Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

haha, tror du det har noe med kraften til xbone å gjøre, at et slik spill ikke kan kjøres i 1080p?

man skjønner at noe ikke er som det stemmer, tviler sterkt på at det har noe med kraften å gjøre.

 

f.eks Titanfall, hvorfor ser det ikke x antall gangere bedre ut på xbone kontra Xbox 360 som er ekstremt mye svakere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror og håper det har noe med devkittet som MS har gitt ut. Jeg har begge maskinene, og selv om PS4 blir denne generasjonens multiplattform så håper jeg ikke Xbox One komer til slite med å få 1080p. Titanfall som ikke har all verdens med grafikk å skryte av sliter også noen ganger helt sinnsykt med fps drop på Xbox One. Forza 5 derimot kjører stabilt. Så lenge The Crew og Forza Horizon 2 kjører 1080p og stabilt fps så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis det er det som er greia med Xbone, vil de fleste spill som er utviklet fram til nå ha dette "problemet" noe som ser ut til å stemme.. da får vi nok ikke se noen spill som utnytter xbone sikkelig før om tidligst 1 år

Lenke til kommentar

haha, tror du det har noe med kraften til xbone å gjøre, at et slik spill ikke kan kjøres i 1080p?

man skjønner at noe ikke er som det stemmer, tviler sterkt på at det har noe med kraften å gjøre.

 

f.eks Titanfall, hvorfor ser det ikke x antall gangere bedre ut på xbone kontra Xbox 360 som er ekstremt mye svakere?

Haha, tviler du ett sekund på at spillet hadde kjørt i 1080p om Xbox one var 50% kraftigere?

 

Det er i utgangspunktet avgjørelsen å gå for ddr3 og 32 MB esram som utviklerene sliter med. Punktum finale.

Lenke til kommentar

hvis det er det som er greia med Xbone, vil de fleste spill som er utviklet fram til nå ha dette "problemet" noe som ser ut til å stemme.. da får vi nok ikke se noen spill som utnytter xbone sikkelig før om tidligst 1 år

Og ps4 utviklerverktøyene blir bedre og utviklerene vil sikkert ikke utnytte hw før om 2-3 år. Dette er jo ikke noe som er unikt for Xbox one.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

haha, tror du det har noe med kraften til xbone å gjøre, at et slik spill ikke kan kjøres i 1080p?

man skjønner at noe ikke er som det stemmer, tviler sterkt på at det har noe med kraften å gjøre.

 

f.eks Titanfall, hvorfor ser det ikke x antall gangere bedre ut på xbone kontra Xbox 360 som er ekstremt mye svakere?

Haha, tviler du ett sekund på at spillet hadde kjørt i 1080p om Xbox one var 50% kraftigere?

 

Det er i utgangspunktet avgjørelsen å gå for ddr3 og 32 MB esram som utviklerene sliter med. Punktum finale.

 

 

nei tviler ikke på det, og jeg gidder ikke å ta den diskusjonen med deg igjen.

men hvis du skal få meg til å tru at 6 kjerners cpu, 8gb ram og et relativt heftig skjermkort ikke skal klare å dra Trails i 1080p, den må du lengere inn i sony skogen med

 

det samme skjedde med PS3 i starten, dårlig sdk, hva skjedde med ps3? jo den ble på nivå med xbox 360.

hvorfro kan ikke det samme gjelde Xbox one?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

 

haha, tror du det har noe med kraften til xbone å gjøre, at et slik spill ikke kan kjøres i 1080p?

man skjønner at noe ikke er som det stemmer, tviler sterkt på at det har noe med kraften å gjøre.

 

f.eks Titanfall, hvorfor ser det ikke x antall gangere bedre ut på xbone kontra Xbox 360 som er ekstremt mye svakere?

Haha, tviler du ett sekund på at spillet hadde kjørt i 1080p om Xbox one var 50% kraftigere?

 

Det er i utgangspunktet avgjørelsen å gå for ddr3 og 32 MB esram som utviklerene sliter med. Punktum finale.

 

 

nei tviler ikke på det, og jeg gidder ikke å ta den diskusjonen med deg igjen.

men hvis du skal få meg til å tru at 6 kjerners cpu, 8gb ram og et relativt heftig skjermkort ikke skal klare å dra Trails i 1080p, den må du lengere inn i sony skogen med

 

det samme skjedde med PS3 i starten, dårlig sdk, hva skjedde med ps3? jo den ble på nivå med xbox 360.

hvorfro kan ikke det samme gjelde Xbox one?

 

 

Jaja, du får tro hva du vil. Og i stedet for å bruke ord som sony skog etc så kan du argumentere for deg i stedet.

MS har gått i samme fella som Sony gjorde sist, de gjorde det for vanskelig for utviklerene. Sony lærte av det sist og spurte derfor utviklerene denne gangen hvordan de ønsket det.

MS hadde store planer for OS'et sitt og trengte derfor 8 GB ram, problemet var at 8 GB GDDR var for dyrt, og derfor gikk de for DDR3 og ESRAM kombinasjonen. Samtidig satset de på kinect, og laget et avansert og dyrt kamera. Sony gikk for 4GB DDR5 minne, men så muligheten på slutten av utviklingstiden å øke til 8GB.

MS sin satsing på kinect og ønske om å dedikere mye ram til OS'et gjør at mange mange spill til konsollene vil være underlegen ps4 versjonen, og det i større grad en forrige generasjon. Så enkelt er det. ESRAM + DDR3 gjør det vanskeligere for utviklerene, 40% Svakere GPU gjør ikke saken bedre, samt 10% av ressurser dedikert til OS.

MS kommer nok til å senke kravene til hva OS'et krever, tweake utviklereverktøyene etc, men den vil aldri trylle frem kraften den mangler for å nå igjen Xbox one.

Men slapp av, Trials er nok like morro i 900P som i 1080P.

 

Tenkte akkurat som deg i forrige generasjon, men ta et råd fra meg. Aksepter at Xbox one er svakere og kos deg med spillene uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

i alle dager.. det er da ingen som mener xbox one er like kraftig som PS4

har ingen problem med at trails er hvilket som helst spill er i 900p.

bryr meg ikke om tall, er ikke besatt av grafikk.

 

jeg får det bare ikke til å stemme at en så kraftig maskin ikke klarer Trails i 1080p

det er noe som skurrer og det skjønner du også

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

haha, tror du det har noe med kraften til xbone å gjøre, at et slik spill ikke kan kjøres i 1080p?

man skjønner at noe ikke er som det stemmer, tviler sterkt på at det har noe med kraften å gjøre.

 

f.eks Titanfall, hvorfor ser det ikke x antall gangere bedre ut på xbone kontra Xbox 360 som er ekstremt mye svakere?

Ingen av de svært bra ut på noen måte :p Eller kjører særlig bra dessverre. Er vel dårlige utviklerverktøy kombinert med svakere hardware vi ser.

Lenke til kommentar

 

Nei om man ser på specsen så skurrer det ikke.

 

Hvilken oppløsning hadde Forza 5? Hvilken FPS hadde Forza 5?

Hva er grunnen til at det spillet kan kjøre på måten det kjører og ikke Trials?

Siden du er eksperten så spør jeg deg.

 

 

Forza 5 kuttet mange hjørner for å oppnå 1080p og 60 fps. Blant annet var dette vesentlige ting som væreffekter, dag -og nattsyklus, og omgivelser rundt banen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei om man ser på specsen så skurrer det ikke.

 

Hvilken oppløsning hadde Forza 5? Hvilken FPS hadde Forza 5?

Hva er grunnen til at det spillet kan kjøre på måten det kjører og ikke Trials?

Siden du er eksperten så spør jeg deg.

Er ingen ekspert, men du fikk to fine svar over så kommer ikke med noen videre kommentar.

Lenke til kommentar

 

Nei om man ser på specsen så skurrer det ikke.

 

Hvilken oppløsning hadde Forza 5? Hvilken FPS hadde Forza 5?

Hva er grunnen til at det spillet kan kjøre på måten det kjører og ikke Trials?

Siden du er eksperten så spør jeg deg.

 

 

Jeg tror ikke du helt har fortått dette med oppløsning og FPS. Xbox har ingen problemer med å kjøre spill i 1080/60FPS, den kan sikkert kjøre 120FPS også.

MEN......for å kjøre spillene i 1080/60 så må detaljene/effekter i spillet justeres ned i forhold til hvis spillet kjører 900/30.

Dette er ingen problemer med ekslusive spill. Da er det bare å si vi skal ha spillet i 1080, også putter man på så mange detaljer som er mulig uten at det går ut over flyten.

 

Men, når det kommer til multiplattform så må det gjøres noen valg:

-De kan lage et spill som kjører like bra på begge konsollene, men da utnytter de ikke potensialet i den beste konsollen.

-De kan lage et så bra/pent spill som mulig for den beste konsollen, også senker de oppløsning/FPS slik at spillet også kan kjøre på den nest beste med samme detaljnivå/effekter

-De kan lage et så bra/pent spill som mulig for den beste konsollen, også senker detaljnivået/fjerne effekter slik at spillet også kan kjøre på den nest beste med samme oppløsning/FPS.

 

Så langt har spillprodusenten gått for alternativ 2, og det trur jeg er det smarteste valget. Men jeg mistenker at du skulle ønske de gikk for valg 1.

Endret av Houdini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei om man ser på specsen så skurrer det ikke.

 

Hvilken oppløsning hadde Forza 5? Hvilken FPS hadde Forza 5?

Hva er grunnen til at det spillet kan kjøre på måten det kjører og ikke Trials?

Siden du er eksperten så spør jeg deg.

 

 

Jeg tror ikke du helt har fortått dette med oppløsning og FPS. Xbox har ingen problemer med å kjøre spill i 1080/60FPS, den kan sikkert kjøre 120FPS også.

MEN......for å kjøre spillene i 1080/60 så må detaljene/effekter i spillet justeres ned i forhold til hvis spillet kjører 900/30.

Dette er ingen problemer med ekslusive spill. Da er det bare å si vi skal ha spillet i 1080, også putter man på så mange detaljer som er mulig uten at det går ut over flyten.

 

Men, når det kommer til multiplattform så må det gjøres noen valg:

-De kan lage et spill som kjører like bra på begge konsollene, men da utnytter de ikke potensialet i den beste konsollen.

-De kan lage et så bra/pent spill som mulig for den beste konsollen, også senker de oppløsning/FPS slik at spillet også kan kjøre på den nest beste med samme detaljnivå/effekter

-De kan lage et så bra/pent spill som mulig for den beste konsollen, også senker detaljnivået/fjerne effekter slik at spillet også kan kjøre på den nest beste med samme oppløsning/FPS.

 

Så langt har spillprodusenten gått for alternativ 2, og det trur jeg er det smarteste valget. Men jeg mistenker at du skulle ønske de gikk for valg 1.

 

At Trials skal være mer krevende å få kjørt virker veldig merkelig. Uansett om det er et multiplattformspill, så er det arcade-spill. Skal liksom arcade-spillet Trials være mer ressurs-krevende enn det Forza 5 er? Nei du, den ser jeg ikke, og det er nok mer en bortforklaring fra Trials-studioet for at de ikke gidder å ta seg tid med å optimalisere spillet godt nok for XO. Selv hadde jeg ikke kjøpt dette spillet på XO, det kan jeg slå fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...