Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Pappa har stengt meg ute fra internettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å høre på faren din. Velger du å ikke gjøre det, da kan du legge inn backtrack 5 r3 som er en linux distro. Skifte mac adresse gjør du på et noen få kommandolinjer og/eller knekke koden til internettet. Du må ha riktig driver til nettverkskortet for at det skal fungere.

 

http://www.youtube.com/results?search_query=BackTrack+5+r3&oq=BackTrack+5+r3&gs_l=youtube.3..0l10.94651.96089.0.96622.3.3.0.0.0.0.65.175.3.3.0...0.0...1ac.1.11.youtube.Q_Jyv1DwzQM

Lenke til kommentar

Off da, jeg sitter på den andre siden av bordet, og er den som må sperre tilgang.

 

Kort historie, ta til vettet, bli enig med pappaen din. Når han går til skrittet å sperre nettet har du antagelig allerede strekt strikken for langt. Dette er en kamp du ikke kan vinne, det finnes kun tapere hvis en slik konflikt eskaleres.

 

Rent teknisk er sperren lett å omgå, mac adresser endres fort:

http://en.wikibooks.org/wiki/Changing_Your_MAC_Address/Linux

men det er like lett for ham å se at du har gjort det, og det er like lett for ham å fikse det igjen. Kort oversikt over tilgjengelige virkemidler til din far:

-Kun statisk IP i router, da ryker fort nettet på ipad og telefonen din også (hos meg brukte poden telefonen til å ta nettet inn til PC, men det har du kanskje ikke tenkt på enda)

-Ta fra deg datamaskinen, ipad og eventuelt annet han måtte finnne for godt å ta fra deg

 

Hos meg endte slikt med at jeg bare nappet ut minnebrikkene, giddet ikke bruke timer på smidige løsninger. Resultat: korrupte minnebrikker (som igjen korrumpterte filsystem med måneder ustabilitet som resultat), og poden måtte selv kjøpe nye brikker. For ikke å nevne tillitsbrudd, med de konsekvenser det har på kort og lang sikt. Det er ikke verdt det (for noen av dere)!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hadde jeg funnet ut at en av mine gutter hadde omgått de restriksjonene jeg har satt, så hadde de opplevd sanksjoner på nivå med Nord-Korea. Tilbake til steinalderen.

 

Vær fornuftig, kommunisér med faren din angående dette. Og som tidligere foreslått, bidra hjemme så får du gjerne mer godvilje.

Endret av WonderStivi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes du skal prøve disse gode forslagene du har fått med å tilbakestille ruter, bytte mac og alle andre geniale løsninger.

 

Så, når du far finner ut at du har tilbakestilt ruter, endret mac osv bare for å gi faen i hvilke regler din far setter så kommer du tilbake her og forteller oss hvilke tiltak din far nå har gjort. Kanskje du ikke en gang har en pc å skrive på lengre om en uke i fra nå :tease:

Endret av svortevik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje han kan hamre ned litt bannskap på en steintavle - og legge den foran Stortinget, og helst med riksmedia til stede. Det hadde vært søkkendes moro

 

kjøp popcorn ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe.. :)

Del har jo gitt ett bra svar her, men:

Jeg har jo sittet på den "slemme siden" (ref; Nord-Korea) og det finnes mer "subtile" måter å hindre en åpenbart ukyndig unge (trådstarter) tilgang.

Uten at han/hun skjønner det ("dumt"/litt åpenbart å stoppe tilgangen til nettet helt).

 

Det som slik små "egoister" ikke skjønner er at deres nettbruk fort kan strupe nettet for alle andre og da må Kim Il Sung gjør det som gjøres må.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, rekti - bare vent til du får øye på kuken din du, gutt ... da skal det bli moro. Du kan jo nevne det for pappa - hvis jeg ikke får nett, så runker jeg meg til døde ...

 

hvor er popcornet ... å der ja :fun:

Lenke til kommentar

Hei. Hvorfor kan du ikke bare gjøre som din far sier? Herregud. Er du helt blåst? Det er en grunn til at din far har gjort det. Problemet med disse triksene er selvfølgelig at de blir oppdaget. Din far kan nok mer enn du tror. Tross alt han som har ta fra deg internetten også. Du er vel ikke så dust at du tror at han ikke oppdager at noen har kobla seg på Routeren? Det registreres jo veit du.

Eeeeeh. For mange år siden så hadde vi PC/TV/Internett regler hjemme. Da fikk jeg og min lillebror PC og TV i en time hver. Dette fikk vi ved at vi satt å så på ja. Jeg tror det var 1 Time på History Channel eller noe i den duren. Da fikk vi en time hver på PC eller TV. Nå er det lenge siden, så jeg husker ikke helt når og hvorfor det ble slutt på den reglen, men det ble vel bare slik.

 

Denne tråden minner meg litt om en annen tråd om noe liggnende for en stund tilbake. Vet ikke helt når det var, men da var det noe liggende som skjedde. Problemet var bare det at faren til denne karen var også på forumet og fikk med seg at han prøvde å komme seg på internett. Så det ble vel sikkert ikke så koselig tenker jeg.

Noen flere som husker den?

Håper forresten ikke det er samme fyren da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker ikke noe spessielt fra det. Denne tråden minner meg bare om en annen tråd jeg har lest for veldig lenge siden. Mulig noen andre husker det. Vet ikke om det hjelper å søke da jeg ikke har noe særlig å søke etter.

Denne fyren er nok ikke den eneste 14åringen som har fått blokka nettet og trenger hjelp til å fjerne blokkeringen.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...