Gå til innhold

I dag kommer neste versjon av Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde også lagt til at Microsoft har sagt at en ikke kan oppgradere 8.1 Public Preview til 8.1 release. Om man installerer PP så må man kjære en clean install ved release.

Jeg var fryktelig redd for dette. Har du noen kilde som kan bekrefte det? Har egentlig aldri hatt noe imot Win8, kjører det på 5 maskiner hjemme, og tar imot en oppgradering til 8.1 med åpne armer! Men dessverre ikke om det du har skrevet over her stemmer... Da får jeg pent vente! :nei:

Lenke til kommentar

Det ble ikke vist frem eller fortalt noe om Windows 8.1 og optimalisering mot høy PPI, mange har jo snakket om at Windows 8.1 skulle bli langt bedre optimalisert for skjermer med høy pikseltetthet så det ikke skulle bli et sant lite helvete å bruke maskiner som de kommende fra Samsung med 3200x1800 oppløsning osv uten at tekst og skalering skulle være helt hinsides, men det ble ikke nevnte noe som helst rundt dette tema?

Lenke til kommentar

W8 er betydelig kjappere enn w7 så det er bedre på mange måter. Det som irriterer meg grønt er det forb.... maset om hvilken app du vil bruke. Spesielt når dokumenter allerede er åpnet i word er det plagsomt at w8 spør om jeg vil bruke andre programmer.

Lenke til kommentar

Klart den er kjappere når de fjernet en del grafikkfunksjoner.

 

Nå er det en ting jeg har lurt lit på her .

Der sagt w8 skulle være mindre resurskrevende for kunne brukes på svakere hardware

vil det da si at den ville også fungere pcer som brukte windows 95/98 og xp ?

( hvis man ser bort fra hardware drivere )

Lenke til kommentar

gleder meg, trenger ikkje start knappen har en tredjepart start knapp på meg

 

Se der, ja :)

 

skjønner dere det ikke ?

Microsoft ønsker kvitte seg helt med desktopp , men de tør ikke å gjøre det enda.

 

Har du noe som helst belegg for en slik påstand, eller er den basert på 5 minutter på Elkjøp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble ikke vist frem eller fortalt noe om Windows 8.1 og optimalisering mot høy PPI, mange har jo snakket om at Windows 8.1 skulle bli langt bedre optimalisert for skjermer med høy pikseltetthet så det ikke skulle bli et sant lite helvete å bruke maskiner som de kommende fra Samsung med 3200x1800 oppløsning osv uten at tekst og skalering skulle være helt hinsides, men det ble ikke nevnte noe som helst rundt dette tema?

 

Her står det litt om det: http://www.theverge.com/2013/6/26/4465442/windows-8-1-will-finally-add-retina-display-support

Lenke til kommentar

Fulgte man litt med i høst, kostet oppgradering fra win7 249,- og denne oppdateringen koster 0,-

Jeg syntes Microsoft priser seg lavt, det er det siste man skal klage på akkurat i denne sammenheng.

Okei :D Har gått over til Mac, og har derfor "dotte" litt ut av Windows og nyhetene rundt oppgraderinger... Men dette blir en bra ting!

Lenke til kommentar

Hven bryer seg om metro-forbedringer i apper som ikke har noe med resten av OS-et å gjøre!? Feks skal du åpne et bilde så woops, kommer det en psycho metro-app! Lukker du den kommer du tilbake til "start-menyen". Wtf? Usikker på om det har blitt endret, men feks Windows Mail eller hva det heter som var en app i metro kunne du ikke aksessere fra skrivebordet eller classic windows-start-menyn-tewak-en. Gi meg en non-metro edition.

Lenke til kommentar

Klart den er kjappere når de fjernet en del grafikkfunksjoner.

 

Nå er det en ting jeg har lurt lit på her .

Der sagt w8 skulle være mindre resurskrevende for kunne brukes på svakere hardware

vil det da si at den ville også fungere pcer som brukte windows 95/98 og xp ?

( hvis man ser bort fra hardware drivere )

Nei. Windows 8 krever en prosessor som minimum støtter SSE2, og NX. Disse dukket opp med Pentium 4 (2001) altså rundt tiden da XP dukket opp. Det er mulig andre krav gjør at man må ha en enda nyere prosessor også, men dette var de to tingene jeg fant med google.

 

Ved siden av det er 9x og NT to forskjellige ting, og Windows Vista introduserte et nytt grafikk-lag. Dermed har ny hardware mistet støtte for hardware aksellerering av GDI som Widnows 9x og NT før Vista brukte, men fått støtte for den nyere modellen. Begge veier skaper problemer. Windows 9x var laget for maskinvaren som fantes på den tiden, og Windows Vista, 7 og 8 er laget for maskinvare som brukes nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...