Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Fy faen for et sykt irriterende spill. Jeg befinner meg konstant i situasjoner hvor spillet krever at jeg gjør et eller annet spesielt jeg ikke har noen forutsetning for å vite hva er. Nå skal jeg drepe en sak som heter "The White Lady". Hva må jeg gjøre for at den skal ta skade?

Gi det litt tid - selv var jeg helt i ørska helt ut i 15-20 timers spill haha :rofl: så ble det bare helt fantastisk.

For min del sier dette noe om den store styrken dette spillet har. Aldri før har jeg opplevd å bruke så lang tid på å "forstå" et spill og jeg har gamet i 30år! :eek: haha :)

 

Du klarer ikke gjøre skade på monstre som har en rød hodeskalle over seg. Det betyr at de har en del høyere level enn deg.

dvs du gjør skade men den er minimal.

Hold deg til "grønne" kvests til å begynne med, inntil du får til ting.

 

Beastiary er inne i start menyen - undermeny av "Glossary" el.l.

Her kan du kjapt lese om monsteret du skal til å drepe, finne svakheten og magien som bør brukes.

Selv synes jeg dette tar litt for lang tid å surre med men begynner å bli vant til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er sikkert besvart tidligere i tråden, men 86 sider ble litt mye å lese gjennom. Jeg har nettopp kommet meg til Velen, men så stopper det litt opp. Mens jeg tidligere i spillet hadde få problemer med å holde meg i live sliter jeg plutselig. Jeg er vel lvl 4, men det er ikke noe mer å gjøre i White Orchard så vidt jeg kan se.

Synes også jeg har veldig lite penger og ofte lite helse.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Nå sier du ikke noe om ferdighetsnivå og vanskelighetsgrad, men det er lurt å lære seg å bruke signs. Og velg dine kamper. Det er ikke meningen at du skal klare alt på det punktet - langt ifra, ofte må du stikke fra sterkere motstandere. Bruk hesten og ri forbi. Du får uansett mest XP av å gjøre oppdrag, så ta noen som er tilpasset ditt nivå. Da blir du fort sterkere. Det er også mulig å stille på vanskelighetsgraden underveis.

Lite penger er noe av sjarmen. Du blir litt rikere etterhvert, men jeg har så langt ikke hatt veldig mye mer enn jeg trenger. Jeg synes det er fint at penger faktisk betyr noe, en sjeldenhet i slike spill.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nå sier du ikke noe om ferdighetsnivå og vanskelighetsgrad, men det er lurt å lære seg å bruke signs. Og velg dine kamper. Det er ikke meningen at du skal klare alt på det punktet - langt ifra, ofte må du stikke fra sterkere motstandere. Bruk hesten og ri forbi. Du får uansett mest XP av å gjøre oppdrag, så ta noen som er tilpasset ditt nivå. Da blir du fort sterkere. Det er også mulig å stille på vanskelighetsgraden underveis.

Lite penger er noe av sjarmen. Du blir litt rikere etterhvert, men jeg har så langt ikke hatt veldig mye mer enn jeg trenger. Jeg synes det er fint at penger faktisk betyr noe, en sjeldenhet i slike spill.

 

Enig i at det ikke skal være for lett. Men akkurat nå synes jeg det aller meste er vanskelig, og jeg sliter med å finne ut hva jeg egentlig skal gjøre. Det kan ha sammenheng med at jeg ikke har spilt på et par uker, så nå føltes det litt håpløst. Spiller på Story and Sword vanskelighetsgrad tror jeg.

Burde kanskje også bruke litt tid på å sjekke utstyret mitt. Ser det er en del som klager på vanskelighetsgraden rett etter White Orchard, så jeg får bare komme gjennom det jeg håper og tror er en liten kneik. Har et stykke igjen før jeg er god på combat også skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Hmm. Mulig det er kommentert allerede, men noe som både er bra i W3, men som også kan irritere meg med enkelte "quest-lines," er at de blir litt... GTA. Jeg er i et oppdrag som i utgangspunktet ligger et par levels høyere enn jeg er. Ok, kan ikke skade å forsøke. Jeg begynner på "historien," og klarer meg bra - lenge. Men så.... Plutselig står jeg øye til øye med et beist jeg har svært store problemer med å skrelle av helsa på, enda mindre drepe.... Jeg hopper rundt som en jojo, bruker alle potions og triks i boka, men dør igjen, og igjen og igjen. Synes det er surt når en sånn quest-line varer så lenge, gir deg inntrykk av mestring mesteparten, for så å grisebanke deg på slutten - uten noen mulighet til å si "ok, that's it! I quit!" slik at en kan løpe ut av "hula" og komme tilbake i morgen. Så langt jeg kan se, er eneste alternativ å enten laste inn et langt tidligere lagret spill, eller skru ned vanskelighetsgraden (ikke prøvd ennå.) Begge deler føles som om det bidrar til å dra meg litt mye ut av den flotte opplevelsen W3 tross alt er. Noen som har andre løsninger på dette problemet?

Lenke til kommentar

Har et par spoiler spørsmål:

 

Stilt tidligere - Er det store landsskapsforskjeller innen de forskjellige landsdelene?

 

Main quests - hvilke main-quests er det "greit" å få unnagjort uten å frykte å "bli sendt videre" til neste spill-del?

Har gjort en del på Bloody Baron men de andre (5?) har jeg ikke rørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har bare vært i Velen, stor nok forskjeller bare der, det skal jo være realistisk sånn sett.

er på level 15, gjort de fleste main quest men ikke dratt videre, har heller ikke blitt tvunget itl noe som helst.

 

eneste jeg har ventet med er den det står at man skal dra til f.eks Skillige.

Lenke til kommentar

Har et par spoiler spørsmål:

 

Stilt tidligere - Er det store landsskapsforskjeller innen de forskjellige landsdelene?

 

Main quests - hvilke main-quests er det "greit" å få unnagjort uten å frykte å "bli sendt videre" til neste spill-del?

Har gjort en del på Bloody Baron men de andre (5?) har jeg ikke rørt.

 

Skellige blir litt mer som et norsk fjellandskap, fortsatt nok av skog og sånt der, men ser litt mer grissgrendt ut enn i Velen. Blir også mye hopping mellom øyer i tillegg til snekledde fjell.

 

Jeg endte opp med å få en secondary quest som ikke ble fullført fordi jeg gikk videre i story. Uten å spoile for mye så gjelder det en secondary quest i Novigrad som ble "failed" når jeg gjorde ferdig story der. Ellers så vil du få et prompt når du kommer til det punktet hvor du blir låst inn i story quest. Da vil det ta noen timer før du kan løpe rundt og gjøre som du vil igjen, men du får sjansen til det før du blir låst inn i end-game scenarioet. Etter at rulleteksten er ferdig så er du fri til å fortsette å gjøre side quests igjen riktig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev bare litt klønete der oppe, men man kan jo gå glipp av ting i tutorial delen om man stikker for tidlig og få failed på secondary kvests om man fullfører main kvests for tidlig, har jeg hørt, skyt meg om jeg tar feil (:

 

Ang. Gwent og kortstokk - vant nettopp et kort av en smed som jeg vet jeg allerede har vunnet kort ifra. Det trodde jeg ikke var mulig (:

Mulig dette er kort fra DLC-kortstokken?

Det var en Fire Elemental - fra Monster decken

 

Her er det tydeligvis bare å spille på, også mot tidligere motstandere

Lenke til kommentar

Trudde du barre kunne stikke av å begynne på et aent quest, det gjorde eg de gangene det skjedde hvertfall.

Ahh. Sorry, dårlig research fra min side! Ble så hektet opp i portalreiser og mellomsekvenser/historiefortelling, at jeg faktisk ikke skjønte at det gikk an å "bakke ut." Fant ut at det var fullt mulig å flykte ut av hulen, var bare et godt stykke å gå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...