Gå til innhold

Hvorfor kan ikke høye og lave folk leve diplomatisk?


Anbefalte innlegg

Lurer bare på hvorfor man må drive å diskriminere og erte de som er veldig høy og de som er veldig lav (spesielt lave menn)?

De er jo også mennesker, og de har en sjel :hm:

 

Jeg er gutt, 20 år og kun 168cm i høyde. Jeg har ikke hatt noen

ubehagelige øyeblikk og har ikke blitt mobbet for det. Men når jeg hører og leser om hvordan verden er blir jeg litt bekymret for fremtiden min og når jeg skal få meg jobb. Hvordan vil desse menneskene på jobb behandle meg og dømme meg? Får jeg en jobb som ikke er en drittjobb i det hele tatt?

 

 

Selvsagt så finnes det jo de korte menn som ofte blir sur og grinete og kjefter (Napoleon kompleks?) og jeg finner dem frastøtende jeg og, men om en ikke er slik da? :confused: Kan man ikke bli respektert da heller bare fordi en er kort......eller veldig høy?

Burde ikke vi alle respektere hverandre og innse at man kan bli såret?

Og som du sikkert har merket i tonen; jeg kjefter ikke, jeg spør diplomatisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer bare på hvorfor man må drive å diskriminere og erte de som er veldig høy og de som er veldig lav (spesielt lave menn)?

De er jo også mennesker, og de har en sjel :hm:

 

Jeg er gutt, 20 år og kun 168cm i høyde. Jeg har ikke hatt noen

ubehagelige øyeblikk og har ikke blitt mobbet for det. Men når jeg hører og leser om hvordan verden er blir jeg litt bekymret for fremtiden min og når jeg skal få meg jobb. Hvordan vil desse menneskene på jobb behandle meg og dømme meg? Får jeg en jobb som ikke er en drittjobb i det hele tatt?

 

 

Selvsagt så finnes det jo de korte menn som ofte blir sur og grinete og kjefter (Napoleon kompleks?) og jeg finner dem frastøtende jeg og, men om en ikke er slik da? :confused: Kan man ikke bli respektert da heller bare fordi en er kort......eller veldig høy?

Burde ikke vi alle respektere hverandre og innse at man kan bli såret?

Og som du sikkert har merket i tonen; jeg kjefter ikke, jeg spør diplomatisk.

Hva gnelder du etter? Jeg er 165cm selv og kan ikke huske at det har vært problematisk. Annet enn da jeg jobba som håndverker :mrgreen:
Lenke til kommentar

Som veldig høy har jeg ikke noe inntrykk av at folk mobber veldig høye mennesker. Må i så fall være bak vår rygg, der er det jo god plass.

 

Ikke jeg heller, nå er jeg riktignok ikke oppsiktsvekkende høy, men jeg er ihvertfall høyere enn 99% basert på høydestatistikk for norge, jeg har aldri blitt mobbet for det, og i sosiale sammenhenger er det heller en fordel enn en ulempe. Eneste "mobbingen" er at produsenter av diverse transportmidler plager oss :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Høyden er ikke det viktigste så lenge man er et bra menneske, eventuelt har man mindreverdighetskomplekser. Jeg har til gode å se at folk som ikke lyser svakhet på 50 meter bli ertet for høyden. Hvis man derimot utstråler svakhet, mangler sosiale antenner eller desperat forsøker å bli akseptert i en setting man er skikkelig ute å kjøre, er det kun et tidsspørsmål før noen vil starte å hakke enten det er pga høyde, vekt, rar nese, fordi man er stygg eller mindre intelligent, osv. Dette er gjerne ment som et hint om at vedkommende ikke er ønsket i den gruppen av mennesker og problemet kan eskalere om vedkommende ikke tar hintet. Kanskje det er en primitiv metode, men det er slik folk fungerer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke det letteste vært hvis alle var mellom 175 og 185? Synes vi skal streve etter dette. Kanskje noen kan ordne en utredning på dette punktet?

 

Fra spøk til revolver: Dette er nok bare noe som er i ditt hode. Jeg var veldig lav når jeg var yngre, og husker jeg fikk litt tyn for det, men det var mest morro. Er du stolt av at du er 168 så er det ingen som tenker to ganger over det.

Lenke til kommentar

ok først av alt og viktigst: tRusen takk for svar ;)

 

For å si det kort så er jeg bare nervøs for at livet arbeidslivet mitt skal bli en krig pga høyden min, istedet for en sunn fremtid. Jeg blir jo litt redd, når jeg aldri har vært noe annet en skole-elev og aldri sett arbeidslivet ;)

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...