Gå til innhold

Bare hvite kan være rasister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du tuller som om du ikke forstår.

 

Svake minoriteter diskrimineres av hvite rasister som mye oftere har mer makt. Rasistiske svake minoriteter har lite makt til å benekte hvite folk jobb, leiligheter eller samfunn generellt.

 

Beklager for et relativt sent svar. Jeg forstår hva du mener. Men jeg mener at de såkalte "svake" menneskene i samfunnet diskrimineres mer av de som uttalt forsøker å beskytte de, enn de som faktisk er ærlige om å snakke nedsettende om dem. Jeg etterlyser kun ærlighet. Hvis jeg flyttet til Pakistan ville jeg selvsagt ha mindre innflytelse enn en pakistaner i kulturelle spørsmål. Jeg anerkjenner enhver gruppes kultur og identitet, spesielt de som har sin egen nasjon. Jeg beundrer dem rett og slett. Det er mye glede i å besøke andre kulturer og lære om dem.

 

Du sier jeg tuller, men faktum er at de(altså de svake, som vi har blitt enige om) identifiseres lettere av dem som uttalt er anti-rasister. De er eksperter på å identifisere såkalte "svake" grupper. Jeg anser de slettes ikke som svake, tvert i mot. Men jeg er også ærlig. Det å kunne betrakte en ting, en sak, bare se på den helt nøytralt. Det er viktig. Ikke la følelser spille inn. Både kvinner og innvandrere har fått lide en del for disse venstreorienterte ekstremistene, om jeg får lov. Ta f.eks likestilling...

 

Se for deg en mann med en datter, som søker seg inn på almenn, VGS. Hun får avslag tross gode karakterer fordi skolen har en policy om 50/50 kjønnsfordeling i klassene. Hun blir da nektet skoleplass fordi hun er av hunnkjønn. Er det likestilling? Selvsagt ikke. Politikere er ikke noen allvitende glupinger, tvert i mot, skal vi tro deres ord og handlinger. Uttalte intensjoner er noe helt annet, men det tror jeg det norske folk er godt opplyst om hva er. Totalt irrelevant.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Jeg møter utrolig sjelden påstand "kun hvite kan være rasister", har du noen konkrete eksempler? Det jeg derimot møter ganske ofte er folk som klager på at denne holdningen er utbredt.

 

AtW

Jeg fikk høre av en venn av meg som jobber i LO at det er flere der som mener at bare hvite kan være rasister.

 

De mener svarte kan ikke være rasister fordi de blir undertrykket.

Lenke til kommentar

Jeg fikk høre av en venn av meg som jobber i LO at det er flere der som mener at bare hvite kan være rasister.

 

De mener svarte kan ikke være rasister fordi de blir undertrykket.

 

Ja, der ser man logikken. Kjernen i det jeg vil få frem er at de blir undertrykt.... av hvem? Høyst sannsynlig de som anerkjenner de som undertrykte ut i fra deres preferanser for undertrykkelse.. Jeg tror det var 4-stjerners middag jeg ble oppmerksom på en sak, hvor noen i den såkalte kultur-eliten bydde opp til middag med en naken neger i stua som et klenodium. Hva skal de beundre? Sin egen overlegenhet? Dette er seriøst den kulturelle elitens mentalitet. Det er en grunn til at det er på moten å adoptere afrikanske barn.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Beklager for et relativt sent svar. Jeg forstår hva du mener. Men jeg mener at de såkalte "svake" menneskene i samfunnet diskrimineres mer av de som uttalt forsøker å beskytte de, enn de som faktisk er ærlige om å snakke nedsettende om dem. Jeg etterlyser kun ærlighet. Hvis jeg flyttet til Pakistan ville jeg selvsagt ha mindre innflytelse enn en pakistaner i kulturelle spørsmål. Jeg anerkjenner enhver gruppes kultur og identitet, spesielt de som har sin egen nasjon. Jeg beundrer dem rett og slett. Det er mye glede i å besøke andre kulturer og lære om dem.

 

Du sier jeg tuller, men faktum er at de(altså de svake, som vi har blitt enige om) identifiseres lettere av dem som uttalt er anti-rasister. De er eksperter på å identifisere såkalte "svake" grupper. Jeg anser de slettes ikke som svake, tvert i mot. Men jeg er også ærlig. Det å kunne betrakte en ting, en sak, bare se på den helt nøytralt. Det er viktig. Ikke la følelser spille inn. Både kvinner og innvandrere har fått lide en del for disse venstreorienterte ekstremistene, om jeg får lov. Ta f.eks likestilling...

 

Se for deg en mann med en datter, som søker seg inn på almenn, VGS. Hun får avslag tross gode karakterer fordi skolen har en policy om 50/50 kjønnsfordeling i klassene. Hun blir da nektet skoleplass fordi hun er av hunnkjønn. Er det likestilling? Selvsagt ikke. Politikere er ikke noen allvitende glupinger, tvert i mot, skal vi tro deres ord og handlinger. Uttalte intensjoner er noe helt annet, men det tror jeg det norske folk er godt opplyst om hva er. Totalt irrelevant.

 

Du mener rasisme eksisterer ikke blant folk som mener den hvite rasen er overlegen og at svarte ikke bør blandes med hvite? Rasisme eksisterer bare blant de som ønsker likestilling og lover som prøver å eliminere diskriminering basert på rase?

Ingen har funnet en mate å eliminere diskriminering imot minoriteter uten å diskriminer imot flertall rasen. Det mange glemmer er at pga eksisterende rasisme så har flertall rasen allerede erfare positivt diskriminering som aldri utjevner den liten del negativt diskriminering som eksisterer.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Ja, der ser man logikken. Kjernen i det jeg vil få frem er at de blir undertrykt.... av hvem? Høyst sannsynlig de som anerkjenner de som undertrykte ut i fra deres preferanser for undertrykkelse.. Jeg tror det var 4-stjerners middag jeg ble oppmerksom på en sak, hvor noen i den såkalte kultur-eliten bydde opp til middag med en naken neger i stua som et klenodium. Hva skal de beundre? Sin egen overlegenhet? Dette er seriøst den kulturelle elitens mentalitet. Det er en grunn til at det er på moten å adoptere afrikanske barn.

 

Refererer du til kakestuntet her?

http://www.theguardi...cism-cake-video

 

Her er et bilde av kunstneren.

I dette tilfellet var det en mørk kunstner som gjorde i stand kaken for å "ta rotta på" kulturministeren, som ikke visste hvordan hun skulle reagere på stuntet.

 

Jeg tror alle kan være rasister, men en viss gruppe har langt lavere terskel for å vise det eller være åpen om det. I alle fall har en viss gruppe nesten umulig for å ta stilling til noe som har med kultur og etnisitet å gjøre, som lett og ofte utnyttes av andre.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Jeg fikk høre av en venn av meg som jobber i LO at det er flere der som mener at bare hvite kan være rasister.

 

De mener svarte kan ikke være rasister fordi de blir undertrykket.

Ja, jeg hører stadig om andre som mener disse menneskene eksisterer, jeg har tilgode å faktisk møte de. Har du møtt de, eller har du bare hørt om en venn som har møtt de. (for all del, de finnes sikkert, jeg bare tror det er en svært uvanlig holdning)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg hører stadig om andre som mener disse menneskene eksisterer, jeg har tilgode å faktisk møte de. Har du møtt de, eller har du bare hørt om en venn som har møtt de. (for all del, de finnes sikkert, jeg bare tror det er en svært uvanlig holdning)

 

AtW

Han er en veldig nær venn av meg, så jeg ser ingen grunn til å ikke stole på det han sier. Jeg tror absolutt ikke at de er en majoritet, men mange av de fra LO er svært ekstreme.

 

Det vil være vanskelig for meg å bli kjent med slike mennesker fordi jeg jobber ikke i LO, de er gamle og sinte, og vi vil aldri komme til å bli venner fordi jeg vil bli kraftig irritert over hva som kommer ut av kjeften deres.

Lenke til kommentar

Han er en veldig nær venn av meg, så jeg ser ingen grunn til å ikke stole på det han sier. Jeg tror absolutt ikke at de er en majoritet, men mange av de fra LO er svært ekstreme.

 

Det vil være vanskelig for meg å bli kjent med slike mennesker fordi jeg jobber ikke i LO, de er gamle og sinte, og vi vil aldri komme til å bli venner fordi jeg vil bli kraftig irritert over hva som kommer ut av kjeften deres.

 

Ingen av mine venner sier ting som er riktig 100% av tiden, gjør dine det? Hvor vanlig tror du slike meninger er?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jøder eide slaveskipene og slaver i større grad enn den øvrige befolkningen.

 

Hvit skyld må ende.

 

Jøder er jo hvite, akkurat som Nordmenn er hvite, katolikker er hvite, briter er hvite etc. Så om noen av slavedriverne var jøder eller katolikker ser jeg ikke på som noen overraskelse. De fleste slavedriver var derimot svarte, som solgte afrikanere langs vestkysten.

Lenke til kommentar

Ingen av mine venner sier ting som er riktig 100% av tiden, gjør dine det? Hvor vanlig tror du slike meninger er?

 

AtW

Dette er ikke en av mine venner. Dette er en av mine nærmeste venner. Hvorfor skulle jeg anta at han lyver til meg?

 

Slike meninger er ikke vanlige, men det finnes en del ekstremister gjerne i partier som Rødt og SV. F.eks. ta en titt på denne videoen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yE9Mg_8AwEU

 

Her så hevder fyren at det er facistisk å gi en nyre til sin mamma istedenfor en man ikke kjenner og at han vil trekke lodd om han havner i situasjonen. Han hevder at landegrenser ikke burde eksistere og han sier at SD er udemokratisk, men allikavel truer med bank om SD får majoritet. Dette er ikke en tilfeldig mann på gata, dette er en politiker som burde vite bedre.

 

Når din ideologi må forsvares for enhver pris, så er det ikke uvanlig at de sier seg enig i helt sinnsyke meninger.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Dette er ikke en av mine venner. Dette er en av mine nærmeste venner. Hvorfor skulle jeg anta at han lyver til meg?

 

 

Du har da levd en stund, du vet da godt at folk sier uriktige ting hele tiden, uten at det trenger å være en aktiv løgn for å lure deg. Man har en mengde klassikere som overdrivelser, han har misforstått de, han har hørt noen andre si at noen mener det, men for enkelhets skyld så sier han at det var han selv, han husker feil osv. Hvorfor tror du feks vandrehistorier sprer seg? Fordi folk aktivt ønsker å lure sine nære venner? Neppe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har da levd en stund, du vet da godt at folk sier uriktige ting hele tiden, uten at det trenger å være en aktiv løgn for å lure deg. Man har en mengde klassikere som overdrivelser, han har misforstått de, han har hørt noen andre si at noen mener det, men for enkelhets skyld så sier han at det var han selv, han husker feil osv. Hvorfor tror du feks vandrehistorier sprer seg? Fordi folk aktivt ønsker å lure sine nære venner? Neppe.

 

AtW

Han hørte det selv, det var ikke noe han hørte fra noen. Jeg tror heller ikke han har fått demens. Faktisk er hukommelsen hans veldig god og han kunne nesten fortelle meg hva de sa replikk for replikk.

 

Hvorfor er det så vanskelig for deg å tro at ekstreme mennesker eksisterer?

Lenke til kommentar

Har møtt på noen slike selv. Og forklaringen deres ligger i at rasisme er undertrykking fra toppen og ned. Så siden hvite (menn) kontrollerer samfunnet kan kun hvite være rasister. Så det er en videre omdefinering av ordet 'rasisme', som om vi ikke hadde nok av det. Likevel har de jo et poeng i at minoriteter ofte har det vanskeligere i et samfunn. Men det å blande inn det ladede ordet 'rasisme' i dette vitner kun om hersketeknikker bygget på svak retorikk og svært naive tankesett.

 

Videre er det bare å peke på områder hvor hvite er et mindretall (innvandrerstrøk osv). Her er det ofte de hvite som har det vanskelig. Kan de være rasister da? Personen vil da svare at de hvite bare kan flytte. Noe som igjen vitner m at de lever i en drømmeverden. Som så ofte er 'anti-rasistene' (etter sine egne definisjoner) de største rasistene der ute.

 

Poenget er vel:

 

Har du, dersom du er etnisk norsk, noen gang i ditt liv blitt utsatt for grov hets på grunn av din etniske tilhørighet eller seksualitet?

Jeg kjenner bokstavelig talt ikke en eneste person som har blitt utsatt for noe hets på grunn av konstanter de ble utstyrt med fra fødselen -- utenom to jenter med mor fra Columbia, en iraner, en gutt med far fra midtøsten et sted og to homofile -- pluss en tredje homofil som tok selvmord på grunn av hets.

 

Spør fremmedkulturelle eller mennesker med en tydelig annerledes hudfarge eller en åpent homofil person om vedkommende har blitt utsatt for hets eller vold.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...