Gå til innhold

Uten Kinect fungerer ikke Xbox One (XBO)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kansje nintendo har noe å lære angående å merke spill da. Ser ikke helt hvordan det er relevant for denne saken men...

 

Det er et eksempel som viser ganske godt at spillutgivere ikke alltid markerer at spillet bruker en eller annen funksjon. Strengt tatt kan jeg knapt huske å ha sett et spill der coveret markerer hvilken standardmaskinvare som brukes, bortsett fra Nintendo, som viser hvilke kontrollmuligheter man har på Wii-coveret. Det kan godt være tett på samtlige Xbox One-spill bruker Kinect til et eller annet, men det er jo en enorm forskjell på mulighet til å tulle i menyer og krav om å bruke for å komme videre i spillet. Vil man se dette på coveret?

Lenke til kommentar

 

Det er et eksempel som viser ganske godt at spillutgivere ikke alltid markerer at spillet bruker en eller annen funksjon. Strengt tatt kan jeg knapt huske å ha sett et spill der coveret markerer hvilken standardmaskinvare som brukes, bortsett fra Nintendo, som viser hvilke kontrollmuligheter man har på Wii-coveret. Det kan godt være tett på samtlige Xbox One-spill bruker Kinect til et eller annet, men det er jo en enorm forskjell på mulighet til å tulle i menyer og krav om å bruke for å komme videre i spillet. Vil man se dette på coveret?

 

Se her er baksiden på forza horizon: http://bildr.no/view/1622244

Her har du bokser i lysegrønt for signelplayer funksjoner, mørke grønne bokser for Xbox live funksjoner, og lilla for kinect fuksjoner. Som man ser står det 'kinect sensor optional' som betyr at du kan spille gjennom hele spillet uten å bruke noe kinect.

 

Og dette er ikke bare på Microsoft sine egene titler: http://bildr.no/view/1622248

Her ser du baksiden av DOA5 og Borderlands 2,

 

Du vil finne denne type merking bak på alle 360 spill, og det var samme type merking på alle xbox spill. Dette er ikke noe utgiver bestemmer, det er noe Microsoft krever at er der.

 

Hvis er spill er merket 'kinect required' kan du forvente at du må bruke kinecten på en eller annen måte, hvis det står 'kinect optional' vil ingen viktig del av spillet kreve kinect.

Lenke til kommentar
Du glemte å si at det det gis at mange ganger flere spill på PC enn konsoll.
Han husket i det minste å påpeke at det er mer jobb å koble en kabel fra hdmi-port på pc til en TV enn det er å koble en kabel fra hdmi-port på konsoll til en TV. ;-)

 

Må bare si at det ikke er mer jobb å koble HDMI fra PC kontra konsoll, men med konsoll får du en mer helhetlig pakke, alle drivere er der, du slipper å bruke tastatur + mus (deilig med 1 kontroll på konsoll) og du slipper å tenkte på inntillinger på grafikk (selv om jeg gjerne skulle hatt det ;) ) konsoll er mer helhetlig mens en PC med windows er mer makk rett og slett. Ja du får flere funksjoner på PC og multitasking på det beste, men praktisk er det ikke visst du skal slenge deg ned i sofaen å game (det dukker alltid opp en eller anne update, enten av program, windows eller drivere). Da har jeg fått sagt mitt, motargument mottas gjerne ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slipper å bruke tastatur og mus, faktisk...

 

Nei, man har ikke *muligheten* til å bruke tastatur og mus.

Du "slipper" å bruke tastatur og mus på PC og, bare til opplysning.

Nesten alle PC-spill støtter gamepad. Ellers er jo joy2key fine saker da.

 

EDIT: Det er bare å skru av automatiske oppdateringer på PC. Det regner jeg med de fleste som er over gjennomsnittet interessert gjør. Her er autooppdateringer kun aktivert på antivirus-programmet.

Endret av MDD
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Du glemte å si at det det gis at mange ganger flere spill på PC enn konsoll.
Han husket i det minste å påpeke at det er mer jobb å koble en kabel fra hdmi-port på pc til en TV enn det er å koble en kabel fra hdmi-port på konsoll til en TV. ;-)

 

Kan ikke forstå at det skal være vanskeligere å koble en PC til en TV som en konsoll. Akkurat samme greia.

 

Uansett hvis dette stemmer:

 

http://www.extremetech.com/gaming/139706-microsofts-new-kinect-patent-goes-big-brother-will-spy-on-you-for-the-mpaa

 

Hjelpe meg. Aldri likt Xbox og kommer aldri til å like Xbox One heller. Here we go PS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen interesse av Kinect. Det er tydelig at Xbox ikke lenger er noen dedikert spillkonsoll. Var forberedt på å svelge noen kameler, men nå begynner det å gå for langt. Skal ikke se bort i fra at Microsoft vill lempe på kravene hvis mange nok protesterer, så stem med lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se her er baksiden på forza horizon: http://bildr.no/view/1622244

Her har du bokser i lysegrønt for signelplayer funksjoner, mørke grønne bokser for Xbox live funksjoner, og lilla for kinect fuksjoner. Som man ser står det 'kinect sensor optional' som betyr at du kan spille gjennom hele spillet uten å bruke noe kinect.

 

Og dette er ikke bare på Microsoft sine egene titler: http://bildr.no/view/1622248

Her ser du baksiden av DOA5 og Borderlands 2,

 

Du vil finne denne type merking bak på alle 360 spill, og det var samme type merking på alle xbox spill. Dette er ikke noe utgiver bestemmer, det er noe Microsoft krever at er der.

 

Hvis er spill er merket 'kinect required' kan du forvente at du må bruke kinecten på en eller annen måte, hvis det står 'kinect optional' vil ingen viktig del av spillet kreve kinect.

 

Ingenting av dette handler om standardutstyr. Kinect på Xbox 360, minnekort og ratt alle sammen eksempler på ekstra maskinvare, og flerspillerstøtte krever ekstra kontrollere. Det er selvsagt helt essensielt å merke det i slike tilfeller.

 

Hvor mange Xbox-titler er imidlertid merket med "controller required"? Dersom samtlige Xbox One-eiere har en Kinect er det helt klart en mulighet for at Microsoft ikke ser poenget med å kommentere hvorvidt og hvordan spillet bruker Kinect i tydelige faktabokser på coveret, akkurat som Nintendo ikke spesifiserer om man må bruke d-pad, trykkskjerm eller blåsing til å styre 3DS-spillet.

Lenke til kommentar

Okapi:

 

Det finnes kansje en fantasiverden hvor det merkes at konsollspill krever å bli merket at de trenger kontroller.

 

Men i den virkelige verden finnes det ett minimum av fornuft, og vi kan bruke historien til å si noe om hva som skjer i fremtiden. Og dermed kan vi si at xbox one spill er tydelig merket for alle spesielle funksjoner som kreves i spillet..

Lenke til kommentar

De er ikke merket med at de trenger kontroller fordi det er en selvfølge at alle spillere eier en slik. Det er ingen selvfølge at de har en ekstra kontroller, et ratt, eller tilstrekkelig med diskplass for installasjon, derfor merkes det for slikt. Samtlige Xbox One-eiere har en Kinect.

Lenke til kommentar

La meg komme med ett like latterlig motargument:

De vil merke det på spillet fordi hvis de ikke gjør de vil de bli saksøkt av en mann som har amputert en arm og kan dermed ikke veive i luften med 2 armer.

 

Det er først og fremst latterlig fordi mannen også hadde hatt problemer med de fleste kontrollerbaserte spill.

Lenke til kommentar

Grøss! :ohmy: Trodde det der bare var halvfleipete slippery slope-kommentarer, men de har altså bedt om en patent på det?

 

“The users consuming the content on a display device are monitored so that if the number of user-views licensed is exceeded, remedial action may be taken.”

 

Jeg mangler ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah, mener du virkelig det? Se på PS4, de gjør det riktig. Hvorfor klapper du degselv for å ha gått over til PC? Jeg spiller både PS3 og PC, og foretrekker PS3.

PC spill er billigere, men du må hoste opp noen tusen i året om du ønsker å ha den beste grafikken, du får noen skikkelig rævva ports, noen spill blir released mye senere for PC, mangle fler hackers på PC i online spill, kontroller og stor skjerm er bedre (Kan vel koble dette til PC, men mer jobb), de aller fleste PC spill krever always-online og det er mange kjempe bra exlusives til konsoll som aldri kommer til PC (Uncharted, God of War, inFamous, Halo (?) og mange fler). Eneste grunnen jeg spiller på PC er for TF2 eller Dota.

 

Nei. Du må ikke hoste opp noen tusen i året for å få "den beste grafikken". Og hva er det egentlig du legger i dette uttrykket? Jeg har spilt Metro: Last Light med min PC. Jeg satte alle grafikkinstillinger på det høyeste, foruten noen ting som SSAO og tesselation. Spillet gikk helt fint på min PC, og jeg har ikke oppgradert min PC siden... jeg kan ikke en gang huske. Det må være minst et år siden. Og det var et Geforce GTX 560TI, et kort som slettes ikke var særlig dyrt. De som vil kan oppgradere sine PC'er, men de som ikke vil, trenger ikke det. Om man kjøper litt smart, får man billige deler som varer i flere år. Metro Last Light kan skaleres helt ned på Medium, kanskje enda lavere, på en PC før det begynner å se ut som et konsollspill. Og spillet kan vel spilles med Medium/low settings av en PC som sikkert er 3-4 år gammel nå. Så hva er dette å klage over? Er det forferdelig at man har muligheten til å oppgradere? At man har muligheten å spille spill med bedre grafikk enn konsollene?

 

... Og dette med ports... prøver du å si at PS3 ikke fikk rævva ports?

 

Hvordan er det "mer jobb" å koble en kabel fra en PC til en TV, enn det er å koble en kabel fra en konsoll til en TV? Du vet vel at når du plugger kabelen inn i PC'en, så vil bildet automatisk vises på TV'en? Det kommer også en meny opp - automatisk - hvor du kan velge om du vil ha skrivebordet duplisert over de to skjermene dine, eller om du vil at skrivebordet på den ene skjermen skal fortsette på siden av den andre (om du faktisk har to skjermer koblet til). Hva er det du legger i dette? Det samme gjelder håndkontrollere. Du plugger dem inn, så fungerer de automatisk.

Hva er det som er mer jobb?

 

I dag finnes det vel - foruten MMOs - en håndfull spill som krever at du kontinuerlig er på internett for å spille dem. Disse er SimCity, Diablo 3 og... tja, det finnes sikkert noen flere også. Jeg kommer ikke på noen. Ubisoft har for lengst sluttet med dette, og har fjernet always-online DRM fra tidligere spill som hadde denne formen for DRM før. Selv om Ubisoft ikke hadde gjort dette, ville det fortsatt vært helt feil å si at "de aller fleste" PC spill krever always-online. Faktisk er det en latterlig liten brøkdel.

 

Så nei, ikke fuck konsoll :D Kjøp deg PS4! Skjønner ikke hvorfor denne nyheten kommer som noe sjokk, da Xbox alltid har vært søppel.

 

Uten noen form for reflektering over dette tåpelige utsagnet, virker du ikke som mye mer enn en Playstation fanboy.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Grøss! :ohmy: Trodde det der bare var halvfleipete slippery slope-kommentarer, men de har altså bedt om en patent på det?

 

Jeg mangler ord.

 

Ye hvis man kommenterer dette eller lignende shit MS og de andre store gjør blir man som regel satt i "paranoidboksen" sin mens de fleste overser alt som har med privacy å gjøre.

 

Det er jo en grunn til at man må ha plugget i Kinect hele tiden, og nei det er ikke for å gjøre det lettere for deg å skru på Xboxen eller w/e :p Å tro det blir for dumt.

Lenke til kommentar

Nei. Du må ikke hoste opp noen tusen i året for å få "den beste grafikken". Og hva er det egentlig du legger i dette uttrykket? Jeg har spilt Metro: Last Light med min PC. Jeg satte alle grafikkinstillinger på det høyeste, foruten noen ting som SSAO og tesselation. Spillet gikk helt fint på min PC, og jeg har ikke oppgradert min PC siden... jeg kan ikke en gang huske. Det må være minst et år siden. Og det var et Geforce GTX 560TI, et kort som slettes ikke var særlig dyrt. De som vil kan oppgradere sine PC'er, men de som ikke vil, trenger ikke det. Om man kjøper litt smart, får man billige deler som varer i flere år. Metro Last Light kan skaleres helt ned på Medium, kanskje enda lavere, på en PC før det begynner å se ut som et konsollspill. Og spillet kan vel spilles med Medium/low settings av en PC som sikkert er 3-4 år gammel nå. Så hva er dette å klage over? Er det forferdelig at man har muligheten til å oppgradere? At man har muligheten å spille spill med bedre grafikk enn konsollene?

 

... Og dette med ports... prøver du å si at PS3 ikke fikk rævva ports?

 

Hvordan er det "mer jobb" å koble en kabel fra en PC til en TV, enn det er å koble en kabel fra en konsoll til en TV? Du vet vel at når du plugger kabelen inn i PC'en, så vil bildet automatisk vises på TV'en? Det kommer også en meny opp - automatisk - hvor du kan velge om du vil ha skrivebordet duplisert over de to skjermene dine, eller om du vil at skrivebordet på den ene skjermen skal fortsette på siden av den andre (om du faktisk har to skjermer koblet til). Hva er det du legger i dette? Det samme gjelder håndkontrollere. Du plugger dem inn, så fungerer de automatisk.

Hva er det som er mer jobb?

 

I dag finnes det vel - foruten MMOs - en håndfull spill som krever at du kontinuerlig er på internett for å spille dem. Disse er SimCity, Diablo 3 og... tja, det finnes sikkert noen flere også. Jeg kommer ikke på noen. Ubisoft har for lengst sluttet med dette, og har fjernet always-online DRM fra tidligere spill som hadde denne formen for DRM før. Selv om Ubisoft ikke hadde gjort dette, ville det fortsatt vært helt feil å si at "de aller fleste" PC spill krever always-online. Faktisk er det en latterlig liten brøkdel.

 

 

 

Uten noen form for reflektering over dette tåpelige utsagnet, virker du ikke som mye mer enn en Playstation fanboy.

 

For bare å svare på noe av dette, de fleste spill krever at du er online for å starte de. Alle steam spill, alle uPlay spill og alle spill jeg har i Origin. Og jo, Xbox har alltid vært søppel sammenlignet med Playstation. Bare se på 360 og PS3: PS3 hadde innebygd blu-ray, flere og bedre exclusives, bedre maskinvare, PS3 skrapte ikke opp skivene til spilleren, PS3 hadde ingen red rings of death, PS3 hadde gratis online. Dette er ikke fanboyism, dette er rene fakta.

 

Nå drar de dette stuntet med at de skal ha kinect koblet til hele tiden, og den hører deg alltid, ren overvåkning. De skal ha betalt om du kjøper brukte spill eller låner spill fra venner. Xbox One har 50% mindre ren kraft enn PS4 (http://n4g.com/news/...one-says-report).

Man ser jo også på PS3/Xbox 360 exclusives. Sammenlign Uncharted med Halo, så ser du forskjellen.

 

Xbox One er en fjernkontroll til Tv'en, enkelt og greit. Flaut at MS har innsett at de har tapt så hardt at de får ansatte til å sitte bak under pressekonferansen og klappe når ingen andre gjør det. (http://n4g.com/news/...-from-the-press)

 

Dette dekker vel "Xbox er søppel" påstanden min, jeg er ingen fanboy. Hadde Xbox vært bedre enn PS så hadde jeg kjøpt det, og brukt det, men sannheten er at Xbox aldri har vært, og vil aldri bli den bedre konsollen.

 

EDIT: Her kan man jo lese litt om hvor mye Microsoft bryr seg om kundene sine, og hvordan de våger å svare på en slik frekk måte er over min fatteevne:

http://thenextweb.co...ntric-approach/

Endret av Genki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...