Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke så lett å bedømme ut fra en video, men virker ikke som det har så særlig innvirkning på opplevelsen av spillet, i alle fall ikke for meg. Men så påvirker ikke framerate meg så mye generelt heller, kun i spill som krever veldig høy presisjon at det kan være plagsomt.

 

Må si meg enig der, hadde aldri spillt både Demon og Dark souls til jeg fikk platinum i begge viss framerate hadde brydd meg mer enn hvor bra spilla var, er ikke noe spesielt grafikkhore selv, men greit med stabil 60 fps i skytespill og bilspill....

Lenke til kommentar

Dere som ikke reagerer på denne type visuell ytelse, anse dere som heldige. Husker min første flatskjerm, LCD med sterke farver, superfornøyd og lykkelig uvitende. Etter vært var det noe som irriterte med bildet og spillfølelsen uten at jeg skjønte hva. Gikk på nett og lærte om hakkete panoreringer og input lag og vips var jeg blitt ulykkelig velinformert. Men det var desto mer tilfredstillende å få en ny plasma i hus :)

 

Kommer sannsynligvis fortsatt til å spille DR3 men nyhetene om teknisk svak ytelse er skuffende, er ofte nede i 20fps og lavere ved zombie slakting (et ganske viktig element), det er rett og slett patetisk. Satt i sammenheng med xbox sin historie som lett å utvikle for får det meg til å lure på hvilke fler "fremskritt" geniene hos MS har foretatt.

 

Ryktene om at MS har bygd opp x1 online infrastrukturen mer lik PS3 enn 360 gjør meg også ekstremt bekymret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Dere som ikke reagerer på denne type visuell ytelse, anse dere som heldige. Husker min første flatskjerm, LCD med sterke farver, superfornøyd og lykkelig uvitende. Etter vært var det noe som irriterte med bildet og spillfølelsen uten at jeg skjønte hva. Gikk på nett og lærte om hakkete panoreringer og input lag og vips var jeg blitt ulykkelig velinformert. Men det var desto mer tilfredstillende å få en ny plasma i hus :)

 

Kommer sannsynligvis fortsatt til å spille DR3 men nyhetene om teknisk svak ytelse er skuffende, er ofte nede i 20fps og lavere ved zombie slakting (et ganske viktig element), det er rett og slett patetisk. Satt i sammenheng med xbox sin historie som lett å utvikle for får det meg til å lure på hvilke fler "fremskritt" geniene hos MS har foretatt.

 

Ryktene om at MS har bygd opp x1 online infrastrukturen mer lik PS3 enn 360 gjør meg også ekstremt bekymret.

 

 

gi det litt tid, det her er snakk om software "problemer"

det kan virke som MS ikke hadde planer om å lansere Xbone i år kanskje ikke før sent neste år, men siden sony kom nå

kan det være forklaringen på hvorfor MS har blitt tatt såpass på senga, og spillene som kommer nå egentlig hadde bedre tid på seg.

jeg bare synser...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Men nå har Sony lagt ut brukervilkårene som gjelder for PlayStation 4, og der skrives det at du ikke har lov til å selge spillene dine videre.

Tull og tøys. Står ikke noe om det der. Og det er vilkårene for: PS one, PlayStation®2, PlayStation®Portable, PlayStation®3, PlayStation®Vita and PlayStation®4 systems. Ikke for PS4 bare.

 

Hvis du tenker på det som står under punkt 6 så betyr vel det at du ikke kan videreselge "koden", altså selve softwaren. I bunn og grunn, du har ikke lov å kopiere opp spillet på egne blu-rayer og selge de. Eller å selge de digitalt. Samme gjelder for alt av kommersielle spill og filmer.

Lenke til kommentar

For utviklere er selvsagt kjent for å være hundre prosent ærlige om sitt til produkt, og pleier aldri å overdrive for ikke å snakke om direkte løgn for å få eget produkt til å se bedre ut?

 

Lov å bruke hodet litt og.

For et spill som ikke er offisielt utgitt enda, til en konsoll som heller ikke er offisielt utgitt enda så er det 100% åpenbart at den beste (og omtrent eneste) kilden til korrekt informasjon er de som lager sjiten. Har utgiver en egeninteresse? Åpenbart. Er det noen alternativer? Nei. Ergo må vi høre på hva de forteller inntil konsoll og spill er ferdig oppdatert og kobla til flatskjermen i stua.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

PS4, Xbox One “too limited” for Oculus Rift, says inventor

 

http://www.vg247.com/2013/11/12/ps4-xbox-one-too-limited-for-oculus-rift-says-inventor/

 

Viss han som fant opp Oculus rift mener next gen konsoller må kjøre 1080p 60hz fra dag 1 så må jeg bare le, kan ikke forvente spillutviklere skal finne beste løsninga på spilldrivere og perfeksjonere spilla fra dag 1 da hadde konsollene vert ubrukelige innen 3-5år å da hadde hverken sony eller ms vert happy med sine 8-10års planer

 

Edit: ikke rart sony har startet egenproduksjon av VR briller

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, PS3 spiller 3D Blu Ray, Xbox One og PS4 gjør ikke det -ved launch. Litt snodig kanskje o.O

 

Ps4 vil kunne spille 3d bluray etter man har innstallert dag 1 oppdateringa men xbox one vil kanskje adde dette senere....

 

Kilde: http://www.hdtvtest.co.uk/news/xbox-3d-201311113434.htm

 

&

 

http://www.engadget.com/2013/11/09/xbox-one-ps4-3d-blu-ray-playback/

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...