Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Pappa har stengt meg ute fra internettet


Anbefalte innlegg

Faren din høres ut som en fornuftig kar.

 

Fortell meg hvor du bor, og jeg kan gi deg noen tips til hobbyer. Kom deg ut og finn på fornuftige ting gutt!

 

Hva faen er det du sier??? Du vil vite hvor han bor for å gi ham hobbytips?? Nasty og unødvendig. Hvis du ikke kan gi ham hobbytips uten å vite hvor han bor så er du "rar" (skriver rar for å ikke hinte til andre ting).

 

Skriv hva du liker å gjøre på PC du gutten så kan jeg sikkert komme med noen "real life" forslag til fritidsaktiviteter :)

 

Edit; @Sovehest, Hahahahaha den er kjip :p

Endret av blablabling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hva faen er det du sier??? Du vil vite hvor han bor for å gi ham hobbytips?? Nasty og unødvendig. Hvis du ikke kan gi ham hobbytips uten å vite hvor han bor så er du "rar" (skriver rar for å ikke hinte til andre ting).

 

Rolig, du trenger da seriøst ikke ta alt opp i værste mening. Bor han i Troms, kan jeg anbefale snøscooterkjøring, noe jeg ikke ville gjort i Oslo-området ;)

Lenke til kommentar

Rolig, du trenger da seriøst ikke ta alt opp i værste mening. Bor han i Troms, kan jeg anbefale snøscooterkjøring, noe jeg ikke ville gjort i Oslo-området ;)

 

Ja det er jo sant det, men jeg tror han vet at de kjører snøscooter hvis han bor i Troms. Bedre å foreslå noe som kan sammenliknes med hans PC vaner :)

 

Og unskyld hvis jeg var fornærmende :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ja det er jo sant det, men jeg tror han vet at de kjører snøscooter hvis han bor i Troms. Bedre å foreslå noe som kan sammenliknes med hans PC vaner :)

 

Og unskyld hvis jeg var fornærmende :p

 

No hard feelings ;)

 

Noe som ligner på PC-vaner ? Ja, han kan jo alltids ta på seg en spiss hatt og forsøke å kaste lyskuler ? Ikke at det virker noe særlig intelligent..

Lenke til kommentar

Det var en tilsvarende sak på forumet for noen år siden. Det viste seg at faren var på forumet og hadde full kontroll på sønnens brukernavn...

 

Fant noe relatert til den i mine innlegg, den endte opp som et gullkorn.

 

http://www.diskusjon...howtopic=588112

 

Oh. Den er linket til også.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=587322&hl=

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

No hard feelings ;)

 

Noe som ligner på PC-vaner ? Ja, han kan jo alltids ta på seg en spiss hatt og forsøke å kaste lyskuler ? Ikke at det virker noe særlig intelligent..

 

HAHAHAHAHA :):) :) Artig kommentar :p

 

Edit; Det går nok ann å finne noe som likner se. Hvis han liker skytespill så kan han melde seg inn i en skyteklubb :) Har gjort slike ting før jeg, endte dog opp med at jeg sluttet og gikk tilbake til PC'en :hmm:

Endret av blablabling
Lenke til kommentar

Er ekstremt mye negativitet iforhold til spill-vanene til gutten, det var da vell ikke spillavhengighet han trengte hjelp med? Vær litt saklige, tviler på at dere kan endre innstillingen til en ung gutts gaming hengivenhet uansett.

 

Sant det, vi kan antagelig ikke endre hans innstillinger og det ble veldig off topic :p

 

Det har vært ett par innlegg som har gitt de enkleste løsningene (reset router etc), han kan svare på disse og spørre mer om hvordan han gjør de tingene :)

Endret av blablabling
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Funket jævla bra :) sier berre det er kjedelig uten internett så går han der ifra :))

 

Jeg skiftet også navnet på dataen min til det søstra mi heter, kommer dette til og funke? :)

 

Ja, nå går det bra. bli uvenner med både far og søster - andre du kan bli uvenner med? Hva med mor?

 

;)

Lenke til kommentar

Oida. Husker når pappa installerte program på hjemme PCn som "bare" ga meg 2 timer om dagen. Fant fort ut hva han hadde brukt som passord på programmet, og brukte det til å gi meg selv mer tid. Nå, etter at jeg har hatt en del stasjonære (og reinstallasjoner) har han ikke giddet å installere det (jeg har forresten produktnøkkelen til programmet etter at jeg lånte noen PC deler fra hovedkorteska til pappa)

Men på den tida var jeg ung og dum, og etter noen måndeder ble jeg nesten kjefta til døde.

 

Men etter dette har jeg begynt å være mer sosial (hadde problemer med å finne venner/uvenner på den tida) og bruker mindre tid framfor PCn. Også, istedenfor å bare spille, bruker jeg tiden min til å lese på forum (:D), nyttige videoer på YouTube osv osv. Det er forskjell i bare å spille, eller å finne ny informasjon.

 

Pappa er faktisk avhengig av at jeg hjelper til med oppsett av router/nettverk (selv om pappa er ganske datakyndig, han jobber tross alt med det)

 

Snakk heller med faren din, avtal og vis at du kan interessere deg for andre ting (i tilegg til PC), om du har interesse for det kan du jo starte å bygge/fikle med PCer? ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en mulighet for at dette går fullstendig gal vei. Noe som jeg regner med siden at det virker som at de far vet hva han driver med. Og hva skjer når han oppdager det? Jo. Da kan du bli utestengt igjen. Du må jo være helt blåst du som tror at du kan vinne det der. Snakk med din far istede.

Prøv å inngå en avtale, men hvis du gjør det og dere blir enig så hold deg til den avtalen.

 

Så regner jeg med at du vet at det blir registrert på Routeren at noen har logga seg på Routeren, skal vel kanskje ikke så mye vett til for å vite at det er deg som har logga seg på Routeren.

 

Du må huske på det at hvis du hadde overholdt forbudet og holdt deg til. Ja. Dere hadde kanskje en avatale eller noe, og hvis du hadde klart og holdt deg til det som ble sagt/gjort, så hadde kanskje forbudet/reglen forsvunnet av seg selv etter en tid.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Funket jævla bra :) sier berre det er kjedelig uten internett så går han der ifra :))

 

Jeg skiftet også navnet på dataen min til det søstra mi heter, kommer dette til og funke?:)

 

Ja. En kort periode. Og så blir faren din ti ganger mer forbanna, siden du også lyver til ham om at du ikke har internett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...