Gå til innhold

PlayStation 4 kommer i salg rundt jul (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dropper de Kinecten så kan de jo presse prisen ned til $349, ja kanskje til og med helt ned til $299.

 

Men her i gården blir det begge, så det er jo bare hyggelig at PS4 var såpass billig siden jeg var forberedt på 2x $499. :p

 

Jul kommer med andre ord tidlig i år. :)

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg ender opp med begge to. Men brant meg litt på at veldig mange av spillene som var ekslusive for Xbox 360 sist generasjon, endte opp med forbedrede PC-porter. Som eier av en kraftig spill-PC til enhver tid, ble dermed insentivet for å eie en 360 ikke spesielt bra.

 

Sony gjorde derimot det motsatte, med haugevis av eksklusive og forholdsvis nyskapende titler til sin konsoll.

 

Derfor er jeg litt avventende til Xbox One. PS4 skal jeg nok uansett ha, da ikke alle multiplattformspillene kommer til PC. Sånn sett er det en bonus at PS4 er relativt billig, men er ikke sikkert konsollen blir kjøpt på lansering.

 

Nå skal det sies at det ikke egentlig er prisen det står på, men spillutvalget ved lansering i forhold til prisen. Å betale fullpris for en konsoll uten spill, for så ikke ha noe å spille på konsollen til den dropper sinnsykt i pris er en dyrebar erfaring jeg gjorde meg med 3DS.

 

Siden jeg har en topp-spekket PC tror jeg det blir lettere å vente med konsollinvestering til gromtitlene er på plass. Kjenner jeg meg selv rett blir det vanskelig å unngå kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One har en gigantisk vifte og kjøleribbe i maskinen for å gjøre den så stillegående som mulig (jo større vifte, jo mer stillegående)

 

Er spennt på om PS4 har like bra kjøling og hvordan de har tenkt å oppnå det med et så lite chassi i forhold. Ingen tvil om at den ser bedre ut i alle fall!

Endret av hitman47
Lenke til kommentar

Godt fornøyd med Sonys konferanse. De hadde litt få nye interessante spill å vise fram(ikke at Xbox var særlig bedre her), men gjorde en spesielt god figur angående pris og forbruker-policy på PS4.

 

Eneste som kan regnes som en nedtur er at det vil kreves PS+ for å spille online på PS4. På den annen side er jeg enormt fornøyd med PS+ og anser det som tidenes absolutte beste spilltjeneste, så for meg vil det ikke slå negativt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye merkelige prisoverslag, eller kursutregninger her på gamer. Hvordan i all verden får man 399 euro til "grovt omregnet" å bli ca 4000 kroner, når eurokursen i øyeblikket er på 7,6 kroner? I overkant av 3000,- kanskje opp til 3500 er jo det korrekte.

 

Og 50 dollar blir på ingen måte "rundes opp" til 500,- det blir 300,- Dollaren har så godt som aldri vært i nærheten av 10 kr, den ligger historisk lavt på ca 5,6, men har tradisjonelt "alltid" vært på rundt 7

Lenke til kommentar

Er ikke trist over å måtte skaffe Playstation Plus for å spille online. Har i mange år nu hadd Xbox Live uten å få noe spessielt av bonuser for det. Med Playstation Plus har jeg sedd at man får masse spill til både PS3 og PS Vita både på tilbud og gratis. Har ingen problem med å si opp Xbox Live for å gå over til PS+. Har lenge støttet 360 og likt å spille på den fremfor PS3. Blir PS4 på meg denne generasjonen, men Xbox One med så mye bullshit med DRM og begrensninger å møkk støtter jeg rett å slett ikke. Mine penger går til Sony i denne omgang. End of discussion

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dropper de Kinecten så kan de jo presse prisen ned til $349, ja kanskje til og med helt ned til $299.Men her i gården blir det begge, så det er jo bare hyggelig at PS4 var såpass billig siden jeg var forberedt på 2x $499. :pJul kommer med andre ord tidlig i år. :)

 

Vurdert gaming pc istedet? Det meste er bedre med pc:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg ender opp med begge to. Men brant meg litt på at veldig mange av spillene som var ekslusive for Xbox 360 sist generasjon, endte opp med forbedrede PC-porter. Som eier av en kraftig spill-PC til enhver tid, ble dermed insentivet for å eie en 360 ikke spesielt bra.Sony gjorde derimot det motsatte, med haugevis av eksklusive og forholdsvis nyskapende titler til sin konsoll.Derfor er jeg litt avventende til Xbox One. PS4 skal jeg nok uansett ha, da ikke alle multiplattformspillene kommer til PC. Sånn sett er det en bonus at PS4 er relativt billig, men er ikke sikkert konsollen blir kjøpt på lansering.Nå skal det sies at det ikke egentlig er prisen det står på, men spillutvalget ved lansering i forhold til prisen. Å betale fullpris for en konsoll uten spill, for så ikke ha noe å spille på konsollen til den dropper sinnsykt i pris er en dyrebar erfaring jeg gjorde meg med 3DS. Siden jeg har en topp-spekket PC tror jeg det blir lettere å vente med konsollinvestering til gromtitlene er på plass. Kjenner jeg meg selv rett blir det vanskelig å unngå kjøp.

 

Denne gangen er begge konsollene x86-baserte så nå kan du spille spillene bedre på PC noen måneder etter release på både Xbox One og PS4 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...