Gå til innhold

Unboxing: MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du var vel strengt tatt ikke tvunget til å lese artikkelen.

 

Nå var det strengt talt ikke mye å lese. Jeg forstår de har fått seg en del Macer på kontoret og må forsvare innkjøpet på et vis.

 

De kunne jo tatt seg tiden til en ordentlig artikkel. f.eks benchmark den nye mot den gamle. En un-boksing er jo en enkelt side, i en hvilken som helst test og en test er en artikkel. en unboksing er ikke en artikkel verdig. Isåfall hvor er un-boksing artikkelen til "plasser random ny vare sitt navn her"

 

Det er jo ikke akkurat et nytt design, skal de først ha en un-boksing så hadde vel Apple bøtta vært mer passende å "un-bokse".

Endret av angeland89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med en så barnslig artikkel som dette?

Det er kjipt å søke etter et spesielt produkt f.eks på youtube og forventer en omtale av produktet... Men så er det bare en fyr som plukker av papp og papir og leser på eskene.. Ramser opp hva som er i pakken, som om det skulle være noen overraskelser oppi. Artikler som dette er lavmål.

 

Likevel er denne typen artikler og spesielt videoer på youtube svært populære. Så det kan jo tenkes at andre synes det er flott med denne typen artikler.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt til å si nesten akkurat det sammen. Uten eple og i svart. Men OS X kan fortsatt være installert for min del. Men jeg hadde selv kjørt Windows 8 på den.

Du får bare klistre en lapp over eplet... :)

Windows 8 kjører uten problemer på Apple sine maskiner, enten med BootCamp eller rEFIt.

Lenke til kommentar

Det er i hovedsak èn ting som plager meg med Air (bortsett fra OSx) og det er den feite ramma rundt skjermen. Synes det ødelegger veldig og får skjermen til å se mye mindre ut enn den er, i tillegg til at det ikke ser spesielt pent ut (spesielt ikke på 11").

 

http://www.precioustore.com/macbook-air/air-11-black.html

 

Er tildels enig, selv om man blir vant til rammen. Savner den svarte glassrammen fra tiden før MBA, men det funker faktisk med stickern fra precious :)

Lenke til kommentar
Ingen slår Apple på design og styreflate (hvorfor lager andre så middelmådige styreplater egentlig)!
Det har du helt rett i, men det er ganske tydelig at det er vanskelig å forstå for folk som absolutt må hate Apple for alt det er verdt.Styreflaten på Macbook overgår så til de grader absolutt alt annet som finnes på markedet. Du skjønner det ikke før du har prøvd en stund og så går tilbake til noe annet. Men, blant en svært stor andel av de som ferdes på forumet her er det er som alltid helt usannsynlig at Apple faktisk leverer noe som er bedre enn samtlige konkurrenter...

 

"blant en svært stor andel av de som ferdes på forumet her er det er som alltid helt usannsynlig at Apple faktisk leverer noe som er bedre enn samtlige konkurrenter"

 

Det er jo fakta, hva mer vil du ha? Mest for pengene. Samsung lager lekkerbisker av denne til halve prisen.

 

Hvis du kan bevise meg at denne maskinen er bedre enn alle andre og hvorfor, så skal jeg kaste alt og kjøpe Apple.

Lenke til kommentar

Frister litt å kjøpe en Air og installere W8 på den. Egentlig er jeg ikke så begeistret for designet, kamskjell er litt last year, men jeg syntes det er utrolig hva Apple får til hardwaremessig. Raskt ute med Haswell, thunderbolt, god batteritid, kvalitetsfølelse til de grader og lekre dimensjoner.

 

Hadde den bare vært hakket mer firkantet i utformingen og uten det store eplet bakpå, så hadde jeg ikke vært i tvil. Nå sitter jeg på gjerdet for å se hva Asus, Samsung og andre kan hoste opp. Asus nye Zenbook ser bra ut, men ingen thunderbolt der i gården.

Lenke til kommentar

Det er jo fakta, hva mer vil du ha? Mest for pengene. Samsung lager lekkerbisker av denne til halve prisen.

 

Apple lager MYE bedre løsninger enn Samsung og gir desidert mest for pengene. PC-produsenter har lavere inngangspris, men så får du et plastikkprodukt fullt av bloatware også.

 

Hvis du kan bevise meg at denne maskinen er bedre enn alle andre og hvorfor, så skal jeg kaste alt og kjøpe Apple.

 

Nå er det faktisk du som befinner deg i en Apple-tråd og hevder det motsatte. Bevisbyrden ligger da logisk nok på deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple lager MYE bedre løsninger enn Samsung og gir desidert mest for pengene. PC-produsenter har lavere inngangspris, men så får du et plastikkprodukt fullt av bloatware også.

 

 

 

Nå er det faktisk du som befinner deg i en Apple-tråd og hevder det motsatte. Bevisbyrden ligger da logisk nok på deg?

 

Nr. 1

 

Jeg kommenterte følgende innlegg:

 

Det har du helt rett i, men det er ganske tydelig at det er vanskelig å forstå for folk som absolutt må hate Apple for alt det er verdt.

Styreflaten på Macbook overgår så til de grader absolutt alt annet som finnes på markedet. Du skjønner det ikke før du har prøvd en stund og så går tilbake til noe annet.

Men, blant en svært stor andel av de som ferdes på forumet her er det er som alltid helt usannsynlig at Apple faktisk leverer noe som er bedre enn samtlige konkurrenter...

 

Nr. 2

 

Apple lager MYE bedre løsninger enn Samsung og gir desidert mest for pengene. PC-produsenter har lavere inngangspris, men så får du et plastikkprodukt fullt av bloatware også.

 

"plastikkprodukt fullt av bloatware også"

 

Plastikkprodukt? Kan du utdype dette mer, da det finnes flere former. Jeg nevnte ikke Samsung en gang! Det finnes uttalige leverandører.

Enkelte leverandører leverer bloatware, men hvem sier at alle kjører Windows(forutenom Applefans)? Jeg bruker Linux.

 

Nr. 3

"Nå er det faktisk du som befinner deg i en Apple-tråd og hevder det motsatte. Bevisbyrden ligger da logisk nok på deg?" Tråden jeg refererte til var postet av Valotunk som mente at "Apple faktisk leverer noe som er bedre enn samtlige konkurrenter...".

 

Bevisbyrden ligger på de som mener det motsatte for min mening var/er at Apple ikke leverer noe som er bedre enn samtlige konkurrenter.

 

Edit: Samsung er en av maaange leverandører, PC er ikke Windows.

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar

"blant en svært stor andel av de som ferdes på forumet her er det er som alltid helt usannsynlig at Apple faktisk leverer noe som er bedre enn samtlige konkurrenter"

 

Det er jo fakta, hva mer vil du ha? Mest for pengene. Samsung lager lekkerbisker av denne til halve prisen.

 

Hvis du kan bevise meg at denne maskinen er bedre enn alle andre og hvorfor, så skal jeg kaste alt og kjøpe Apple.

 

Jeg har ikke tenkt å bruke en eneste kalori på å overtale deg til å kjøpe Apple.

 

Men, vis meg gjerne den lekkerbiskenen fra Samsung til halve prisen som er av samme kvalitet som Macbook Air.

 

Og, hvis du kan komme opp med en konkret PC på markedet som har en bedre touchpad enn hva Apple leverer på samtlige av sine maskiner vanker det diplom.

 

Jeg har prøvd i overkant mye forskjellig og har enda tilgode å finne noe som er i nærheten av å kunne måle seg.

 

For meg er bare touchpaden på en Mac verdt det samme som en hel billigpc fra Elkjøp. Og det er jeg mer enn villig til å betale.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt å bruke en eneste kalori på å overtale deg til å kjøpe Apple.

 

Men, vis meg gjerne den lekkerbiskenen fra Samsung til halve prisen som er av samme kvalitet som Macbook Air.

 

Og, hvis du kan komme opp med en konkret PC på markedet som har en bedre touchpad enn hva Apple leverer på samtlige av sine maskiner vanker det diplom.

 

Jeg har prøvd i overkant mye forskjellig og har enda tilgode å finne noe som er i nærheten av å kunne måle seg.

 

For meg er bare touchpaden på en Mac verdt det samme som en hel billigpc fra Elkjøp. Og det er jeg mer enn villig til å betale.

 

Yes touchpad slår mus. 10 av 10 ganger. allways. lær deg å bruke data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...