Gå til innhold

- Slutt å stjele Game of Thrones!


Anbefalte innlegg

Handler ikke om størrelse på TV'en du skal se det på, handler oftere om hvor nærme du sitter, du ser nok oftere forskjell på kvalitet når du ligger i senga med en laptop eller tablet enn når du ser det på TV'en flere meter unna. Ja finnes noen gode encodere men da må du vite hva du skal se etter og ikke laste ned alt søppelet som er maket HD eller BD, da rasker du ofte med deg alt søppelet til scenen og amatør p2p verden.

 

er ikke så vanskelig syns jeg, er altid info om filen som man kan lese før man laster ned. og det sier ser jo selv at en hd film på 2 gig, ikke er av optimal kvalitet. min tommelfingeregel er 5 gb pr time HD film så er kvaliteten god nok for min del, da ser ikke jeg forskjell på det og en BD plate uannsett om jeg ser det på pc eller tv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke så vanskelig syns jeg, er altid info om filen som man kan lese før man laster ned. og det sier ser jo selv at en hd film på 2 gig, ikke er av optimal kvalitet. min tommelfingeregel er 5 gb pr time HD film så er kvaliteten god nok for min del, da ser ikke jeg forskjell på det og en BD plate uannsett om jeg ser det på pc eller tv.

 

Ovedbitrated dritt er jo høl i hue det å da, da laster jeg heller BD eller Remux.

 

Kan jo også dra inn noen eksempler.

Her er 3 forskjellige blu-ray releaser

 

http://imgbox.com/abhAj9Xz

http://imgbox.com/abqLUPib

http://imgbox.com/acdqVmck

 

Som du ser er det KLART forskjell på kvalitet her, men så lenge en som encoder fra dårligst soruce og gir deg 5 GB pr time så er vel det god kvalitet? Eller?

Endret av Rudde93
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For noe vrøvl !

 

? Det å kjøpe en bok i en butikk koster mer og tar lengre tid enn å stjele den fra naboens hus, men alle vet at det er dette som er det riktige og det som gjør at forfatteren kan ha et levebrød og skrive flere bøker, la han til.

 

Skal han bruke den sammenligningen der får han jaggu håndheve den også. Da vil jeg gjerne se samme forfølgelse av de som låner bort bøker til venner og kjente, som de som laster ned serier og annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Jeg kommer nok til å kjøpe blurayboksen allikevel for å se den enda en gang i høy kvalitet" ? du vet at man kan laste ned serier og filmer i hd kvalitet på TPB...

 

Jo, men jeg er helt enig i at de som produserer film skal få betalt og at ingen skal kunne titte gratis. Problemet mitt er at bransjen nekter plent å tilrettelegge for at jeg skal kunne kjøpe bluray-boksen, de går faktisk inn for å forhindre det, og da kan de ikke forvente at jeg skal være kamerat. Disse folkene ønsker at man først skal betale for HBO for å se serien på TV og så betale for bluray-boksen for å se den igjen med høyeste bildekvalitet. Jeg forstår utmerket godt at de vil tjene mest mulig penger, men som man sier; you gotta spend money to earn money. Jeg ser ingen grunn til at forbrukerne skal sette seg på kne og la seg rævkjøre for at aksjonærene skal tyne profitten til det absolutte maksimum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
– Det å kjøpe en bok i en butikk koster mer og tar lengre tid enn å stjele den fra naboens hus, men alle vet at det er dette som er det riktige og det som gjør at forfatteren kan ha et levebrød og skrive flere bøker, la han til.

 

Hva om jeg låner boka fra naboen? Forfatteren har fremdeles tapt penger... Synes jeg derimot boka er god, så kanskje jeg kjøper den, for å støtte forfatteren.. (Ja, bluray samlinga begynner å vokse....)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Huff!

Minner meg om "gamle" dager da det var dramaskrik over kopiering til VHS og Kassetspiller, da var den stygge ulven radio og de som fant på å kopiere låtene direkte...

 

Det hele handler som alltid om penger , er noe populært så forventer man selvsagt at man tjener mer og mer og mer på det og så lenge det er ettertraktet så forventes det at det kommer inn penger som gjerne overstiger 100x forventningene til det man hadde forespeilet som inntekt.

Endret av Malvado
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg betaler for HBO Nordic, men må laste ned p.g.a. at HBO Nordic bare hakker og har dårlig bildekvalitet selv om jeg er innenfor kravene for bredbåndslinje. Når jeg tar dette opp med dem, virker det ikke som at de leser det jeg har svart på tidligere og har fått beskjed 3 ganger om å forsøke en annen nettleser o.s.v. Har nesten gitt opp, betaler nå bare for å ha litt samvittighet til å laste ned.

 

Nå er det snart på tide at de innser at det største problemet er ikke at folk ikke vil betale for innholdet. Problemet er at det er mye lettere tilgjengelig med de ulovelige metodene.

 

PS: har ikke fått tid til å lese alle innleggene i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
det er ser også ut som Game of Thrones og Vikings ligger en episode bak USA noe som rett og slett ikke er greit :-/
Gi det en time eller to så er både game of thrones og vikings up to date. Første episoden av game of thrones kom ca 13:00 på hbonordic. 10 timerish etter sendingen i united stats of USA.@Marius. Sliter ikke med streaming fra HBO, men synes kvaliteten er langt under det som en kan forvente.
Ok det er ikke så gale, men hva med Continuum da ?

 

continuum er en Canadisk Serie derfor er de trege.

Lenke til kommentar

Fordi HBO taper ingenting på at jeg laster ned, og heller tjener på at jeg er fan av serien og kjøper Blue.Ray utgavene.

 

Jeg har ikke raskt nok internett til å streame.

Via torrent tar det en natt å laste ned en episode i 720p med 5.1 lyd.

Jeg har ikke tilgang til HBO via andre leverandører enn internett.

 

Tap på at jeg laster ned: 0,-

Inntjening på at jeg er fan av serien: 200kr/sesong for Bluray utgaven

 

En nedlasting er ikke et tapt salg når jeg uansett ikke får tak i serien på noen lovlige måter, spesielt ikke når min ervervelse ikke hindrer andre i å kjøpe den. Stjeler jeg en fysisk ting så taper de et salg. Stjeler jeg en fil, så taper de ingenting.

 

Serien har alltid vært raskt tilgjengelig på Canal+/CMore, som har kjøpt rettighetene i Norge.

Lenke til kommentar

 

I artikkelen blir Game of Thrones omtalt, og den serien er et stjerne eksempel på et produkt hvor nettopp leveransetid er langt "overdue" for Norge sin del.

 

Game of Thrones har vært tilgjengelig i Norge bare en dag eller to etter at den ble vist i USA... på CMore/Canal+.

 

De som sier at denne (og andre HBO-serier) ikke har vært tilgjengelig i Norge er altså misfornøyd med en pris, ikke med tidspunktet.

 

I år finnes det også en streamingtjeneste fra HBO, som riktignok drives av teknisk inkompetente mennesker slik at den bare kjører tilfredsstillende på PC/Mac og noen samsungmodeller.

Lenke til kommentar

Det gir garantert minst et resultat.

Mens investere i kundevennlige løsninger garanterer ikke kunder.

 

Idioti er idioti, uansett hva dressmenn sier.

 

Men så har vel en investering i kundevennligeløsninger enn høyere sjangse for glade og fornøyde kunder.. Kunder man å gi ris på rompa annen hver dag.

Lenke til kommentar

Men så har vel en investering i kundevennligeløsninger enn høyere sjangse for glade og fornøyde kunder.. Kunder man å gi ris på rompa annen hver dag.

En sint kunde betaler ikke mer enn en blid kunde for en abonomentstjeneste :wee: . En ikke-betalende kunde er ikke en kunde.

 

Når en skyver papirer rundt, er det vanskelig å bry seg om grunn for mangel på tall, iforhold til mangel på tall.

 

Artig å se kultur-industrier kan rakke ned på kundebasen sin uten konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HDTV HD != BluRay HD, samt en 1080p BluRay ENCODE er ikke alltid det samme som BluRay HD.
ille rotete du forklarer. men jeg antar at du mener at bitraten på en BD plate er høyere en det man laster ned. det er sant, men det man laster ned er som regel bedre komprimert (krever jo mer cpu), så kvaliteten er nesten den samme. mulig man ser forskjell på en 100" tv til 100K, men på min 46 tommer så ser jeg ingen forskjell på BD plata og det samme innholdet nedlastet

 

Jeg ser STOR forskjell på nedlastet Avatar på 11 GB, kontra Blu-ray Avatar på 39GB

Jeg ser også utrolig forskjell på nedlastet GoT 1080p 20GB kontra Blu-ray GoT på 142GB

 

Jeg ser dette på en 42" Samsung til 2700,- 8 mnd gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...