Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Ta det med ro. Folk som skal til Trondheim er smartere enn som så, smartere enn at de tolker det jeg skrev som at "søk på Voll studentby , og få studentbolig! ingen har tenkt på det tidligere". :)

 

Selv om at det er ganske kjent at det er veldig press på hybler i Trondheim er det kanskje ikke alle som vet dette.

 

Innklegget ditt trenger man ikke tolke slik, for det var det du sa... ikke mye rom for tolkning der!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke på TV-en man betaler lisensavgift for da? Vet at boksene teoretisk sett er lisensbelagt, men opererer ikke NRK utfra om man eier en TV eller ei?

 

Jo det er utifra om man har en TV eller TV-tuner til PC at man betaler lisensavgift. Så hva tenker du da ihht spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar

Hender jo at de kommer og scanner nye boligfelt osv. for å se om folk har TV uten lisens. Så det jo ikke bare å kjøpe f.eks. brukt TV (og dermed ikke registrere den på navn). Søstra mi og mannen opplevde det da de bodde på studenthybel i Trondheim, faktisk. Da fikk de NRK på døra.

Lenke til kommentar

Hender jo at de kommer og scanner nye boligfelt osv. for å se om folk har TV uten lisens. Så det jo ikke bare å kjøpe f.eks. brukt TV (og dermed ikke registrere den på navn). Søstra mi og mannen opplevde det da de bodde på studenthybel i Trondheim, faktisk. Da fikk de NRK på døra.

 

Fikk de noen ekstra-avgift da eller?

Lenke til kommentar

Det er nok veldig, veldig sjeldent at akkurat det skjer. Uansett er det i den situasjonen mye enklere å komme seg unna regningen enn det er hvis man har kjøpt en ny TV i sitt eget navn.

 

Men det har uansett ingenting med akkurat denne saken å gjøre, så før vi sporer av helt, NRK-lisens blir ikke dekket av husleien hos SiT. Eller noen andre steder, for den saks skyld. Den er det du som privatperson som står for.

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Det er nok veldig, veldig sjeldent at akkurat det skjer. Uansett er det i den situasjonen mye enklere å komme seg unna regningen enn det er hvis man har kjøpt en ny TV i sitt eget navn.

 

yep

 

Men hvis en kjøper en TV fra en nettbutikk hvem blir registrert som eier av TVen? Den med billing adress og navn knyttet til seg eller den med leveringsadresse og navn?

Lenke til kommentar

Hender jo at de kommer og scanner nye boligfelt osv. for å se om folk har TV uten lisens. Så det jo ikke bare å kjøpe f.eks. brukt TV (og dermed ikke registrere den på navn). Søstra mi og mannen opplevde det da de bodde på studenthybel i Trondheim, faktisk. Da fikk de NRK på døra.

Man trenger ikke slippe de inn.

Lenke til kommentar

Hender jo at de kommer og scanner nye boligfelt osv. for å se om folk har TV uten lisens. Så det jo ikke bare å kjøpe f.eks. brukt TV (og dermed ikke registrere den på navn). Søstra mi og mannen opplevde det da de bodde på studenthybel i Trondheim, faktisk. Da fikk de NRK på døra.

 

Scanner?

Lenke til kommentar

Forskrifter om fjernsynsmottakere.

 

Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller:

I Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet. Den som har trygd, føderåd eller studielån, regnes ikke som forsørget av andre.

 

Så svaret der blir vel nei der, men du slipper lisensen i praksis. Dersom de likevel skulle finne ut av lureriet, så får man vel en pen bot da, pga. meldeplikten.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg fikk avslag hos SiT fordi de mener at forkurs/realfagkurs på HIST er et videregående fag og at en ikke tar studiepoeng. Dermed kan en ikke søke studentbolig via SiT.

 

Det kom som ingen overraskelse fordi jeg mente at jeg har sett det på Internett en eller annen gang i mars, men så klarte jeg ikke å bevise min påstand og ble anbefalt å søke likevel, men jeg fikk dessverre rett.

Lenke til kommentar

Well. I dont know. Kall det hva du vil :p De kjører jo rundt med vans med noen helsikkes antenner på taket. Eller gjorde, i alle fall, har ikke sett den bilen på noen år.

 

LOL, har du blitt lurt av de gamle propagande NRK-reklamene!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=iaVMO4t_D8c

 

Heldigvis er slikt umulig, like vel var det maaaange på den tiden som faktisk trodde det var mulig å finne de som hadde TV på denne måten... det er det ikke.

 

De gjør det nok bare litt enklere, de sjekker nok kun opp adresser de vet eksisterer som det ikke er registrert lisens på.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk avslag hos SiT fordi de mener at forkurs/realfagkurs på HIST er et videregående fag og at en ikke tar studiepoeng. Dermed kan en ikke søke studentbolig via SiT.

 

Det kom som ingen overraskelse fordi jeg mente at jeg har sett det på Internett en eller annen gang i mars, men så klarte jeg ikke å bevise min påstand og ble anbefalt å søke likevel, men jeg fikk dessverre rett.

Oi, det var jeg ikke klar over. Utrolig kjipt for deg. Kanskje førsteposten burde oppdateres med denne infoen til nye studenter 2014?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er fullt innforstått med at det er veldig problematisk å finne hybel, og jeg vil la de som tilbyr hybel få bestemme mitt utdanningsvalg.

 

Får jeg hybel i Trondheim, da blir det forkurs og deretter 5 årig marinteknikk på NTNU, får jeg hybel i Narvik, da blir det forkurs og deretter 5 årig satellitteknologi på HIN, eller om jeg får hybel i Haugesund, da blir det 3 årig Nautikkutdanning hos HSH.

 

Det er ikke i nærheten slikt press på hybelmarkedet i små byene som det er i de store universitetsbyene.

 

Er ikke verre en det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...