Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Kjøper dere mat for å få opp helsen, eller pleier dere å loote nok til å alltid ha noe å knaske på når helsen synker?

 

Har ikke kjøpt noe så langt, og bruker mest swallow. Når man mediterer så fylles alle potions, oils og bomber opp igjen automatisk. Må ha det man trenger i inventory, i hvert fall alkohol

 

 

Og var fornøyd i går når den nye driveren til AMD kom med CFX support, ble virkelig en god oppgang i ytelse!

Endret av krist2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig ny AMD driver ja, får se om jeg får opp performance noe. Alltid stress og installere beta drivere av Catalyst, syns den henger seg fast stadig vekk. Ofte må man fjerne alt for å få det til å funke.

 

Har brukt det meste av betaer de siste årene, og har sjelden opplevd problemer. Jeg bruker http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Endret av krist2
Lenke til kommentar

 

Kjøper dere mat for å få opp helsen, eller pleier dere å loote nok til å alltid ha noe å knaske på når helsen synker?

 

Har ikke kjøpt noe så langt, og bruker mest swallow. Når man mediterer så fylles alle potions, oils og bomber opp igjen automatisk. Må ha det man trenger i inventory, i hvert fall alkohol

 

 

Og var fornøyd i går når den nye driveren til AMD kom med CFX support, ble virkelig en god oppgang i ytelse!

 

 

Takk, jeg hadde helt glemt jeg hadde den muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Endelig ny AMD driver ja, får se om jeg får opp performance noe. Alltid stress og installere beta drivere av Catalyst, syns den henger seg fast stadig vekk. Ofte må man fjerne alt for å få det til å funke.

 

Har brukt det meste av betaer de siste årene, og har sjelden opplevd problemer. Jeg bruker http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

 

Nice. Ja jeg får alltid opp at Catalyst ikke klarer og lese om jeg har beta driveren eller ikke, samme nå. Står at jeg har de gamle. Men AMD Gaming Evolved sier at jeg har beta driveren. 

Lenke til kommentar

 

 

Endelig ny AMD driver ja, får se om jeg får opp performance noe. Alltid stress og installere beta drivere av Catalyst, syns den henger seg fast stadig vekk. Ofte må man fjerne alt for å få det til å funke.

 

Har brukt det meste av betaer de siste årene, og har sjelden opplevd problemer. Jeg bruker http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

 

Nice. Ja jeg får alltid opp at Catalyst ikke klarer og lese om jeg har beta driveren eller ikke, samme nå. Står at jeg har de gamle. Men AMD Gaming Evolved sier at jeg har beta driveren. 

 

 

Guru3D er en veldig bra side for å få hjelp og informasjon om (av)installering av drivere, særlig denne delen av forumet:

http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=46

Lenke til kommentar

 

 

Guru3D er en veldig bra side for å få hjelp og informasjon om (av)installering av drivere, særlig denne delen av forumet:

http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=46

Ja prøvde det nå, kjørte programmet og det fant jo masse drivere fra gammelt kort og alt mulig annet. Lot den gjøre jobben sin og fikk ryddet opp. Takker for linken, sparte meg mye trøbbel i fremtiden :D

 

 

Bare vær litt forsiktig og ikke slett for mye, så kan være lurt å lese litt om den først ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med å lese teksten i spillet? Den er så forbaska liten at jeg må bøye meg fram og fokusere hver gang jeg skal lese noe, det har gjort at jeg ikke får lyst til å spille spillet siden jeg får ikke slappa av mens jeg spiller spillet da...

Spiller på ps4 og sitter litt over 2 meter fra tven, teksten er langt ifra for liten, sitter du 5 meter fra en 32 tommer eller?

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å skru opp skaleringa av GUI i spill, hvis mulig. Jeg har rett og slett gitt opp å spille foran TVn, da i endel spill så blir skriftstørrelsen alt for liten. Selv om jeg sitter 30 cm fra en 24'' monitor så må jeg noen ganger skru opp skaleringa i spill, i verste fall skru ned oppløsningen til 1280x720 for at GUI elementene skal bli større.

I Skyrim så bruker jeg SkyUI for å tilpasse skriftstørrelse og sånt. Jeg har blant annet også skrudd ned oppløsninga i Garry's Mod og Counter Strike Source.

 

Nå er jeg nærsynt i tillegg, og har degraderende syn, foreløpig -2.5/-1.5 (v/h).

Lenke til kommentar

Nå får jeg ikke dette spillet til å fungere i det hele tatt, det fryser med en gang jeg kommer inn eller har artifacts fra helvete, ufattelig frustrerende. Korta mine er nå underklokka med 90MHz til og med....

Lei av spill som ikke virker på launch, jeg jobber i utlandet, så har ikke så forferdelig mye tid heller, kan fort bli at jeg må vente i flere måneder på å få spilt.  :realmad:

Lenke til kommentar

Nå får jeg ikke dette spillet til å fungere i det hele tatt, det fryser med en gang jeg kommer inn eller har artifacts fra helvete, ufattelig frustrerende. Korta mine er nå underklokka med 90MHz til og med....

 

Lei av spill som ikke virker på launch, jeg jobber i utlandet, så har ikke så forferdelig mye tid heller, kan fort bli at jeg må vente i flere måneder på å få spilt.  :realmad:

 

Det med artifacts kan jo igrunnen hørest veldig ut som en pusher skjermkort for hardt, men du sier jo at du har underklokket så det er jo veldig merkelig. Vi har nærmest indentiske settupps så er litt rart at det fungerer feilfritt for meg :huh:  Kan kanskje være verdt et forsøk å roe ned klokken på CPU eller eventuelt pushe litt mer volt inn, på min 5930K må jeg vertfall ha 1.3 vcore for å få den stabil @4.5 ghz.

Lenke til kommentar

 

Nå får jeg ikke dette spillet til å fungere i det hele tatt, det fryser med en gang jeg kommer inn eller har artifacts fra helvete, ufattelig frustrerende. Korta mine er nå underklokka med 90MHz til og med....

 

Lei av spill som ikke virker på launch, jeg jobber i utlandet, så har ikke så forferdelig mye tid heller, kan fort bli at jeg må vente i flere måneder på å få spilt.  :realmad:

 

Det med artifacts kan jo igrunnen hørest veldig ut som en pusher skjermkort for hardt, men du sier jo at du har underklokket så det er jo veldig merkelig. Vi har nærmest indentiske settupps så er litt rart at det fungerer feilfritt for meg :huh:  Kan kanskje være verdt et forsøk å roe ned klokken på CPU eller eventuelt pushe litt mer volt inn, på min 5930K må jeg vertfall ha 1.3 vcore for å få den stabil @4.5 ghz.

 

Tenkte egentlig på det samme, kanskje det er CPU'en som går varm, korta mine ligger på 44grader ved full load. Skal klokke ned et lite hakk å sjekke. :)

 

EDIT: Prøvde nå, fortsatt samme artifacts. Utrolig irriterende. Artifacts pleier jo å komme når ting blir varmt, men det er ingenting som er varmt her. Skal klokke meg helt ned til Stock for å se også. 

 

EDIT 2: Stock CPU funka ikke det heller, samme artifacts. :(

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

EDIT: Prøvde nå, fortsatt samme artifacts. Utrolig irriterende. Artifacts pleier jo å komme når ting blir varmt, men det er ingenting som er varmt her. Skal klokke meg helt ned til Stock for å se også. 

 

EDIT 2: Stock CPU funka ikke det heller, samme artifacts. :(

 

 

Kjedlig, da vet vertfall ikke jeg :( Kan vel alltids prøve rundt med forskjellige instillinger , deaktivere SLI å slikt, men det kan jeg vel se for meg at du allerede har gjort.

Lenke til kommentar

 

 

EDIT: Prøvde nå, fortsatt samme artifacts. Utrolig irriterende. Artifacts pleier jo å komme når ting blir varmt, men det er ingenting som er varmt her. Skal klokke meg helt ned til Stock for å se også. 

 

EDIT 2: Stock CPU funka ikke det heller, samme artifacts. :(

 

 

Kjedlig, da vet vertfall ikke jeg :( Kan vel alltids prøve rundt med forskjellige instillinger , deaktivere SLI å slikt, men det kan jeg vel se for meg at du allerede har gjort.

 

Det har jeg gjort ja. Det neste nå er å flashe BIOS på korta - tilbake til stock, veit ikke om jeg orker akkurat nå. :p Utrolig kjipt, jeg har ventet i over et år på dette spillet.

Lenke til kommentar

Det har jeg gjort ja. Det neste nå er å flashe BIOS på korta - tilbake til stock, veit ikke om jeg orker akkurat nå. :p Utrolig kjipt, jeg har ventet i over et år på dette spillet.

 

 

Custom biosen pusher vel en del mer vcore volt på kortenne enn hva stock gjør? Så det kan jo så absolutt være det, jeg kjøre mine titans på stock bios å kommer nok ikke til å flashe de før jeg ser behovet for det ekstra klokke potensialet det kan gi. 

 

Spillet er vertfall helt fantastisk, har de 60+ timene jeg nå har spilt det innfridd alt jeg håpte på og litt til (mine forhåpninger var ikke akkurat små heller). Var og en bonus at det funket feilfritt fra dag 1 for min del, som ikke er mange spill som gjør lenger.

Lenke til kommentar

 

Det har jeg gjort ja. Det neste nå er å flashe BIOS på korta - tilbake til stock, veit ikke om jeg orker akkurat nå. :p Utrolig kjipt, jeg har ventet i over et år på dette spillet.

 

 

Custom biosen pusher vel en del mer vcore volt på kortenne enn hva stock gjør? Så det kan jo så absolutt være det, jeg kjøre mine titans på stock bios å kommer nok ikke til å flashe de før jeg ser behovet for det ekstra klokke potensialet det kan gi. 

 

Spillet er vertfall helt fantastisk, har de 60+ timene jeg nå har spilt det innfridd alt jeg håpte på og litt til (mine forhåpninger var ikke akkurat små heller). Var og en bonus at det funket feilfritt fra dag 1 for min del, som ikke er mange spill som gjør lenger.

 

Pusher "bittelitt" mer vcore enn vanlig ja. Skal flashe i kveld, må bare ta et par øl først før jeg gidder. :p Takk for hjelpen så langt, Duck. :)

Lenke til kommentar

Har nå spilt i rundt ti timer, men har bestemt meg for å legge det på hylla midlertidig. Ikke fordi jeg ikke liker spillet, tvert imot, men fordi jeg har innsett at jeg ikke er i den rette sinnstilstanden til å virkelig nyte spillet akkurat nå. Det positive er jo at i mellomtiden vil CDProjekt jobbe hardt med å fikse de problemene spillet fortsatt har, og kanskje forbedre performance enda mer enn det allerede er. Forhåpentligvis har det kommet noen gode mods til spillet også innen den tid, jeg har veldig lyst på en "redesigned inventory mod", med mulighet for filtrering og lignende.

 

Kos dere med spillet alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...