Gå til innhold

Komplett kjøper stor svensk nettbutikk


Anbefalte innlegg

Ja, ja, der ble konkurransen i det nordiske markedet når det gjelder data, datadeler og hjemmeelektronikk redusert ennå et hakk. De som ser dette som en fordel fordi de er svært fornøyde med Komplett vet dessverre ikke hva de snakker om. Jeg er også godt fornøyd med Komplett, har aldri hatt problemer med hverken bestilling eller retur - men jeg ser det som en tragedie for konkurranse og service på sikt at Komplett blir så dominerende. Problemet blir ekstra stort av at Komplett også har en del kontroll over importør/distribusjon - noe som faktisk gjør det vanskelig for andre aktører.

 

Så for meg var dette en grunn til å legge mine kjøp til andre aktører - noe alle som ønsker utvalg, service og kvalitet også i framtiden bør gjøre.

 

Til dere som klager på artikkelen. Jeg er enig - faktisk var jo dette en glimrende anledning til å sette et kritisk lys på bransjen og konsolidiseringen som skjer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker butikkens dems alt i alt, men har hørt om flere som har sendt inn hovedkort til dem pga feil på dem, og fått tilbake at det ikke kan gjøres noe med pga bøyde cpu-pinner.
Flere tror at det er komplett.no som bøyer dem. Vet om noen som sendte inn pga feil med en av PCI-portene, og fikk beskjed tilbake om at cpu-pinne var bøyd, og at hk var på vei tilbake med posten.
Hallo i luken!Dette er jævlig alvorlige påstander, som kun kan ødelegge for Komplett.no's renomé. Og når det ikke finnes beviser for noe slikt, men kun en påstand fra deg er helt uakseptabel oppførsel.Om det er sant eller ikke, så kan du uansett ikke være så drittsekk og idiot at du plutselig helt uoppfordret begynner å spre dritt om et enestående selskap.Din hensikt her var ene og alene destruktiv og slik adferd bør alle og enhver holde seg for god til. Jeg er ingen fanboy og har ingen relasjoner til Komplett annet enn at jeg er kunde, jeg tar opp dette fordi det er såpass alvorlig.Dine innlegg er rapportert!

 

Ta deg en chill pill :-)

 

Hvis Komplett ikke vil ta i det pga BF så er det Kundens feil som regel, men mindre Kunden kan motbevise det. Komplett er en seriøs butikk å handle fra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Liker butikkens dems alt i alt, men har hørt om flere som har sendt inn hovedkort til dem pga feil på dem, og fått tilbake at det ikke kan gjøres noe med pga bøyde cpu-pinner.

 

Dette skjedde med min fetter sitt hovedkort kjøpt påå MPX, garanti og alt røyk. Er dette noe som skjer med flere?

Lenke til kommentar

Flere tror at det er komplett.no som bøyer dem. Vet om noen som sendte inn pga feil med en av PCI-portene, og fikk beskjed tilbake om at cpu-pinne var bøyd, og at hk var på vei tilbake med posten.

 

Uten belegg for slike påstander, burde man holde seg for god for å poste de i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er over enhver tvil at Komplett.no har en rekke inkompetente "teknikere" og ansatte.

 

Noen kunder har så dårlig teknisk innsikt at enhver ansatt blir som en ekspert i forhold, men teknisk oppegående folk må gjerne få betale over markedspris for komponentene og sette seg i en stituasjon der de må ta imot service av inkompetente arbeidere

 

Komplett.no får til noe, men langt mindre enn man kan forvente av en såppas stor aktør som har drevet i såppas mange år.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Det er over enhver tvil at Komplett.no har en rekke inkompetente "teknikere" og ansatte.

 

Det er rimelig vanskelig å unngå når du runder mer enn ti ansatte.

 

Komplett.no får til noe, men langt mindre enn man kan forvente av en såppas stor aktør som har drevet i såppas mange år.

 

Min erfaring er at jo større en aktør er, jo mindre kan du forvente, utenom logistikk, utvalg og priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger meg på bøyde CPU-pinner.

Hadde et ASUS P8P67 Deluxe (hvis jeg ikke husker feil). Fungerte fint i flere måneder, så plutselig ville det ikke boote.

Etter mye feilsøking fant jeg ut at 2 av RAM-slottene var defekte, satt jeg RAM-brikker i slottene ville maskinen ikke boote.

Sendte inn hovedkortet, med den beskyttelsen til CPU-pinnene, fikk beskjed om at det var bøyde CPU-pinner.

Når det er fler som opplever det samme, er det kanskje ikke tilfeldig?

Lenke til kommentar
Liker butikkens dems alt i alt, men har hørt om flere som har sendt inn hovedkort til dem pga feil på dem, og fått tilbake at det ikke kan gjøres noe med pga bøyde cpu-pinner.
Flere tror at det er komplett.no som bøyer dem. Vet om noen som sendte inn pga feil med en av PCI-portene, og fikk beskjed tilbake om at cpu-pinne var bøyd, og at hk var på vei tilbake med posten.
Hallo i luken!Dette er jævlig alvorlige påstander, som kun kan ødelegge for Komplett.no's renomé. Og når det ikke finnes beviser for noe slikt, men kun en påstand fra deg er helt uakseptabel oppførsel.Om det er sant eller ikke, så kan du uansett ikke være så drittsekk og idiot at du plutselig helt uoppfordret begynner å spre dritt om et enestående selskap.Din hensikt her var ene og alene destruktiv og slik adferd bør alle og enhver holde seg for god til. Jeg er ingen fanboy og har ingen relasjoner til Komplett annet enn at jeg er kunde, jeg tar opp dette fordi det er såpass alvorlig.Dine innlegg er rapportert!

 

Dette var veldig gøy å lese, må si jeg lo godt også.

Dette skjer på internett hele tiden, komplett er en bra bedrift, men ingen er perfekte og folk har rett til å si sin mening, derfor vi har en diskusjons forum, vet ikke om du er seriøs eller ikke, men du må roe deg ned siden dette skjer stadig at noen ikke er fornøyde med et firma (Telenor etc.)

Endret av realbunny
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Dette var veldig gøy å lese, må si jeg lo godt også.

Dette skjer på internett hele tiden, komplett er en bra bedrift, men ingen er perfekte og folk har rett til å si sin mening, derfor vi har en diskusjons forum, vet ikke om du er seriøs eller ikke, men du må roe deg ned siden dette skjer stadig at noen ikke er fornøyde med et firma (Telenor etc.)

 

Joda, overreagerte kanskje litt, men syntes det var helt bak mål å spre rykter på den måten om at Komplett bøyer pinsene på hovedkort til folk som sender de inn for garantibehandling.

 

Er det seriøst bare meg som syntes det var bak mål?

 

Ser hvertfall slik ut, og siden flertallet er i mot meg på denne ber jeg gjerne om unnskyldning til de som ikke likte det. Jeg syntes bare det ble litt for vilt å si noe slikt på den måten han gjorde det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Foretrekker Dustinhome fremfor det altfor "mainstreame" komplett.no.

Ikke nok med at de er billigere, men de gir ekstra rabatter til studenter og gratis frakt over 2000(studenter). Er ikke uten grunn til at de er blitt kåret til årets butikk av prisjakt.no to år på rad.

Lenke til kommentar

Hvis folk er bekymret for bøyde CPU-pins, så får dere begynne å loggføre. Jeg tar alltid bilder av defekte komponenter før jeg sender dem tilbake til leverandør, godt pakket inn. På den måte, så har jeg bevis for at feilen ikke er min, og at det mest sannsynlig har skjedd under transport eller hos leverandør.

Lenke til kommentar

Feil med en av PCI-portene? mhm har aldri hørt om noen som har hatt problem med disse.

 

Hørest ut som disse (noen) du nevner har begrenset kunnskap, er ikkje ukjent at folk gjør brukerfeil for så og påstå at det er en feil med produktet.

 

Ååh? Jeg har hatt det på to av mine hovedkort, men har ikke vært noe problem siden jeg ikke har trengt alle uansett.

Lenke til kommentar

Ser man det.

 

Kan tenke meg Komplett kjøper opp Webhallen pga logistikken i Sverige, pluss butikkene som finnes rundt om her.

 

For øvrig så var det Pixmania som eide Webhallen tidligere, så konkurransesituasjonen blir ikke særlig påvirket i og med at det ikke er en stor aktør som kjøper en liten uavhengig konkurrent. Ser heller fordeler her, da Webhallen omsetter rundt 750-800 mill - det vil bidra til bedre priser fra distributører.

 

Brukte senest Webhallen for 4 dager siden. :)

 

Så også at noen venter på at Komplett kjøper Dustin - da tror jeg man får vente en stund. Dustin omsetter 4,6 milliarder SEK - omtrent samme som Komplett - ikke bare bare å få nok kapital til et oppkjøp da.

 

Har selv jobbet på Dustinhome (under oppstarten i Norge, har sikkert pratet med en del forumbrukere her, eller svart i Dustinhometråden) - og størrelsesmessig er Komplett/Dustin ganske likestilte.

 

Finnes en del å lese på Sweclockers om oppkjøpet også: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1205305-komplett-forvarvar-svenska-webhallen/

Lenke til kommentar

Akkurat i dette tilfellet er jeg ikke helt enig, at det er en større svensk aktør er faktisk litt relevant, hadde jeg bare lest "webhallen", kunne jeg kanskje trodd det var en norsk miniputt feks.

 

AtW

Hvis du ser i første innlegget så foreslo jeg "Komplett kjøper svenske xxx". Eksemplet du peker til var forkortet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...