Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Pappa har stengt meg ute fra internettet


Anbefalte innlegg

Det finnes ganske mange gøye måter å komme seg forbi slike sperringer bare man bruker fantasien.

 

En løsning er jo å koble en wlan ruter til modemet som et tilegg til den eksisterende, den nye ruteren setter du opp med skjult ssid og en kanal som ikke forstyrrer eksisterende nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

 

Rolig, du trenger da seriøst ikke ta alt opp i værste mening. Bor han i Troms, kan jeg anbefale snøscooterkjøring, noe jeg ikke ville gjort i Oslo-området ;)

det at man bor i Troms gir ikke grunnlag før scooterkjøring som en hobby. For det første er det ulovlig med mindre du er 16 å har lappen. Å om du har lappen kan du bare kjøre på de plassene du har løyve. Noe som man som oftest får til hytteområdene sine og lignende, så man kan ikke kjøre overalt. Og den største faktoren er at om du skal ha deg en god scooter koster det rund 50.000
Lenke til kommentar

Det som kan oppleves som nazi foreldre for noen kan og oppleves som rasjonelle og fornuftige foreldre for andre.

 

Må nesten ha denne tråden i mine innlegg for å få med meg hva faren sier/gjør når han oppdager dette.

Du skal ikke helt se bort fra at det blir sensurert bort av Admin.

Lenke til kommentar

Funker sikkert fint å lure seg inn på nett når foreldrene har sagt nei. Ihvertfall ei lita stund. Guttungen her i huset prøvde seg på den, og mista PS3 og nettbrett en måned. Han hadde dog tilgang til PC på felles datarom.

 

Han er 12, og etter min mening er det litt for ungt til å ha tilgang til internett på rommet sitt.

 

Hvor gammel er trådstarter?

Lenke til kommentar

Jeg har selv 3 unger som får åpent internett kun mellom kl 16 - 20/21-tiden. De prøvde seg med å bytte MAC-adresser, men da mistet de administrator-tilgangen på PC'ene sine. Så nå får de ikke byttet MAC.

Som far, fungerer dette veldig bra da man slipper å mase på de hver eneste dag. Nå ordner routeren problemet for meg.

 

Unger trenger restriksjoner, da internett skaper spillegalskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konklusjonen må være at hvis foreldrene er kyndige nok til å opprette tekniske restriksjoner, så vil ethvert forsøk på å omgå dem bli straffet med ytterlige restriksjoner.

 

Så dere andre barn og tenåringer som leser dette (antar TS er long gone), kutt ut å fikle med pappas oppsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I gamle dager hadde man ikke roboter til å oppdra barna for seg...

 

I gamledager hadde man ikke spillkonsoller og pc'er på samme måte som i dag heller da. Måten å være sosial og i aktivitet på den gang var å dra ut. Det er ikke tilfellet når det kommer til å sitte foran en skjerm (selv om det helt sikkert kan stimulere hjernen på en positiv måte).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...