Gå til innhold

Startmenyen kan vende tilbake


Anbefalte innlegg

Den gode og varme løsningen er jo å ikke bruke Microsofts Media Center. Da sender du også et godt og tydelig signal om hva du synes om slike micro mini-transaksjoner. Microsofts Media Center er jo uansett ikke noe bedre enn konkurrentene.

 

Du sender jo ikke et signal. Du lar kun programvareutvikleren Microsoft sitte der å lure litt på hvorfor salgstallet ikke er høyere. Så den lille "ikke innstallere"-protesten når jo ikke så langt, dersom de som leser tallene ikke forstår at mange har latt være å kjøpe. Derimot at om du gikk å kjøpte WMC så ville du jo straks gitt et signal, men ikke det signalet som akkurat du ønsket å levere dem.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Microsoft Media Centre, så tror jeg at du først vil se en reaksjon som f.eks. at de pøser ut en masse midler på å reklamere for den, før de tar hintet.

 

Med Windows 8 ser det ut å kanskje være annerledes, da det går an å direkte måle ny-PC salget!

Lenke til kommentar

For meg har Windows Media Player vært noe jeg har styrt unna , hovedsakelig pga mangelen på formater som den støtter og til tider litt "ustabilitet".

Brukergrensesnittet på den har dog vært "ok" og på mange måter bedre enn andre løsninger.

 

Har forresten sett et par bilder nå av Windows "Azure" og jeg har enda ikke sett noen legitime bilder av Start Menyen.

Lenke til kommentar

Men, men, men... Ingeniørene og designerne fant jo ut at Metro var fremtiden. Kan de ha tatt...feil? Og jeg som stolte blindt på dem. Min verden holder på å falle i grus! :O

 

Fjerningen av selve Start Knappen har forsåvidt ingenting med Modern UI å gjøre, det var et valg MS gjorde fordi de ønsket å få flere brukere til å benytte seg av Modern UI.

 

Men som dere sikkert har lagt merke til er det mange brukere som absolutt ikke liker å bli tvunget over på noe nytt og ønsker heller å få prøve det gradvis ut. Så lenge feks Modern UI er den beste løsningen så vil nok de fleste brukerne etter hvert ta det i bruk, men er Desktop Start menyen ( Classic ) best å bruke så er det ikke rart at brukerne blir irritert.

 

Edit : Klønete formulert , mente selvsagt at det ikke har noe med Modern UI rent teknisk å gjøre, man har fint kunnet hatt både modern UI og Start , men MS gjorde et valg for å få flest brukere over...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Du må huske på et en visuel knapp som viser hvor snarveien til startmeneyn ligger betyr ganske mye i forhold til at den skal være skult .

Det er selvfølgelig en smaksak , men vis man har koblet ut windowstasten på tastaturet så er det en fordel at kan styre sel når man vil inn i starmenyen

 

Da kan det være plagsom når startskjermen dukekr opp i tide og utide hvis man flytter markøren for langt ut mot kanten.

Lenke til kommentar

 

Da kan det være plagsom når startskjermen dukekr opp i tide og utide hvis man flytter markøren for langt ut mot kanten.

 

Slik Startmenyen er laget i dag i desktop modus tar den opp omtrent 1 / 100 del av skjermen om vi deler den opp i ruter som er like stor som den , for å aktivere menyen må man bevege musepekeren inn i hjørnet i et område som opptar ca 1 / 1000 del av skjermen om man igjen deler den opp i like store ruter.

 

Så det skal litt til for at den skal dukke opp i tide og utide , men dette hadde du vist selv om du brukte Windows 8.

 

Og når det gjelder den Visuelle fysiske knappen så har man selvsagt også muligheten til å bruke en annen knapp til dette om windows knappen ikke er der ( jeg regner med du mener dette er aktuelt for 99% av brukerne), noe fikling må til (litt avhengig av hvilket tastatur man har) men det er fult mulig.

Her har man en forklaring på hvordan man kan fjerne den .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nå var poenget mit rettet mot at ikke alle er så pinlige nøyaktige i bevegelsen av musen og da kan man få problemer

Hvis det stemmer at det er 1/1000 del av skermen (eller 36 x 36 punkter på min skjerm ) så kan det virke motsatt også .

 

Det er også stort nok til at man komme innenfor hvis man er unøyatig

 

Forskjellen er mens man i windows7 får opp et felt nederst på skjermen ( man flytte det ) men det er stort set ikke i veien så kan startmenye skule ting man ikke vil skjule.

 

jeg har opplev at statusfeltet i windows7 har skult ting jeg ikke ønsket .

jeg skulle klikke på no nesten hel nederst på skjermen , men da kom staus felt opp og la seg over .

det er iritrende

 

Det er slik det er fremstil for windows 8 når man skal ha frem startskjermen / startmenyen.

 

Det hjelper lite å foretell at man har mange mulighter når det er hold hemmelig eller at man må ty til modifiseringer for å få det til å fungere slik man ønsker

 

Dette er også det som iriterer . Dere forteller i hytt og pine hvilke mulighter man har både med Windows 8 og tidligerer utgaver uten å ha det i tanken at dett er ting som er ukjente for de fleste

 

Det er ikke noe komplett system , og slett ikke særlig bra hvis man må ty til ekstraprogrammer for at det skal fungere hensiktmessig når det gjelder både å slå på ting man har bruk for og slå av ting man ikke har bruk for

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

nå var poenget mit rette mot at ikke alle er så pinlige nøyaktige i bevegelsen av markøren og da kan man få problemer

Hvis det stemmer at det er 1/1000 del av skermen så kan det virke motsatt også .

 

Du har egentlig et svært dårlig poeng.

Så lenge du greier å bevege musen ned og så til venstre så kommer du frem, det går ikke ann å bomme siden musepekeren ikke beveger seg utenfor desktoppen. Kommer du utenfor (dvs utenfor sonen) så vil du komme fram så lenge du beveger musen mer eller mindre skrått nedover mot venstre. Man kan også komme fram ved å bruke Charm øvre venstre hjørne og så nedover.

 

min skjerm er på 1024 x 1280 punkter så er område på 36 x 36 punkter . Det er også stort nok til at man komme inenfor hvis man er unøyatig

 

Det hjelper lit å foretell at man har mange mulighter når det er hold hemmlig elelr at maan må ty til modifiseringer for å få det til å fungere slik man ønsker

 

Dette er ogs det som iriterer . Dere forteller i hytt og pine hvilke mulighter man har både med Windows 8 og tidligerer utgaver uten å ha det i tanken at dett er ting som er ukjente for de fleste

 

Det er ikke noe komplett system , og slett ikke særlig bra hvis man må ty til ekstraprogrammer for at det skal fungere hensiktmessig når det gjelder både å slå på ting man har bruk for og slå av ting man ikke har bruk for

 

Nåda, du kommer med mange påstander her, at man må lære seg noen ekstra hurtigtaster eller at man forholde seg til en ny måte å bruke systemverktøyene er heller ikke noe nytt mellom Windows Versjonene, er jo en grunn til at XP ble hatet.

 

At du påstår at med din skjerm vil du ofte komme borti Start (Median UI) området med musa di fordi du er "uheldig" har jeg svært lite tro på, du må faktisk innom et av hjørnene for å få det til å dukke opp og dette skjer som regel bevist.

 

At Windows Tasten kan omprogrameres er heller ikke ukjent for de fleste, den funksjonaliteten har vært der siden Xp (eller før) , Noen tastaturer har programvare som lar deg "slå av" eller bruke knappen til noe annet og heller det er selvsagt ikke en hemmelighet , det varier dog fra produsent av tastatur og model så det er ikke så rart at vi ikke kan forklare dette.

 

I bunn og grunn Elgen så høres det ut som du syter om at Windows er så utrolig vanskelig å tilpasse seg, har du hørt om bookserien "For Dummies"? Der vil du finne mange fine bøker som kan hjelpe deg å lære deg alle de nye finessene til Windows på en lettforklarig måte.

 

Til slutt så vil jeg påpeke at de fleste nye telefoner har nye menyer og valgmuligheter som varierer stort fra telefonen til telefonen ( iPhone , Android , Windows Phone etc etc) og vi hører på ingen måte at forbrukerne klager like stort.

Men en ting er sant, storparten av brukerne av telefoner og andre gadgets bruker ikke 50% av alle funksjonene, de fleste faller under "artig å skryte av" men noe mer er det heller ikke så jeg forstår ikke hvorfor det skal klages sånn over at man må lære seg noen flere måte å bruker operativsystemet på.

Lenke til kommentar

Nå er det noen taster som ikke kan omprogrmerer , men slåes av ellelr på med mindre man lager inn egen makro.

etter det jeg husker så skull man vist nok også kunne omprogrmere funksjonstasten ( f1 til f12 ) får windows sin tid også

 

Derimot så er det veldig uvanlig at man omprogramerer disse funskjonstastene , likledes er det ikke vanlig å ha mulighterr til omprgramere windowstasten,hurtigmenytasten ,caps lock ,scrol lock, numlock og inser .

mit logitec tastatur ( både det jeg har nå og det forige ) kunne man bare slå av eller på disse tastene

 

Desutten så viker det heller som du nekter å sette deg inn i de irtasjonsmomenten jeg skiser en å forsøke å forstå dem

 

det er når "områder" for standar windows funsjoner kommer i konflikt med områder for spessille funsksjoner man får problemer .

Man hdde det på windows før og man komemr også til å ha det på sener utgaver også

Med startknappen så hadde man en "sikkerhessperre" som gjorde at man ungik det store problemet

Nå slår den store startskjermen mot deg vis man er lit uvøren.

 

selv om det ikek gjør den store foskjellen så er det ikke kommet helt klrt fram om man må klikke , elle der et nok å bevegge musen inegor området for at menye skal komme frem ( slik det er med start knappen i tidligere utgaver )

 

 

 

Nåda, du kommer med mange påstander her, at man må lære seg noen ekstra hurtigtaster eller at man forholde seg til en ny måte å bruke systemverktøyene er heller ikke noe nytt mellom Windows Versjonene, er jo en grunn til at XP ble hatet.

 

Nå har jeg brukt windows siden versjon 2.0 .

Og det er en ting som er klart . det er ingen versjon før versjon 8 som hadde så radikal endring i måtren man skulle navigere gjennom systemet. dette ble andret da metro kom

 

Det sies at man ikke merker noe til det hvis man bruker desktop modus , men så maå man også bruke menyen fra tid til annen og da ser man forskjellen

 

 

Nå syter jeg ikke , jeg påpeker bare ting man nekter å ta hensyn til .

ting man glemmer helt som kan være den myggen som stikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...