

Kortet sto i maxitower alene.(590)

 

Grunn; Dårlige komponenter på nvidia 580\590-serie.

Mitt ser ikke brent ut men lukter brent :( Kobla i en annen Pc for å se om HK i dro det med sag idøden og da lyste koret opp, Koblet idag skjermkortet i et annet HK med cheiftecen og det begynte å lukte dritt 3sek etter på så sa poff et illflamme føyk over power connetsssdsaf greia og så sloknet Pcèn :( tror dere komplett gir meg nytt`HK og Gpu på 3DAGER??? :( har også levert tilbake 3produkter (kjøpt ca 15) men har det så mye og si? skal vente å ringe komplett :( kortet er allrede ute av Pcèn og har ikke lyst å røre kortet`? :(

 

 

Lærdom fra min sak

Romtemp 18c

Fan 100%

Kortet sto i maxitower alene.(590)

 

Grunn; Dårlige komponenter på nvidia 580\590-serie.

Mitt ser ikke brent ut men lukter brent :( Kobla i en annen Pc for å se om HK i dro det med sag idøden og da lyste koret opp, Koblet idag skjermkortet i et annet HK med cheiftecen og det begynte å lukte dritt 3sek etter på så sa poff et illflamme føyk over power connetsssdsaf greia og så sloknet Pcèn :( tror dere komplett gir meg nytt`HK og Gpu på 3DAGER??? :( har også levert tilbake 3produkter (kjøpt ca 15) men har det så mye og si? skal vente å ringe komplett :( kortet er allrede ute av Pcèn og har ikke lyst å røre kortet`? :(

Nå følger jeg ikke helt med. :hmm:

 

->Først luktet det brent.

->Du sjekket om det var HKet, men det funket bra

->Så prøvde du skjermkortet og PSUen med annet HK. Og det var da det begynnte å brenne i strømtilkoblingen til skjermkortet?

 

Ergo er det enten skjermkortet eller PSUen?

 

Og siden vi vet at PSUen er ræva og døende, så er det vel rimelig å anta at den medvirket eller alene drepte skjermkortet også?

 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lærdom fra min sak

Romtemp 18c

Fan 100%

Kortet sto i maxitower alene.(590)

 

Grunn; Dårlige komponenter på nvidia 580\590-serie.

Mitt ser ikke brent ut men lukter brent :( Kobla i en annen Pc for å se om HK i dro det med sag idøden og da lyste koret opp, Koblet idag skjermkortet i et annet HK med cheiftecen og det begynte å lukte dritt 3sek etter på så sa poff et illflamme føyk over power connetsssdsaf greia og så sloknet Pcèn :( tror dere komplett gir meg nytt`HK og Gpu på 3DAGER??? :( har også levert tilbake 3produkter (kjøpt ca 15) men har det så mye og si? skal vente å ringe komplett :( kortet er allrede ute av Pcèn og har ikke lyst å røre kortet`? :(

 

 

Lærdom fra min sak

Romtemp 18c

Fan 100%

Kortet sto i maxitower alene.(590)

 

Grunn; Dårlige komponenter på nvidia 580\590-serie.

Mitt ser ikke brent ut men lukter brent :( Kobla i en annen Pc for å se om HK i dro det med sag idøden og da lyste koret opp, Koblet idag skjermkortet i et annet HK med cheiftecen og det begynte å lukte dritt 3sek etter på så sa poff et illflamme føyk over power connetsssdsaf greia og så sloknet Pcèn :( tror dere komplett gir meg nytt`HK og Gpu på 3DAGER??? :( har også levert tilbake 3produkter (kjøpt ca 15) men har det så mye og si? skal vente å ringe komplett :( kortet er allrede ute av Pcèn og har ikke lyst å røre kortet`? :(

Nå følger jeg ikke helt med. :hmm:

 

->Først luktet det brent.

->Du sjekket om det var HKet, men det funket bra

->Så prøvde du skjermkortet og PSUen med annet HK. Og det var da det begynnte å brenne i strømtilkoblingen til skjermkortet?

 

Ergo må det være enten skjermkortet eller PSUen?

 

Og siden vi vet at PSUen er ræva og døende, så er det vel rimelig å anta at den medvirket eller alene drepte skjermkortet også?

 

1 ja,

2 nei, så på kortet og det kom noe greie opp skulle til å slå av Pcen men så kom flammen og slo den av selv... siden jeg må vente minst 2.5uker og mask en måned så skal jeg kjøpe AX 760, Hvis det holder (altså 760 watt?)

Lenke til kommentar

Først søker du RMA på din side.

Så får du RMA-nummer om godkjent.

Så poster du til komplett, eller leverer gratis på pick-up-point.

Så får de det og ser på det

Så får du evt melding om nytt som de skal poste.

2-3 uker og ikke dager.

er det sikkert jeg får erstatning, Siden jeg har levert tilbake 3varer? samt at HK røyk i helgen også? :)

 

Mente at både Gpu og HK røyk innen 3dager :(

Lenke til kommentar

1 ja,

 

2 nei, så på kortet og det kom noe greie opp skulle til å slå av Pcen men så kom flammen og slo den av selv... siden jeg må vente minst 2.5uker og mask en måned så skal jeg kjøpe AX 760, Hvis det holder (altså 760 watt?)

 

Ok, rektig. Det positive her er jo at vi nå vet at PSUen er JÆVLA dårlig, og at det er en viss sjanse for at den har drept alle dine komponenter. (nekter å tro at det er tilfeldig)

Ja, nesten så jeg fikk lyst å sitere meg fra forrige side:

 

 

 

Da kan jeg beholde min litt til da vell :) Skader vel ikke kortet mitt? (andre komponenter kan dra, Bare ikke Mitt Classy :D) haha! :0

 

 

Umulig å si, men at dårlige PSUer har potensialet til å skade eller senke levetiden er i hvert fall faktum. Ville byttet om man har mulighet.

Mulig du Jinxet deg rimelig greit her. XD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Først søker du RMA på din side.

Så får du RMA-nummer om godkjent.

Så poster du til komplett, eller leverer gratis på pick-up-point.

Så får de det og ser på det

Så får du evt melding om nytt som de skal poste.

2-3 uker og ikke dager.

er det sikkert jeg får erstatning, Siden jeg har levert tilbake 3varer? samt at HK røyk i helgen også? :)

 

Mente at både Gpu og HK røyk innen 3dager :(

 

Ja, det tipper jeg nok. Men de blir nok litt misstenkelige og tar en ekstra god vurdering på det... Ikke helt heldig, men tipper det går gjennom.

 

1. Angående ny PSU. ax760 duger nok. Men for under 30kr ekstra får du Seasonic x-750

En svært god PSU, og noe av det med høyest kvalitet der ute på markedet. .Alternativt så går du for AX860 som koster bare 100kr mer enn 760W versjonen. Begge alternativene gir mer for penga. Seasonic har laget alle tre PSUene, men tar vel de beste selv under sitt eget navn.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...