Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Skjønner at PS4 er kraftigere, men nekter å tro at XBO ikke klarer å kjøre det spillet med den jalla-grafikken i 1080p 60fps. Må vel være skikkelig lat optimaliseringsjobb.

Bare fordi stilen er cel-shaded betyr ikke det at det er lite som skjer grafisk.

Legg merke til at det er spesielt når det er mye røyk og partikler at Xbox One sliter, det kan tyde på at det er minnebåndbredden som er det store problemet der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fordi stilen er cel-shaded betyr ikke det at det er lite som skjer grafisk.

 

 

Legg merke til at det er spesielt når det er mye røyk og partikler at Xbox One sliter, det kan tyde på at det er minnebåndbredden som er det store problemet der.

 

Forstår at det fortsatt er mye å gjøre, men iom at detaljnivået blir såpass lavt med cel-shading så burde de klart det en del bedre. Mye mer tilgivende å ha dårligere grafikk ved cel-shading. Står fortsatt på mitt at det er latskap fra utviklerne. Hadde det vært en ekslusiv hadde de klart det bedre.

 

Ikke at jeg bryr meg så mye, skal aldri røre det spillet uansett. Transformers har aldri vært min ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør her istedenfor ny tråd.

 

Nå har det seg slikt at en ny konsoll lengter, lei av å spille på 360 sin usle oppløsning og grafikk, og vil oppgradere til enten x-one eller ps4. 

 

Vennekretsen er ca hipp happ, tror jeg har 5-6 med Ps4 og 3-4 med xbox one. 

 

Jeg heller mot Xbox one pga kontrollen, Ps4 føles veldig liten og ubehagelig for min del iallefall, samt at noen av mine favoritt titler (og en av grunnen at lysten for en konsoll) er Forza serien som er på X-one.  Mye morro i de spillene. 

 

Fps spill blir på spill-riggen, ingen grunn til å bry seg om slikt, da jeg mener de er for svake til å spille f.eks bf4 med ønsket fps. :p

 

Hva er smartest å velge?

Dumt å kjøpe konsoll nå?

 

Trenger litt innspill, Takker for svar :)

EDIT: Forresten! Er det en billig måte å få en Xbox/ps4 til å kunne ta imot Displayport kabel? Da jeg vil gjerne bruke swiften som skjerm, men den har kun 1 stk dp. :&

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Med såpass jevn fordeling av kjente som spiller både PS4 og One, og med det du foretrekker vill jeg kanskje selv gått for One :) Å sitte å irritere seg over håndkontrollen over lengre tid er ikke noe morro. Selv om du kanskje kunne blitt vandt med DS4 over tid, er det likevel en risiko å ta. 

 

Xbox One er vel uansett så billig om dagen, så spørst om det er mye å spare ved å vente.

Lenke til kommentar

Trenger litt innspill, Takker for svar :)

EDIT: Forresten! Er det en billig måte å få en Xbox/ps4 til å kunne ta imot Displayport kabel? Da jeg vil gjerne bruke swiften som skjerm, men den har kun 1 stk dp. :&

Gå for konsollen du får mest glede av, og den som har de eksklusive spilla du vil ha, og når det kommer til utganger på konsollene så har begge kun hdmi ut, så vet desverre ikke om noen bra adaptere til den slags

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

DS4 syns jeg har fått nok kjøtt rundt vingene, de va for små og stikkende med DS3 etter min mening. Faktisk en sånn forbedring at jeg foretrekker den frem One sin, ganske morsomt etter å ha vært latterlig kritisk mot DS kontrollen i alle år.

Er enig selv, ds4 var en massiv forbedring fra ds3, noe som også gjør at ps4 har blitt "hovedkonsollen" denne generasjonen til forskjell fra 360 under den forrige.

Lenke til kommentar

 

Trenger litt innspill, Takker for svar :)

EDIT: Forresten! Er det en billig måte å få en Xbox/ps4 til å kunne ta imot Displayport kabel? Da jeg vil gjerne bruke swiften som skjerm, men den har kun 1 stk dp. :&

Gå for konsollen du får mest glede av, og den som har de eksklusive spilla du vil ha, og når det kommer til utganger på konsollene så har begge kun hdmi ut, så vet desverre ikke om noen bra adaptere til den slags

 

Xbox One har faktisk både hdmi inn og ut. Trodde faktisk jeg hadde fått en defekt xbox one når jeg koblet til min får jeg fikk ikke noe bilde når jeg skrudde den på helt til jeg tittet bak og fant ut jeg hadde koblet hdmi kabelen feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det at XOne selger dårlig, kommer bare til å skape en større satsning på GPU/CPU/APU neste generasjon.

 

Både Sony og Microsoft kommer til å satse skyhøyt neste gang. Ettersom de har skjønt at folk er ute etter konsollen med kraftigst hardware.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det at XOne selger dårlig, kommer bare til å skape en større satsning på GPU/CPU/APU neste generasjon.

 

Både Sony og Microsoft kommer til å satse skyhøyt neste gang. Ettersom de har skjønt at folk er ute etter konsollen med kraftigst hardware.

 

Ved lansering var folk ute etter den ene konsollen som ikke gjorde absolutt alt galt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Det at XOne selger dårlig, kommer bare til å skape en større satsning på GPU/CPU/APU neste generasjon.

 

Både Sony og Microsoft kommer til å satse skyhøyt neste gang. Ettersom de har skjønt at folk er ute etter konsollen med kraftigst hardware.

 

Ved lansering var folk ute etter den ene konsollen som ikke gjorde absolutt alt galt. 

 

Det vil de forsåvidt være ved neste lansering også. Microsoft sitt største problem ved annonsering var at de ikke forklarte godt nok hva de forskjellige funksjonene faktisk ville være.

Lenke til kommentar

Morsomt du nevner det, mtp hva Sony drev på med i forrige generasjon. Hadde Sony hatt noen skam overhodet så hadde de bedt dypt om unnskyldning og trekt seg ut av industrien. Ingen selskap vil kunne gjøre så mye galt at det i det hele tatt kommer i nærheten av Sonys skandale, allikevel selger Sony pleisteisjen-maskiner ene og alene pga merke og flokkmentalitet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Morsomt du nevner det, mtp hva Sony drev på med i forrige generasjon. Hadde Sony hatt noen skam overhodet så hadde de bedt dypt om unnskyldning og trekt seg ut av industrien. Ingen selskap vil kunne gjøre så mye galt at det i det hele tatt kommer i nærheten av Sonys skandale, allikevel selger Sony pleisteisjen-maskiner ene og alene pga merke og flokkmentalitet. 

Kan du utdype hva du mener med dette? Vet du setter Xbox og Microsoft ganske høyt oppe på den guddommelige listen men likevel.

Lenke til kommentar

 

 

Trenger litt innspill, Takker for svar :)

EDIT: Forresten! Er det en billig måte å få en Xbox/ps4 til å kunne ta imot Displayport kabel? Da jeg vil gjerne bruke swiften som skjerm, men den har kun 1 stk dp. :&

Gå for konsollen du får mest glede av, og den som har de eksklusive spilla du vil ha, og når det kommer til utganger på konsollene så har begge kun hdmi ut, så vet desverre ikke om noen bra adaptere til den slags

 

Xbox One har faktisk både hdmi inn og ut. Trodde faktisk jeg hadde fått en defekt xbox one når jeg koblet til min får jeg fikk ikke noe bilde når jeg skrudde den på helt til jeg tittet bak og fant ut jeg hadde koblet hdmi kabelen feil.

 

i know, men det hadde ikke noe med spørsmålet hans så tenkte det ikke var relevent å nevne

 

og til dere andre Dont feed the TROLL

Lenke til kommentar

 

 

Det at XOne selger dårlig, kommer bare til å skape en større satsning på GPU/CPU/APU neste generasjon.

 

Både Sony og Microsoft kommer til å satse skyhøyt neste gang. Ettersom de har skjønt at folk er ute etter konsollen med kraftigst hardware.

 

Ved lansering var folk ute etter den ene konsollen som ikke gjorde absolutt alt galt. 

 

Det vil de forsåvidt være ved neste lansering også. Microsoft sitt største problem ved annonsering var at de ikke forklarte godt nok hva de forskjellige funksjonene faktisk ville være.

 

 

Det var fordi Microsoft selv ikke visste hva de ville.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...