Gå til innhold

Startmenyen kan vende tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Desutten så viker det heller som du nekter å sette deg inn i de irtasjonsmomenten jeg skiser en å forsøke å forstå dem

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan irritere deg over noe når du faktisk ikke har :

 

1 : Vært utsatt for det selv.

2 : Fått prøvd ut funksjonaliteten selv.

 

det er når "områder" for standar windows funsjoner kommer i konflikt med områder for spessille funsksjoner man får problemer .

Det er ikke sånn at du magisk blir tvunget over til Modern UI med en gang musepekeren kommer i området, man må faktisk trykke på venstre museknapp eller bruke fingeren om du har touch screen, men dette hadde du jo vist om du hadde brukt litt mer tid på å lese eller prøve selv.

 

 

Man hdde det på windows før og man komemr også til å ha det på sener utgaver også

Med startknappen så hadde man en "sikkerhessperre" som gjorde at man ungik det store problemet

Nå slår den store startskjermen mot deg vis man er lit uvøren.

Sikkerhetsperre blir å ta i. Det var fortsatt mulig til å drite seg loddrett ut ved å slette dokumenter , mapper og systemfiler noe svært mange var flinke til. Jeg forstår heller ikke problemet ditt med at startskjermen dukker opp, den forsvinner like fort om du ønsker det selv og enhver bruker som har en vanlig hjerne finner fort ut hvordan man kommer tilbake til desktop.

 

 

selv om det ikek gjør den store foskjellen så er det ikke kommet helt klrt fram om man må klikke , elle der et nok å bevegge musen inegor området for at menye skal komme frem ( slik det er med start knappen i tidligere utgaver )

Du hadde som sagt vist dette om du hadde testet windows 8, men kan forklare : Du må aktivere Menyen med venstre museknapp eller via touch på skjermen. Framgangsmåten er noe annerledes på Touch men har du brukt en smarttelefon er den intuitiv nok og selvforklarende.

Felles for begge er området hvor dette aktiveres, dvs ca hvor den gamle Start knappen var.

 

Nå har jeg brukt windows siden versjon 2.0 .

Og det er en ting som er klart . det er ingen versjon før versjon 8 som hadde så radikal endring i måtren man skulle navigere gjennom systemet. dette ble andret da metro kom

Så du hadde null problemer med overgangen fra Windows 2.0 til 3.1 , Xp til Vista og så Vista til Windows 7? Da forstår jeg overhodet ikke hvorfor du har såpass mange problemer med Windows 8? Kanskje fordi du faktisk ikke har prøvd det overhodet?

 

 

Det sies at man ikke merker noe til det hvis man bruker desktop modus , men så maå man også bruke menyen fra tid til annen og da ser man forskjellen

Nåda , 90% av tiden min er jeg inne i Desktop modus, her har jeg tilgang til det jeg behøver og de fleste programmene som jeg har behov for er nå festet på oppgavelinjen og noen i desktop. Den resterende tiden som jeg er inne i Metro er hovedsakelig fordi jeg har brukt noe tid til å samle en del programmer der som lett kan navigeres til og aktiveres (både for Desktop og Modern UI ).

 

 

Nå syter jeg ikke , jeg påpeker bare ting man nekter å ta hensyn til .

ting man glemmer helt som kan være den myggen som stikker.

En ting er sikkert og det er at du er like irriterende som en klegg som flyger rundt deg og gir ikke opp uansett hvor mange ganger du dasker til den, så litt kudos for at du ikke gir deg skal du få, men en enorm minus for at du faktisk ikke gidder å høre på oss og ikke får ut fingeren og prøver ut Windows 8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan irritere deg over noe når du faktisk ikke har :

 

1 : Vært utsatt for det selv.

2 : Fått prøvd ut funksjonaliteten selv.

 

 

Det er ikke sånn at du magisk blir tvunget over til Modern UI med en gang musepekeren kommer i området, man må faktisk trykke på venstre museknapp eller bruke fingeren om du har touch screen, men dette hadde du jo vist om du hadde brukt litt mer tid på å lese eller prøve selv.

 

 

Sikkerhetsperre blir å ta i. Det var fortsatt mulig til å drite seg loddrett ut ved å slette dokumenter , mapper og systemfiler noe svært mange var flinke til. Jeg forstår heller ikke problemet ditt med at startskjermen dukker opp, den forsvinner like fort om du ønsker det selv og enhver bruker som har en vanlig hjerne finner fort ut hvordan man kommer tilbake til desktop.

 

 

 

Du hadde som sagt vist dette om du hadde testet windows 8, men kan forklare : Du må aktivere Menyen med venstre museknapp eller via touch på skjermen. Framgangsmåten er noe annerledes på Touch men har du brukt en smarttelefon er den intuitiv nok og selvforklarende.

Felles for begge er området hvor dette aktiveres, dvs ca hvor den gamle Start knappen var.

 

 

Så du hadde null problemer med overgangen fra Windows 2.0 til 3.1 , Xp til Vista og så Vista til Windows 7? Da forstår jeg overhodet ikke hvorfor du har såpass mange problemer med Windows 8? Kanskje fordi du faktisk ikke har prøvd det overhodet?

 

 

 

Nåda , 90% av tiden min er jeg inne i Desktop modus, her har jeg tilgang til det jeg behøver og de fleste programmene som jeg har behov for er nå festet på oppgavelinjen og noen i desktop. Den resterende tiden som jeg er inne i Metro er hovedsakelig fordi jeg har brukt noe tid til å samle en del programmer der som lett kan navigeres til og aktiveres (både for Desktop og Modern UI ).

 

 

 

En ting er sikkert og det er at du er like irriterende som en klegg som flyger rundt deg og gir ikke opp uansett hvor mange ganger du dasker til den, så litt kudos for at du ikke gir deg skal du få, men en enorm minus for at du faktisk ikke gidder å høre på oss og ikke får ut fingeren og prøver ut Windows 8.

 

 

 

Du har kansje ikke lagt merke til at man ikke har plass til alle programmen man bruker på skriverbordet ?

Da bruker man menyen .

for min del så bruker jeg menyen menere en 50% av gangene jeg skal sterte et programm.

og hver gang jeg skal starte Delphi som er pascal programering .

 

Det er jeg sikekr på at mange andre også gjør.

 

 

Forøvring så gjør det ikke saken bedre at man må klikke på et "hemmlig" område for å få frem menyen

hvis jeg forståd deg riktig så var det også hyrtigmeny vaget på musknappen som gjald for å få frem stert skjermen.

 

Det gjør ingen forskjell i forhold til de jeg har sag .

Er man utenfor området så får man jo opp andre menyvalg i stedet , som i dette tilfelle er den rette meneyen

 

Enten får man opp hurtigmenyen eller så får man frem stertmeneyn.

Så hvis man er uvøren så får man da frem feil meny

Lenke til kommentar

 

Nei, nei, nei, nei... Nei. Neiiii... Vær så snill.

PRØV DET FØR DU SNAKKER BULLSHIT.

 

 

 

"Hurtigmenyen" som du kaller det, er på den andre siden av skjermen. Jeg kan forstå deg hvis du kjører windows i 200x320, men ikke ellers.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Seriøst troller du?

 

Vi snakker om Start knappen som du syter så utrolig mye om og som befinner seg nede i venstre hjørne på Windows 7. Denne knappen aktiveres som du vet ved å trykke inn Venstre museknapp...

 

Det samme gjelder for Windows 8 sin Modern Ui som dukker opp når du muser over nedre venstre hjørne omtrent hvor Startknappen befinner seg (men litt mer til venstre og ned). Det er faktisk null problem med å få opp denne.

 

Så forveksler du visstnok annen funksjonalitet som Charms som er sidemenyene som dukker opp ved å muse over øvre venstre eller høyre hjørne og dra musepekeren nedover. Disse menyene kan draes ut med swipe funksjonalitet på en berøringsskjerm (man drar da frem menyen fra sidene).

 

Når det gjelder uenigheten om Desktop modusen så ser det ut som det er kun du som ser sånn på det, du kan gjerne utdype godt med bilder og godt formulerte settninger som forklarer nøyaktig hva problematikken ligger i...

 

Det er heller ikke noe problem å tilpasse oppgavelinjen, desktoppen og Modern UI sånn at man har lett tilgjengelig alle programmene man bruker og jeg kan garantere at man finner fortere fram enn med Windows 7 start menyen (snakker av egen erfaring) , men man må bruke litt tid på å sette det opp som man ønsker det.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har dette komme ut av fokus bare for noen er så trange i nøtta.

 

Det jeg mente var et problem , som mere elelr mindre gjelder for alle utgaver av windows var de innebygde menyvalgene og statusfelt m, m som komm opp når man hold musemarkøre på betemte steder.

 

Noen av programme har funsjoner som er avhangig avmuseklikk eller andre handlinger med musen .

Noen av dett er plaser så nært områden med funskjoner ( som startmenyen) at man lett kan bomme på området.

Så i stedet for få til en funsjeon eller menyvalg i det spesifike programmet så aktiver man lett en av de innebygde fusnsjonene i windows i stedet.

 

jeg kan ikke se at windows 8 er bedre , heller tvert i mot med meny valg i ( så vid jeg vet ) alle stende nær kanten av skjermbildet.

 

Dermed må man endre designet på windows7 programemer for at man skal slippe den uehldige kosekvensen

 

da er det verd å nevne at en del programmer har felter neders på skjermen der man fyller inn data .

Dette er felt som man ikke kan flytte .

Når disse feltene er så nær så er det lett å bomme og man får frem en os.funksjon i stedet

 

 

Nå mener jeg også at en lorett liste med valg ( menyvalg , ikoner m,m) er bedre oversiktelig en en horisontal liste

( det er jo en grunn til at filoversikten i utforskeren bruker lodrett liste )

Lenke til kommentar

Nei Elgen, det er ikke helt sånn det fungerer i Windows 8.

For eksempel i fullskjermmodus så vil Charms og Modern UI være deaktivert ( Jeg regner med at du vet hva fullskjermmodus er for et program) , i "Windows Modus" der man har flere Vinduer åpne kan man om behovet dukker opp stoppe Charms fra å dukke opp når man beveger musen mot hjørnene (De nederste hjørnene på skjermen på desktoppen) ved å endre på register fila , strengt tatt burde akkurat denne delen være mulig å konfigurere direkte i en Charms meny, men inntil videre får man bruke registeret (som med mange andre Windows Xp / Vista / 7 funksjoner ).

 

Sånn det fungerer for tiden har jeg personlig enda ikke erfart et av problemene du påstår man kan få, håper virkelig ikke at du tror at samtlige brukere vil være såpass klønete med musepekeren...

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

grunne til at jeg tok det opp er nettop at jeg opplver det som lit plagsom i windows 7 .

Da er det oppgavelinjen som dukker opp når jeg ikke ønsker det fordi jeg blir nød til bevege markøren så langt ned på skjermen . da bruker programmet hele skjermen

( jeg ville ikke kalle det forfulskjermmodus da man også har menybaren og alt det dere øverst på skjermen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...